Met slagen om de arm:
Denmark health chief says Omicron is bringing the END of the pandemic
Tyra Grove Krause - the chief epidemiologist at Denmark's State Serum Institute - said that a new study found that the risk of hospitalisation from Omicron is half that seen with the Delta variant.www.dailymail.co.uk
Alsof wij hier over twee maanden nog in lockdown zitten als de ziekenhuisopnames inderdaad afnemen. Zal ongetwijfeld niet volgens Deens model alles geheel los gaan, maar stappen zullen zeker gezet gaan worden. Waar dan ongetwijfeld weer commentaar op komt.
Het is gewoon niet meer uit te leggen om per 14 januari nog steeds alles dicht te houden.
OMT: eind januari nieuwe coronapiek door heropening scholen
De aangekondigde opening van basis- en middelbaar onderwijs veroorzaakt vermoedelijk een golf van besmettingen eind januari en begin februari. Dat schrijft het Outbreak Management Team (OMT) in een advies aan het ministerie van Volksgezondheid.www.volkskrant.nl
Waar zeg ik dat alles na 14-1 dicht moet blijven? Maar goed, doodoenersJawel hoor, vraag maar aan Max en Eef.
Eens maar ik ben bang dat ze het met nog is 2 weken verlengen.Het is gewoon niet meer uit te leggen om per 14 januari nog steeds alles dicht te houden.
OMT: eind januari nieuwe coronapiek door heropening scholen
De aangekondigde opening van basis- en middelbaar onderwijs veroorzaakt vermoedelijk een golf van besmettingen eind januari en begin februari. Dat schrijft het Outbreak Management Team (OMT) in een advies aan het ministerie van Volksgezondheid.www.volkskrant.nl
Waar zeg ik dat alles na 14-1 dicht moet blijven? Maar goed, doodoeners
Eens maar ik ben bang dat ze het met nog is 2 weken verlengen.
Verwacht ik ook. Afgelopen dagen is de daling in ziekenhuisopnames en bezetting ook wel aardig gestabiliseerd. Als dat op het moment van beslissen nog zo is, dan zal het meeste tot eind januari wel dicht blijven.
Hij is weer iets versneld vandaag.
Wie zeggen dat dan allemaal?en ik alleen maar negatieve zaken hier op gooi hoor ik het wel weer 👍
Omgerekend zou je met de cijfers van januari als ongevaccineerde 2 keer zoveel kans hebben op besmet te raken. Ik reken even voor het gemak dat de groep gevaccineerden 6 keer zo groot is (c.a. 85%).We waren inderdaad weer te laat met boosteren. Fijn dat dat met cijfers is onderbouwd. Anderen zullen erin lezen dat vaccineren überhaupt niet helpt.