Coronavirus 2

Joost

Well-known member
Met slagen om de arm:


Alsof wij hier over twee maanden nog in lockdown zitten als de ziekenhuisopnames inderdaad afnemen. Zal ongetwijfeld niet volgens Deens model alles geheel los gaan, maar stappen zullen zeker gezet gaan worden. Waar dan ongetwijfeld weer commentaar op komt.

Het is gewoon niet meer uit te leggen om per 14 januari nog steeds alles dicht te houden.

 

zwammy

Well-known member
Bewaar m even voor je volgende dooddoener als er weer een grafiek komt die niet past bij een lockdown en horecasluiting 👍
 

Max

Administrator
Forumleiding
Er was wat paniek. Ik geloof dat de ergste paniek wel weg is. Alleen de ziekenhuizen liggen wat te vol om het echt los te gooien en het lijkt mij handig op nog even een paar miljoen prikken te zetten.
 

zwammy

Well-known member
Waar zeg ik dat alles na 14-1 dicht moet blijven? Maar goed, doodoeners (y)

Nergens, want jij bent heel kritisch op het Nederlandse beleid dus jij zal eht wel eens zijn met iedereen die vind dat ze meer richting Engeland en Denemarken te gaan. Dat miste ik wat in je cynisch gegap, sorry man 👍
 

Max

Administrator
Forumleiding
Eens maar ik ben bang dat ze het met nog is 2 weken verlengen.

Verwacht ik ook. Afgelopen dagen is de daling in ziekenhuisopnames en bezetting ook wel aardig gestabiliseerd. Als dat op het moment van beslissen nog zo is, dan zal het meeste tot eind januari wel dicht blijven.
 

Joost

Well-known member
Verwacht ik ook. Afgelopen dagen is de daling in ziekenhuisopnames en bezetting ook wel aardig gestabiliseerd. Als dat op het moment van beslissen nog zo is, dan zal het meeste tot eind januari wel dicht blijven.

Hij is weer iets versneld vandaag.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Hij is weer iets versneld vandaag.

Mooi. In de weekupdate ziet je wel een dalende daling terug. Maar goed, dat zou straks in een behapbare toestroom moeten resulteren.

Ik zie dat het OMT wel heel duidelijk afkoerst op tot eind januari lockdown. Zal er niet veel meer open gaan dan de scholen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
We waren inderdaad weer te laat met boosteren. Fijn dat dat met cijfers is onderbouwd. Anderen zullen erin lezen dat vaccineren überhaupt niet helpt.
 

Joost

Well-known member
De Omikron boem is gearriveerd.

In de cijfers die vandaag zijn gepubliceerd is het aantal meldingen over dag-1 (in dit geval dus maandag 3/1) 8103.
Slechts eenmaal eerder is het aantal op dag-1 zo hoog geweest; 8289 op 4 december.

Afgelopen dinsdag was het aantal over dag-1 nog 3054.
 

De Wolf

Well-known member
We waren inderdaad weer te laat met boosteren. Fijn dat dat met cijfers is onderbouwd. Anderen zullen erin lezen dat vaccineren überhaupt niet helpt.
Omgerekend zou je met de cijfers van januari als ongevaccineerde 2 keer zoveel kans hebben op besmet te raken. Ik reken even voor het gemak dat de groep gevaccineerden 6 keer zo groot is (c.a. 85%).
 
Bovenaan