Coronavirus 2

zwammy

Well-known member
Geen idee, ging vooral dat het vooral de gevaccineerden die besmet werden met de omikron variant, als ik het vind zal ik het wel plaatsen.
 

Maasveld

Well-known member
Daarom stond er ook ze verwachten.

Geen idee waar wij over 2 maanden zitten. Hier is het nu in ieder geval volle bak paniek met lockdown, geen toeschouwers en verboden te sporten na het werk. Dus kan niet echt zeggen dat ik vertrouwen heb in hoe we er instaan in maart.
Gewoon 's nachts gaan werken, kun je daarna lekker sporten👍
 

gevegt

Well-known member

WHO: meer aanwijzingen dat omikron milder is​

De Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) ziet meer aanwijzingen dat de omikronvariant mildere symptomen veroorzaakt dan eerdere coronavarianten. Dat heeft een woordvoerder van de WHO vandaag laten weten.
Uit onderzoek blijkt volgens de WHO dat omikron vooral de bovenste luchtwegen aantast, "in tegenstelling tot de andere varianten die zware longontstekingen kunnen veroorzaken", aldus de WHO-functionaris. "het kan goed nieuws zijn, maar er is echt meer onderzoek nodig om dat aan te tonen."
De mildere symptomen kunnen er volgens de Wereldgezondheidsorganisatie de oorzaak van zijn dat het aantal sterfgevallen relatief laag blijft terwijl de besmettingscijfers in veel landen hard oplopen.
De organisatie verwacht dat de omikron in enkele weken op veel plaatsen dominant zal zijn. Dat kan vooral een probleem worden in landen waar een groot deel van de bevolking nog niet is gevaccineerd.

Kortom, er is meer onderzoek nodig om het zeker te weten.
 

Eef de Kip

Well-known member
Geen idee, ging vooral dat het vooral de gevaccineerden die besmet werden met de omikron variant, als ik het vind zal ik het wel plaatsen.
Oh die heb ik ook al een paar keer voorbij zien komen. Dat zou dan betekenen dat je door het vaccin besmettelijker zou zijn om Corona op te lopen maar echte onderbouwing zag ik dan weer niet.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Oh die heb ik ook al een paar keer voorbij zien komen. Dat zou dan betekenen dat je door het vaccin besmettelijker zou zijn om Corona op te lopen maar echte onderbouwing zag ik dan weer niet.

Als je op z’n JMD’s een van die berichten over Denemarken leest die ik heb geplaatst, dan zou je als je echt heel graag wil het zo kunnen lezen.
 

zwammy

Well-known member
Oh die heb ik ook al een paar keer voorbij zien komen. Dat zou dan betekenen dat je door het vaccin besmettelijker zou zijn om Corona op te lopen maar echte onderbouwing zag ik dan weer niet.

Geen idee, je ziet het ook aan Oostenrijk waar weer een flinke stijging is terwijl ze daar toch met 2 vaccinaties en boosters werken voor de Nederlanders. Zal allemaal onderzocht moeten worden verder maar dan lijken de verwachtingen van het rivm en omt lijnrecht te staan tegen over andere landen. Zie je ook bij dat bericht over de ziekenhuisbedden bezet volgens het gunstigste geval van het rivm en in het draadje van omzigt mbt de stiekeme aanpassing van de cijfers van het rivm.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ook niet bevorderlijk voor het vertrouwen.
Dat is dus precies het probleem. Hoe kan ik mensen vertrouwen die al zo vaak hebben gelogen of teruggekomen zijn op woorden zonder daarbij verder uitleg te geven?

@De Wolf: dat is ook mijn antwoord op jouw vraag. Toen ik vroeg om een booster was dat voor de lockdown, voor Omikron, voor een hele rits nieuwe leugens en tegenstrijdigheden. Er is bij mij iets geknapt na de persconferentie met Van Dissel. Ik vertrouw die mensen simpelweg niet meer. Ik geloof echt niet dat er allerlei rare dingen in die vaccins zitten hoor. En de kans is vooralsnog vrij groot dat ik hem in februari wel ga halen als de wereld enkel voor geboosterden weer open gaat. Maar tot die tijd heb ik veel te weinig informatie wat me doet overtuigen dat een booster op dit moment voor mij de beste keuze is.
 

Eef de Kip

Well-known member
Er is nu zelfs bij het RIVM reden tot optimisme.


Worst case scenario zal dan zijn dat ze het nog niet vertrouwen ivm de vele besmettingen en daarom de lockdown verlengen tot eind januari als de besmettingen blijkbaar een piek bereikt. Wellicht zullen de winkels open gaan en dat je alleen naar binnen kunt als je je QR code laat zien.
 

zwammy

Well-known member
Ook zeer bijzonder als alle mensen met verstand zeggen dat een 2G maatschappij niet werkt. Het kabinet daar bewijsstukken van vergeet en het er dan toch door gaat jassen onder het motto dan kunnen de winkels open. De winkeliers die ondertussen hun schoenzolen opeten en overal ja tegen zeggen en de kamer die tegen is, experts die nee zeggen en dan kunnen ze wel opeens schijt hebben aan de experts. Alsof er een addertje onder het gras zit, maar goed, we wachten wel weer af.
 

SanMark.

Well-known member
Dus eerst neem je de 0 tot 11 jarigen op in de statistieken, en op basis daarvan zeg je dat er nog x % niet gevaccineerd is. Als je die groep er dus eerder eruit had gehaald was de vaccinatiegraad toch veel hoger geweest ?

Of zie ik nu dingen over het hoofd ?
 

Max

Administrator
Forumleiding
Dus eerst neem je de 0 tot 11 jarigen op in de statistieken, en op basis daarvan zeg je dat er nog x % niet gevaccineerd is. Als je die groep er dus eerder eruit had gehaald was de vaccinatiegraad toch veel hoger geweest ?

Of zie ik nu dingen over het hoofd ?

Veel hoger? Het is een relatief kleine groep die ook nog eens relatief weinig klachten heeft en relatief weinig wordt getest. Pas de laatste tijd neemt het testen van kinderen geloof ik toe en daarnaast de werking van vaccineren af. Maar goed, ik ben het met je eens dat het weer meer appels met peren wordt. Dat is niks nieuws.
 

zwammy

Well-known member
Vooral benieuwd waarom het stilzwijgend word aangepast en er pas reactie komt als Omtzigt er over begint. Maar goed, dat horen we wel als de wob verzoeken worden vrijgegeven en niet zwart gekleurd zijn.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Normaal gesproken zou je dat even in een voetnoot zetten. Dit is wat onzorgvuldig. Maar goed, ik geloof niet dat daar een enorme afweging heeft plaatsgevonden die met een Wob verzoek zichtbaar kan worden.
 

SanMark.

Well-known member
Veel hoger? Het is een relatief kleine groep die ook nog eens relatief weinig klachten heeft en relatief weinig wordt getest. Pas de laatste tijd neemt het testen van kinderen geloof ik toe en daarnaast de werking van vaccineren af. Maar goed, ik ben het met je eens dat het weer meer appels met peren wordt. Dat is niks nieuws.
Mijn oudste van 8 is al meerdere malen verkouden van school gekomen, en dat ze dan getest moest worden bij de teststraat mijn jongste 1x.

Dat zal voor veel andere kinderen gelden van 5 tot 11 jaar, het lijkt mij dat je dat dan toch aardig in de cijfers terug kan zien.

Maar sowieso elk 'foutje' over verandering valt dan altijd net zo uit dat het in het voordeel is van de overheid en welke kant ze iedereen op wil sturen.

Zelfde bv met de RIVM metingen bij gierputten om de stikstof te meten.

We hebben te maken met een totaal verrotte onbetrouwbare overheid die alles kan flikken en overal mee weg komt.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ok. Van mijn zussen weet ik dat één kind getest is van de zeven en dat ze vrijwel allemaa wel een of meer keren in quarantaine zijn geweest. Kennelijk verschilt het nogal.

Misschien niet goed voor het verhaal, maar waarom maakt het RIVM het nu dan anders op grond waarvan gevaccineerden er slechter uit komen? Om de booster te promoten? Gaan ze dan straks toch weer terug naar de oude weergave?
 

SanMark.

Well-known member
Ok. Van mijn zussen weet ik dat één kind getest is van de zeven en dat ze vrijwel allemaa wel een of meer keren in quarantaine zijn geweest. Kennelijk verschilt het nogal.

Misschien niet goed voor het verhaal, maar waarom maakt het RIVM het nu dan anders op grond waarvan gevaccineerden er slechter uit komen? Om de booster te promoten? Gaan ze dan straks toch weer terug naar de oude weergave?
Noem eens 1 foute weergave op die in het voordeel van de ongevaccineerde naar voren is gekomen.

Totaal onbetrouwbaar en die mensen moet ik dan vertrouwen voor medische zaken ? Waar ik in het begin van de crisis zeker niet onwelwillend tegen over vaccineren stond is het dankzij de overheid totaal anders geworden.
 
Bovenaan