Coronavirus 2

zwammy

Well-known member
Het Deense rivm is er van overtuigd dat de omikron variant zo overheersend word dat over 2 maanden alles weer terug kan naar het normale. Dus dan hoeven wij nog maar een jaar door te modderen, dat is ook goed nieuws.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Het Deense rivm is er van overtuigd dat de omikron variant zo overheersend word dat over 2 maanden alles weer terug kan naar het normale. Dus dan hoeven wij nog maar een jaar door te modderen, dat is ook goed nieuws.

Alles is toch weer normaal in Denemarken?
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ze waren er ook van overtuigd dat een booster een goed idee was tegen omicrom:


Drie tot vier keer besmettelijker dan Delta, maar de helft kleinere kans dat als je besmet raakt ook in het ziekenhuis terecht komt. Gelukkig helpt de booster:

 
Laatst bewerkt:

zwammy

Well-known member
Nee, hadden alles dicht gegooid toen bleek dat die veel besmettelijker was. En na onderzoek weer meer open en helemaal open betekent dus helemaal geen restricties enz. Een beetje het omgekeerde als wat Nederland doet. Maar daar zal het wel erg slecht gaan of is het dun bevolkt of alle andere drogredenen die steeds genoemd worden als er andere cijfers en onderzoeken naar buiten komen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Nee, hadden alles dicht gegooid toen bleek dat die veel besmettelijker was. En na onderzoek weer meer open en helemaal open betekent dus helemaal geen restricties enz. Een beetje het omgekeerde als wat Nederland doet. Maar daar zal het wel erg slecht gaan of is het dun bevolkt of alle andere drogredenen die steeds genoemd worden als er andere cijfers en onderzoeken naar buiten komen.

Lees je de berichtgeving wel? Denemarken zet de bevolking aan om snel de booster te nemen. De variant is drie tot vier keer besmettelijker, maar eenmaal besmet heb je de helft minder kans om in het ziekenhuis te belanden. De booster werkt volgens Denemarken.
 

zwammy

Well-known member
Ja prima toch. Doen ze hier toch ook?

Het ging erom dat ze verwachten binnen 2 maanden alle restricties los te laten, dat was volgens mij wat ik poste.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ja prima toch. Doen ze hier toch ook?

Het ging erom dat ze verwachten binnen 2 maanden alle restricties los te laten, dat was volgens mij wat ik poste.

Met slagen om de arm:


Alsof wij hier over twee maanden nog in lockdown zitten als de ziekenhuisopnames inderdaad afnemen. Zal ongetwijfeld niet volgens Deens model alles geheel los gaan, maar stappen zullen zeker gezet gaan worden. Waar dan ongetwijfeld weer commentaar op komt.
 

zwammy

Well-known member
Daarom stond er ook ze verwachten.

Geen idee waar wij over 2 maanden zitten. Hier is het nu in ieder geval volle bak paniek met lockdown, geen toeschouwers en verboden te sporten na het werk. Dus kan niet echt zeggen dat ik vertrouwen heb in hoe we er instaan in maart.
 
Bovenaan