Coronavirus 2

zwammy

Well-known member
Volgens Bonten van het omt is de kans klein op versoepelingen. Denk dat de horeca in België en Duitsland heel blij is met dit nieuws
 

zwammy

Well-known member
Zodat het vaccin weer in kracht toeneemt.
Verder zijn er al een paar miljard gezet dus ik maak me er niet zo druk om die ene extra.

Maar de variant is niet ziekmakend. Je pakt toch ook geen pcm als je niet ziek bent. Je bent gevaccineerd, ook al neemt het af ben je nog steeds veilig met die vaccinaties.
 

Forza AZ

Well-known member
Maar de variant is niet ziekmakend. Je pakt toch ook geen pcm als je niet ziek bent. Je bent gevaccineerd, ook al neemt het af ben je nog steeds veilig met die vaccinaties.
De Delta-variant is ook nog steeds actief. Ze waren al gestart met die boosters omdat de werking na verloop van tijd minder goed wordt.
 

gevegt

Well-known member
Maar de variant is niet ziekmakend. Je pakt toch ook geen pcm als je niet ziek bent. Je bent gevaccineerd, ook al neemt het af ben je nog steeds veilig met die vaccinaties.
Dat de variant niet ziekmakend is, is nog niet wetenschappelijk bewezen. De eerste onderzoeken wijzen er naar dat hij besmettelijker is maar minder ziek makend. Sluitend bewijs is er nog niet.
 
  • Leuk
Waarderingen: Max

zwammy

Well-known member
Mwah, zowel de onderzoekers in Denemarken, zuid Afrika, Engeland en Amerika geven dit aan dus dat lijkt me duidelijk zat. Maar goed, we wachten wel op wat van Dissel zegt 👍
 

Maasveld

Well-known member
Maar serieus, wachten we daar niet al bijna twee jaar op? Ik snap echt wel dat een nieuw virus zich heel moeilijk laat voorspellen. Maar na bijna twee jaar verwacht ik toch iets meer dan: "We zien dat Omikron als het ware iemand met een nieuwe jas is, die de vaccins niet goed herkennen. Daarom moet je nog een prikje nemen, met hetzelfde vaccin. En misschien nog wel drie of vier keer in het komende jaar. Want misschien werkt het dan wel".

Dan wacht ik inderdaad nog wel even.
Verrek, kon zomaar eens een virus zijn.
 

SanMark.

Well-known member
Ik hoor nu drie dingen:

- Omikron is dominant in Nederland
- Van Omikron word je minder ziek
- De vaccins werken niet goed tegen Omikron

Dus ik ga die booster voorlopig niet halen.

En dan heb je ook nog eens de hele tijd van dit soort rare dingen, zoals in onderstaand filmpje. Nu al bijna twee jaar lang worden dit soort mensen betaald om de meest logische beslissingen te nemen met betrekking tot de bestrijding van het virus. Maar ze kunnen het niet eens normaal uitleggen. De tegenstrijdigheden stapelen elkaar op, de modellen kloppen steeds niet, onderzoeken uit andere landen worden afgedaan als onzin. Ik ben er wel een beetje klaar mee, eigenlijk. Ik test mezelf voorafgaand aan ontmoetingen met meerdere andere mensen, ik test me zelf vijf dagen naderhand. Ik probeer m'n afstand te houden van mensen die ik niet ken. Als ik klachten krijg, blijf ik thuis en laat ik me testen bij de teststraat. Als iemand met wie ik in aanraking ben geweest positief test, ga ik in zelf-isolatie en laat ik me na vijf dagen testen. En verder kunnen ze m'n kont kussen.

Wappie
 

SanMark.

Well-known member
Ten eerste ik heb de beelden niet gezien.

Ten tweede ik betwijfel of elke baret in het leger heeft gezeten.

Ten derde is het een naïeve gedacht om er tussen te staan om de vrede te bewaren, want het is nu al meerde malen gebleken dat of de politie erop uit is om het uit de hand te laten lopen, of aan de andere kant er steeds weer een groepje relschoppers opstaat om een vreedzame demonstratie alsnog om zeep te helpen.

Er is ontzettend veel onvrede onder de bevolking en die word totaal niet weggenomen door de overheid.

Wobverzoeken worden niet behandeld, HdJ veegt zijn reet af met rapporten laat ze dan nog een paar weken in zijn WC liggen en liegt dan keihard dat hij het vergeten is, toeslagenaffaire komt maar niet tot een oplossing, geen enkele ambtenaar is daarvoor berecht en degene die verantwoordelijk daarvoor is qua functie heeft een nieuwe topbaan gekregen bij ik geloof VWS.

Groningen blijft maar doormodderen en komt niet tot een oplossing en ga zo maar door.

Fopstrafjes of geen straffen als het om linkse activiteiten gaat en er word qua straffen keihard opgetreden tegen bv de blokkeer Friezen en andere rechtse zaken.

Grote verontwaardiging als een linkse politici word bedreigt en over rechts hoor je niemand en blijft de media stil.

Dus deze mensen voelen zich achtergesteld en in de steek gelaten en deze groep word steeds groter.

Hoe kan het bv dat de tweede/derde partij van Nederland nog steeds geen enkele burgemeester heeft ?

Mogen mensen dan hun vraagtekens zetten bij de onpartijdigheid van overheid/politie ?

Allemaal zwaar gemaskerd lopen ze onder begeleiding van de politie naar het FVD gebouw.
 

SanMark.

Well-known member
Zie maar 1 post met een foto over veteranen, rest heeft daar volgens mij geen betrekking op.

Maar je kan die ongetwijfeld even posten.
 

Maasveld

Well-known member

Mogen mensen dan hun vraagtekens zetten bij de onpartijdigheid van overheid/politie ?

Allemaal zwaar gemaskerd lopen ze onder begeleiding van de politie naar het FVD gebouw.
Halsema lijkt me toch een uiterst onpartijdige burgemeester.

Toch wel opvallend hoe verschillende mensen een totaal verschillend beeld van de politie kunnen hebben. Degene aan de rechterkant van het politieke spectrum op het gebied van immigratie/integratie noemen de politie links, volgens de linkerzijde is de politie racistisch.
 

SanMark.

Well-known member
Onpartijdig................... Ik kan veel dingen over Halsema zeggen maar onpartijdig is er niet 1 van.
 

De Wolf

Well-known member
Ik hoor nu drie dingen:

- Omikron is dominant in Nederland
- Van Omikron word je minder ziek
- De vaccins werken niet goed tegen Omikron

Dus ik ga die booster voorlopig niet halen.
Ja wat is dit nou. Wie moest een maand geleden zo nodig voorrang krijgen?
Daarnaast ben je over een maand je QR code kwijt.
 

De Groene Scout

Well-known member
Ik hoor nu drie dingen:

- Omikron is dominant in Nederland
- Van Omikron word je minder ziek
- De vaccins werken niet goed tegen Omikron

Dus ik ga die booster voorlopig niet halen.
Dit zijn inderdaad de geluiden die je dagelijks hoort. Lijkt mij dan ook zinvol om dit even goed uit te leggen door Mark/Hugo tijdens de eerstvolgende persco. Niet alleen over maatregelen hebben, maar eerst even de mensen overtuigen waarom ze iets wel/niet moeten doen.
 
Bovenaan