Coronavirus 2

Bernardo

Well-known member
Ga morgen de booster maar halen, relax dat elke volwassen vanaf morgen zonder afspraak langs kan komen in Leeuwarden.
 

zwammy

Well-known member
Maar je word toch ook niet zo ziek van de omikron variant. Dat hebben alle onderzoeken uitgewezen dus dan heeft de booster dat betreft geen zin. Of ik moet wat gemist hebben, dat kan natuurlijk ook.
 

zwammy

Well-known member
Jij kan natuurlijk wel 100 posts plaatsen waaruit blijkt dat de booster ook belangrijk is voor alle gezonde mensen en tieners. Dus daar wacht ik even op voordat ik mijn mening bijschaaf 👍
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ik hoor nu drie dingen:

- Omikron is dominant in Nederland
- Van Omikron word je minder ziek
- De vaccins werken niet goed tegen Omikron

Dus ik ga die booster voorlopig niet halen.

En dan heb je ook nog eens de hele tijd van dit soort rare dingen, zoals in onderstaand filmpje. Nu al bijna twee jaar lang worden dit soort mensen betaald om de meest logische beslissingen te nemen met betrekking tot de bestrijding van het virus. Maar ze kunnen het niet eens normaal uitleggen. De tegenstrijdigheden stapelen elkaar op, de modellen kloppen steeds niet, onderzoeken uit andere landen worden afgedaan als onzin. Ik ben er wel een beetje klaar mee, eigenlijk. Ik test mezelf voorafgaand aan ontmoetingen met meerdere andere mensen, ik test me zelf vijf dagen naderhand. Ik probeer m'n afstand te houden van mensen die ik niet ken. Als ik klachten krijg, blijf ik thuis en laat ik me testen bij de teststraat. Als iemand met wie ik in aanraking ben geweest positief test, ga ik in zelf-isolatie en laat ik me na vijf dagen testen. En verder kunnen ze m'n kont kussen.

 

zwammy

Well-known member
Zo las ik het ook maar volgens Eef kan ik wel wat gemist hebben dus ik wacht op zijn advies voordat ik de booster pak.
 

Eef de Kip

Well-known member
Zo las ik het ook maar volgens Eef kan ik wel wat gemist hebben dus ik wacht op zijn advies voordat ik de booster pak.
Nee hoor, ik hoor dat soort verhalen ook maar toch wacht ik liever op mensen die er nog meer verstand van hebben dan jij. En dan ook nog obv een gedegen onderzoek.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Nee hoor, ik hoor dat soort verhalen ook maar toch wacht ik liever op mensen die er nog meer verstand van hebben dan jij. En dan ook nog obv een gedegen onderzoek.
Maar serieus, wachten we daar niet al bijna twee jaar op? Ik snap echt wel dat een nieuw virus zich heel moeilijk laat voorspellen. Maar na bijna twee jaar verwacht ik toch iets meer dan: "We zien dat Omikron als het ware iemand met een nieuwe jas is, die de vaccins niet goed herkennen. Daarom moet je nog een prikje nemen, met hetzelfde vaccin. En misschien nog wel drie of vier keer in het komende jaar. Want misschien werkt het dan wel".

Dan wacht ik inderdaad nog wel even.
 

zwammy

Well-known member
Nee hoor, ik hoor dat soort verhalen ook maar toch wacht ik liever op mensen die er nog meer verstand van hebben dan jij. En dan ook nog obv een gedegen onderzoek.

Heb je wat onderzoeken voor me waaruit blijkt dat de booster nodig is want net als Jamel heb ik die gemist?
 

Eef de Kip

Well-known member
Maar na bijna twee jaar verwacht ik toch iets meer dan: "We zien dat Omikron als het ware iemand met een nieuwe jas is, die de vaccins niet goed herkennen. Daarom moet je nog een prikje nemen, met hetzelfde vaccin. En misschien nog wel drie of vier keer in het komende jaar. Want misschien werkt het dan wel".
Misschien is het nou eenmaal zo dat dat het maximale is dat ze weten.
 

zwammy

Well-known member
Dan blijf ik het vreemd vinden dat je als gezond mens die gevaccineerd is tegen de zware variant je laat boosteren voor een milde variant waarvan de werking nog niet bekend is
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Misschien is het nou eenmaal zo dat dat het maximale is dat ze weten.
Da's prima, maar dan wacht ik dus even. En dat versterkt me trouwens ook alleen maar in mijn almaar groeiende verontwaardiging over het structureel weigeren van het nemen van maatregelen waarvan we wel zeker weten dat ze bijdragen aan het vertragen van de verspreiding:

- Trek een bak met geld uit om te zorgen dat de ventilatie in alle openbare ruimtes op orde komt
- Zorg ervoor dat iedereen voldoende beschikking heeft over de mogelijkheden om zich regelmatig te laten testen
- Zorg dat er mogelijkheden zijn voor beveiligers en eventueel op andere plekken waar veel mensen samenkomen om de temperatuur van mensen op te meten voordat ze naar binnen gaan

Daarmee voorkom je niet alle besmettingen. Maar als we het dan toch over onderzoeken hebben, dat die drie dingen werken is blijkbaar veel duidelijker bewezen dan de werking van die boostervaccins.
 
Bovenaan