Coronavirus 2

Eef de Kip

Well-known member
Ik ben echt ontzettend benieuwd naar het verloop van het ziektebeeld bij Omikron. Als dat net zo ernstig is als bij de huidige Deltavariant dan gaan we echt een probleem krijgen vrees ik.
Hopen maar dat het minder ernstig is.
 

JMD

Well-known member
Ik las ergens anders ook zo'n mooie discussie dat er toch veel mensen waren overleden na vaccinatie. Dat er ook een hoop mensen overlijden nadat ze een voetbalwedstrijd hebben gekeken en er dus geen enkel clausaal verband is vonden ze dan weer een rare opmerking.

Ik wacht dan ook maar op een wetenschappelijk onderzoek naar overlijdens door vaccinatie.
Eens. Maar dan zou je op dezelfde manier ook moeten kijken of iemand overlijdt aan corona of met Corona.
 

JMD

Well-known member
Ik ben echt ontzettend benieuwd naar het verloop van het ziektebeeld bij Omikron. Als dat net zo ernstig is als bij de huidige Deltavariant dan gaan we echt een probleem krijgen vrees ik.
Hopen maar dat het minder ernstig is.
Uit zuid Afrika komen gunstige berichten. Maar het is nog veel te vroeg om te juichen idd.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik ben echt ontzettend benieuwd naar het verloop van het ziektebeeld bij Omikron. Als dat net zo ernstig is als bij de huidige Deltavariant dan gaan we echt een probleem krijgen vrees ik.
Hopen maar dat het minder ernstig is.

Gelukkig is het prikken nu wel op gang. Verder inderdaad afwachten.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

Eef de Kip

Well-known member
Lees idd ook wat verhalen uit Zuid-Afrika maar probleem is dat die hele bevolkingsopbouw daar compleet anders is. HIV heeft daar wel huisgehouden zeg.
 

gevegt

Well-known member
Luister de podcast als je een beetje Engels kan. Het is redelijk goed te begrijpen dankzij de gastheer die niet bang is om "domme" vragen te stellen. Nogmaals een podcast is relatief nieuw, maar één is al van juni.
Alle onderzoeken die gedaan zijn zijn heel veel belovend, maar het wordt tegengewerkt van alle kanten inclusief censuur van kanalen die wel hierover publiceren.
Feit is wel dat dit al een lang bestaand medicijn is tegen andere virussen en ontzettend veilig is.
Het jammer voor de farmaceutische industrie is dat het patent verlopen is en dat het nummeriek, sorry waarschijnlijk laat mijn Nederlands me in de steek, te produceren is.
Dat komt er op neer dat er geen drol op te verdienen valt.
Mooi dat het veel belovend is.
Kortom, nog geen wetenschappelijk bewijs.
Next.
 

Joost

Well-known member
Uit zuid Afrika komen gunstige berichten. Maar het is nog veel te vroeg om te juichen idd.
Mijn schoonzusje zit op dit moment in het vliegtuig uit Zuid Afrika. Dat is inderdaad een gunstig bericht aangezien ze twee weken terug al omikron heeft gehad.
 

Maasveld

Well-known member
Schijnt in vergelijking met Delta ook mee te vallen.
Het is milder, maar wel besmettelijker. In absolute zin hoeft het feit dat het een milde variant is daarom niet persé te betekenen dat dit positief is voor de ziekenhuisopnames. Maar als de verhalen kloppen dat dit waarschijnlijk een laatste stuiptrekking van het virus is, is dat natuurlijk wel fantastisch.

Het OMT komt vanwege Omikron dit weekend overigens bijeen om te praten over strengere maatregelen.
 

Bonehead

Well-known member
Het wordt tijd dat de regering alle niet essentiële bedrijven voor minimaal een maand sluit. De mensen willen toch niet luisteren en anders blijven aanmodderen. Nu en bij de volgende variant. Doorpakken!
 

gevegt

Well-known member
Het wordt tijd dat de regering alle niet essentiële bedrijven voor minimaal een maand sluit. De mensen willen toch niet luisteren en anders blijven aanmodderen. Nu en bij de volgende variant. Doorpakken!
as Dinsdag zal dat waarschijnlijk ook gebeuren.
 

Bernardo

Well-known member
Het wordt tijd dat de regering alle niet essentiële bedrijven voor minimaal een maand sluit. De mensen willen toch niet luisteren en anders blijven aanmodderen. Nu en bij de volgende variant. Doorpakken!
Ja hallo, ik wil ook wel eens vrij. Gewoon alles dicht!
 

zwammy

Well-known member
Idd, en de winkels maar tot 12 uur smiddags openlaten de week voor kerst. Kijken of het nog wat drukker kan worden dan nu het geval is.
 
Bovenaan