Coronavirus 2

gevegt

Well-known member
Correct, maar er was voldoende voorraad aanwezig en productie capaciteit om dit gewoon aan iedereen toe te dienen. Of dit nu nog het geval is is zeer de vraag.
Als iedereen dit toegediend had gekregen, vroegtijdig, dan was het virus er dus niet meer en was het aantal doden met minimaal 50 en waarschijnlijk 85 procent minder geweest.
Virus was gewoon uitgeroeid geweest, met een goedkoop medicijn, want het patent is verlopen.
Maar de situatie oplossen is natuurlijk niet zo winstgevend als het verstrekken van een matig vaccin, wat die naam eigenlijk niet mag dragen, dat constant boosters nodig heeft.
Is er al voldoende onderzoek naar geweest?
En zo ja, wat is de reden dat de wetenschap het nog niet wereldwijd heeft omarmd?
 

JMD

Well-known member

Dit zegt ook wel iets... Migranten krijgen het vaccin niet vanwege eventuele rechtzaken nav de bijwerkingen.
En waarom is dat bij ons dan niet van belang? Simpel, omdat de overheden de vaccinfabrikanten hebben vrijgesproken van eventuele schade door bijwerkingen...
Dat is wel erg prettig voor die fabrikanten, je mag iets op de markt brengen, maar brengt het schade toe, dan wordt niet jij, maar de overheid aansprakelijk gesteld... Ka-ching...
 

Eef de Kip

Well-known member
Die rekensom is toch niet zo heel lastig te maken?

Aantal overleden personen aan Corona jonger dan 20 jaar in Nederland: 0.
Aantal in ziekenhuis opgenomen personen met Corona jonger dan 20 jaar in Nederland: 3.
Dank je, ik heb dochter de Kip gelijk van de lijst gehaald. Die heb ik dus van een vrijwel zekere door gered.
 
  • Leuk
Waarderingen: Max

Eef de Kip

Well-known member

Dit zegt ook wel iets... Migranten krijgen het vaccin niet vanwege eventuele rechtzaken nav de bijwerkingen.
En waarom is dat bij ons dan niet van belang? Simpel, omdat de overheden de vaccinfabrikanten hebben vrijgesproken van eventuele schade door bijwerkingen...
Dat is wel erg prettig voor die fabrikanten, je mag iets op de markt brengen, maar brengt het schade toe, dan wordt niet jij, maar de overheid aansprakelijk gesteld... Ka-ching...
Vreemd dat die disclaimer dus wel geldt voor de inwoners van een land maar niet voor migranten/vluchtelingen.
 

De Wolf

Well-known member
Je bereikt meer door iedereen boven de 40 te prikken dan een paar kinderen.
Deze vaccins voorkomen geen besmettingen. Hoogstens dat het minder snel gaat.
 

JMD

Well-known member
Vreemd dat die disclaimer dus wel geldt voor de inwoners van een land maar niet voor migranten/vluchtelingen.
Migranten zijn volgens mij statenloos toch? Want in afwachting van een verblijfsvergunning. Dus geen overheid op wie de schadeclaims verhaald kunnen worden
 

Max

Administrator
Forumleiding
Je bereikt meer door iedereen boven de 40 te prikken dan een paar kinderen.
Deze vaccins voorkomen geen besmettingen. Hoogstens dat het minder snel gaat.

Dat sowieso. Eigenlijk kan je die groep zelfs nog kleiner maken richting 50 of 60 plus. Maar dat het geen positieve effecten heeft beneden de 40 is gelul.
 

Ska P 187

Well-known member
Is er al voldoende onderzoek naar geweest?
En zo ja, wat is de reden dat de wetenschap het nog niet wereldwijd heeft omarmd?

Luister de podcast als je een beetje Engels kan. Het is redelijk goed te begrijpen dankzij de gastheer die niet bang is om "domme" vragen te stellen. Nogmaals een podcast is relatief nieuw, maar één is al van juni.
Alle onderzoeken die gedaan zijn zijn heel veel belovend, maar het wordt tegengewerkt van alle kanten inclusief censuur van kanalen die wel hierover publiceren.
Feit is wel dat dit al een lang bestaand medicijn is tegen andere virussen en ontzettend veilig is.
Het jammer voor de farmaceutische industrie is dat het patent verlopen is en dat het nummeriek, sorry waarschijnlijk laat mijn Nederlands me in de steek, te produceren is.
Dat komt er op neer dat er geen drol op te verdienen valt.
 

Ska P 187

Well-known member
Joe Rogan is één van de weinigen die regelmatig daadwerkelijke experts aan tafel heeft die hierover praten. Zitten pareltjes tussen.
Dankzij het format, geen tijdslimiet, kan er daadwerkelijk diep op de stof ingegaan worden, iets wat niet kan op de traditionele media
 

Ska P 187

Well-known member
Het is en blijft een Amerikaan dus vergeef hem als hij fouten maakt over landen in Europa en daarbij besproken policies.
 

De Wolf

Well-known member
Dat sowieso. Eigenlijk kan je die groep zelfs nog kleiner maken richting 50 of 60 plus. Maar dat het geen positieve effecten heeft beneden de 40 is gelul.
De grootste groep die ernstig ziek zal worden haal je er uit. Beneden de 40 is het zeker ook verstandig maar buiten zwangere vrouwen zijn het weinig die de zorg belasten.
 

Maasveld

Well-known member
Correct, maar er was voldoende voorraad aanwezig en productie capaciteit om dit gewoon aan iedereen toe te dienen. Of dit nu nog het geval is is zeer de vraag.
Als iedereen dit toegediend had gekregen, vroegtijdig, dan was het virus er dus niet meer en was het aantal doden met minimaal 50 en waarschijnlijk 85 procent minder geweest.
Virus was gewoon uitgeroeid geweest, met een goedkoop medicijn, want het patent is verlopen.
Maar de situatie oplossen is natuurlijk niet zo winstgevend als het verstrekken van een matig vaccin, wat die naam eigenlijk niet mag dragen, dat constant boosters nodig heeft.
Hoe lang werkt zo'n medicijn?
 

BlauwVinger

Well-known member
Egypte is ook vrij laag (17% van de totale bevolking volgens Out World Data). Maar misschien kan @BlauwVinger daar antwoord op geven.



Het is een cocktail van wantrouwen, angst en onverschilligheid in een land waar het credo ‘insha’allah’ leidend is in ‘every aspect of life’.

Mijn vrouw en ik zijn een bezienswaardigheid met mondkapjes. Ik sluit niet uit dat van de ‘dubbel-gevaccineerden’ de geurbaniseerde hoger opgeleide Egyptenaren en de buitenlanders een niet onaanzienlijk deel uitmaken (als die al zouden worden meegerekend in de cijfers)

De aanvoer van vaccins uit het buitenland is diffuus en een grabbelton. Het betreft niet zelden donaties. Berichtgeving is tegenstrijdig.

Betrouwbare data en Egypte zijn overigens twee grootheden die lastig samengaan. Ik durf wel vraagtekens te zetten bij de betrouwbaarheid van corona-data.

Als vrouwen een verkrachting niet durven aangeven in de vijandig/mannelijke setting van een politiebureau, dan zijn de landelijke cijfers erover uiteraard bijzonder laag. Homofilie bestaat uiteraard niet of komt alleen voor ander buitenlanders.
 

Joost

Well-known member
Dank je, ik heb dochter de Kip gelijk van de lijst gehaald. Die heb ik dus van een vrijwel zekere door gered.
Haha gelukkig maar voor het kuikentje.

Maar om serieus te blijven, de gezondheidsrisico's voor kinderen door Corona zijn extreem klein.
Een vaccin heeft bijwerkingen en hoewel ook die heel zeldzaam zijn is de kans daarop 'groter'.

Al hebben we het dan wel over kansen in de orde van 0,0000001% tov 0,0000002%.

De kans dat je de Jackpot bij de Oudejaarsloterij wint is 0,00000016%.
 

Eef de Kip

Well-known member
Ik las ergens anders ook zo'n mooie discussie dat er toch veel mensen waren overleden na vaccinatie. Dat er ook een hoop mensen overlijden nadat ze een voetbalwedstrijd hebben gekeken en er dus geen enkel clausaal verband is vonden ze dan weer een rare opmerking.

Ik wacht dan ook maar op een wetenschappelijk onderzoek naar overlijdens door vaccinatie.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik las ergens anders ook zo'n mooie discussie dat er toch veel mensen waren overleden na vaccinatie. Dat er ook een hoop mensen overlijden nadat ze een voetbalwedstrijd hebben gekeken en er dus geen enkel clausaal verband is vonden ze dan weer een rare opmerking.

Ik wacht dan ook maar op een wetenschappelijk onderzoek naar overlijdens door vaccinatie.

Ik spreek mijn jongste zus gelukkig niet meer, dus ik hoef de onzin niet aan te horen. Die begon dus dat er plotseling mensen overlijden tegen mijn moeder. Toen heeft mijn moeder even opgesomd wie er allemaal rondom ons vroeger ook allemaal plotseling waren overleden. Dat hoort helaas bij het leven.
 

Joost

Well-known member
Ik spreek mijn jongste zus gelukkig niet meer, dus ik hoef de onzin niet aan te horen. Die begon dus dat er plotseling mensen overlijden tegen mijn moeder. Toen heeft mijn moeder even opgesomd wie er allemaal rondom ons vroeger ook allemaal plotseling waren overleden. Dat hoort helaas bij het leven.

Dat soort types zijn echt irritant inderdaad. Hier in het dorp loopt er ook eentje rond, die beweerde laatst nog gezien te hebben dat iemand magnetisch werd van haar prik. En het meest frappante is nog dat ze zelf met corona op de IC heeft gelegen....

Maar ondertussen zien de ziekenhuiscijfers er steeds beter uit.
De groeipercentages per week over bezetting en opname zijn voor het eerst alle vier negatief vandaag.
Laatste keer dat dat gebeurde was 1 oktober.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Lijkt inderdaad wel een kantelmoment te zijn. Nog even tot begin januari wachten met al teveel positiviteit, maar het viel mij vanmiddag ook al op.
 

Joost

Well-known member
Het is vooral door Omikron nog echt te vroeg om te gaan juichen.
In Amsterdam vandaaag 823 nieuwe positieve tests, daarmee groeit het gemiddelde. Grote kans dat Omikron daar voor zorgt.
 
Bovenaan