Coronavirus 2

JMD

Well-known member
Ik las deze week dat er in 2 Afrikaanse landen honderdduizenden vaccins zijn weggegooid omdat die over de datum waren.
Oke. Niet gelezen. Maar dan alsnog: honderdduizenden op de meer dan 1 miljard mensen die daar wonen is natuurlijk de bekende druppel op de gloeiende plaat...
 

Eef de Kip

Well-known member
Nee ik geloof ook best dat daar meer aan gedaan kan worden maar aan de andere kant ben ik ook bang dat ze daar gewoon de infrastructuur niet hebben en vraag ik me af hoeveel mensen zich daar überhaupt willen laten vaccineren.
 

De Wolf

Well-known member
Nee ik geloof ook best dat daar meer aan gedaan kan worden maar aan de andere kant ben ik ook bang dat ze daar gewoon de infrastructuur niet hebben en vraag ik me af hoeveel mensen zich daar überhaupt willen laten vaccineren.
Suriname kan voldoende vaccins krijgen maar daar vertrouwen een aantal mensen de vaccins niet. Afrika is bekend dat ze daar te weinig vaccins hebben. Zeker in stedelijke gebieden is het verstandig om zoveel mogelijk te vaccineren omdat daar vooral de verspreiding zit.
 

JMD

Well-known member
Nee ik geloof ook best dat daar meer aan gedaan kan worden maar aan de andere kant ben ik ook bang dat ze daar gewoon de infrastructuur niet hebben en vraag ik me af hoeveel mensen zich daar überhaupt willen laten vaccineren.
De infrastructuur om de Afrikanen op de savanne te bereiken zal idd lastig zijn, maar die leven in zo'n wijd gebied dat dat niet zo urgent is. Maar in die steden lijkt het me toch wel noodzakelijk, en zou dat redelijk eenvoudig te regelen zijn. En ja, of iedereen zich wil laten vaccineren is de vraag, maar als je de vaccins niet stuurt weet je dat niet.
 

Batigoal

Well-known member
Het probleem met het virus in Afrika zit 'm natuurlijk juist in die steden en niet in de weidse gebieden. Johannesburg, Accra, Kinshasa, Lagos. Daar wonen zoveel mensen dicht op elkaar. Vroeg of laat zal je daar iets mee moeten, anders blijft corona telkens terugkeren. Hetzelfde geldt natuurlijk voor dichtbevolkte gebieden in Azië, maar geen idee hoe het daar gaat.

Het patent er af halen en ze helpen met de logistiek, zou al een heel stuk helpen.
Dit vooral inderdaad. Ze lieten afgelopen week op het journaal zien dat ze in zo'n lab in Zuid-Afrika zelf maar gaan proberen zo'n vaccin te maken. Maar goed, ze beginnen vanaf nul omdat ze niet mogen meekijken met het proces om andere vaccins te maken.
 

De Wolf

Well-known member
Het probleem met het virus in Afrika zit 'm natuurlijk juist in die steden en niet in de weidse gebieden. Johannesburg, Accra, Kinshasa, Lagos. Daar wonen zoveel mensen dicht op elkaar. Vroeg of laat zal je daar iets mee moeten, anders blijft corona telkens terugkeren. Hetzelfde geldt natuurlijk voor dichtbevolkte gebieden in Azië, maar geen idee hoe het daar gaat.
Egypte is ook vrij laag (17% van de totale bevolking volgens Out World Data). Maar misschien kan @BlauwVinger daar antwoord op geven.
 

Ska P 187

Well-known member
Trump was zo gek eh... dom nog niet, zie de pod cast waar ik naar verwijs. Er had en er kan veel meer gedaan worden om mensen uit het ziekenhuis te houden, wat het probleem is, maar om de één of andere manier wordt er blijkbaar niet of weinig over gecommuniceerd.

Nog een medicijnen dat prima werkt ondanks dat Wikipedia niet helemaal onpartijdig lijkt te zijn.
Veiliger kan een medicijn niet zijn overigens, is al 4 miljard keer gebruikt en ik geloof in 2015 is er een Nobelprijs mee gewonnen.
 

Ska P 187

Well-known member
Zeer interessante podcast van afgelopen juni. (!)

 

Ska P 187

Well-known member
Dit is de podcast waar ik eerder ook doelde.
Deze is dacht ik van afgelopen week.

 

JMD

Well-known member

Nog een medicijnen dat prima werkt ondanks dat Wikipedia niet helemaal onpartijdig lijkt te zijn.
Veiliger kan een medicijn niet zijn overigens, is al 4 miljard keer gebruikt en ik geloof in 2015 is er een Nobelprijs mee gewonnen.
Jep. Zat onderzoek naar gedaan. Het schijnt overigens alleen te werken als je het vroeg toedient, en het werk niet goed als je dat pas toedient als de patiënt al in het ziekenhuis ligt.

Wel opvallend dta de Pfizerpil nu al wordt toegestaan, terwijl het onderzoek nog loopt...
Pfizer gaat goed binnenlopen, want ze willn idd het patent niet opgeven, en het zal mij niks verbazen als de satijnen handschoenen waarmee Pfizer wordt behandeld geholpen is door een financiële gift hier en daar... :p
 

Ska P 187

Well-known member
En wat ik van mijn zoontje begrijp is dat de flikkers de kids, achter de rug om van de ouders, al aan het voorbereiden zijn op een prik. Dit terwijl de risico's van het vaccin nu al veel meer risico's mee brengen als het virus zelf.
Dit geld ook voor volwassenen overigens, maar daar is het wat evenwichtiger.
 

Ska P 187

Well-known member
Jep. Zat onderzoek naar gedaan. Het schijnt overigens alleen te werken als je het vroeg toedient, en het werk niet goed als je dat pas toedient als de patiënt al in het ziekenhuis ligt.

Wel opvallend dta de Pfizerpil nu al wordt toegestaan, terwijl het onderzoek nog loopt...
Pfizer gaat goed binnenlopen, want ze willn idd het patent niet opgeven, en het zal mij niks verbazen als de satijnen handschoenen waarmee Pfizer wordt behandeld geholpen is door een financiële gift hier en daar... :p
Correct, maar er was voldoende voorraad aanwezig en productie capaciteit om dit gewoon aan iedereen toe te dienen. Of dit nu nog het geval is is zeer de vraag.
Als iedereen dit toegediend had gekregen, vroegtijdig, dan was het virus er dus niet meer en was het aantal doden met minimaal 50 en waarschijnlijk 85 procent minder geweest.
Virus was gewoon uitgeroeid geweest, met een goedkoop medicijn, want het patent is verlopen.
Maar de situatie oplossen is natuurlijk niet zo winstgevend als het verstrekken van een matig vaccin, wat die naam eigenlijk niet mag dragen, dat constant boosters nodig heeft.
 

Ska P 187

Well-known member
Maar voor de mensen die het leuk vinden om mensen wappies te vinden omdat ze twijfels over die prikken hebben, ik heb ze gewoon gehad overigens, die zouden zich eens een beetje beter moeten informeren.
Ipv als een schaap achter het NOS journaal aan te lopen.
 

Ska P 187

Well-known member
Joe Rogan is een van de weinige podcast die onpartijdig en begrijpelijk op oa deze materie ingaat.
Er zijn meer informatie kanalen, maar veel ervan hebben daadwerkelijk last van het feit dat ze geblokt worden door youtube, Twitter of Facebook om ze monddood te maken.
Joe Rogan is hier simpelweg te groot voor en blijkbaar doet spottify nog niet mee aan deze censuur.
Censuur is nooit de weg, ondanks dat ik begrijp van vele dat ze hier anders over denken.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Met het risico dat ik een mak schaap ben maar wat is je bron hiervan? Ik vind risico's van de risico's nl een tikje vaag.

Daarnaast praat men altijd in wel of niet doodgaan of wel of niet in het ziekenhuis belanden. Ik zat zelf ook niet te wachten om long covid te krijgen. Je ziet ze nog wel eens voorbij komen dat men niet eens meer naar de supermarkt kunnen lopen.

Een deel van de bijwerkingen van de vaccins kun je overigens ook door covid zelf krijgen. De kans schijnt zelfs groter te zijn, maar nog steeds minimaal.
 

Joost

Well-known member
Met het risico dat ik een mak schaap ben maar wat is je bron hiervan? Ik vind risico's van de risico's nl een tikje vaag.

Die rekensom is toch niet zo heel lastig te maken?

Aantal overleden personen aan Corona jonger dan 20 jaar in Nederland: 0.
Aantal in ziekenhuis opgenomen personen met Corona jonger dan 20 jaar in Nederland: 3.
 
Bovenaan