Want?De signalen gaan langzaam de goede kant op! 🥳
En toch gaat die lockdown er komen.De signalen gaan langzaam de goede kant op! 🥳
Nee. Ik denk tot januari geen publiek. Voorts een zwaardere lockdown. En niet essentiële winkels dicht.Vanaf 5 december weer publiek naar stadions?
Nieuwe cijfers van 21 november:Elke woensdagmiddag worden de vaccinatiecijfers tot de zondag ervoor bekend gemaakt. Dit zijn de cijfers tot 14 november:
minimaal 1 prik: 87,9% --> 88,3% (18+), 85,9% --> 86,4% (12+)
volledig gevaccineerd: 84,4% --> 84,7% (18+), 82,4% --> 82,7% (12+)
(7 november --> 14 november)
Laat ik het anders formuleren. De signalen gaan iets minder snel de verkeerde kant op.Want?
Zo snel het virus zich nu verspreid over de basisscholen is het vaccin in die leeftijdsgroep straks niet meer nodig.
En Nederland zal een jaartje later wel volgen.
Je moet als ouders ( en dus de kinderen ook ) gewoon even een paar weken niet bij opa en oma op bezoek.Zo snel het virus zich nu verspreid over de basisscholen is het vaccin in die leeftijdsgroep straks niet meer nodig.
Ik wacht nog even morgen af om diezelfde conclusie te kunnen trekken. De donderdag geeft steeds de grootste sprong omhoog.Laat ik het anders formuleren. De signalen gaan iets minder snel de verkeerde kant op.
Bij de GGD is het aantal positieve tests in vergelijking met een week eerder afgelopen maandag ‘maar’ +14%. Een week geleden was dat nog +40% (recentere cijfers zijn er nog niet).
Bij het RIVM is het groeipercentage van de dagcijfers aan het krimpen, al een aantal dagen.
Ik denk dat we nu op een top wandelen en dat we er rond het weekend heel langzaam van af gaan.
Stel dat jongeren ( echte jongeren dus niet de jongeren uit de linkse media) massaal aan coronafeestjes hebben gedaan, dan schiet het aantal positieve dus giga omhoog alleen komen die dan weer niet of nauwelijks in de ziekenhuizen terecht.Ik wacht nog even morgen af om diezelfde conclusie te kunnen trekken. De donderdag geeft steeds de grootste sprong omhoog.
Ik vind het overigens wel opvallend dat de zkh-bezetting gedaald is.
Het zou zomaar kunnen idd...Stel dat jongeren ( echte jongeren dus niet de jongeren uit de linkse media) massaal aan coronafeestjes hebben gedaan, dan schiet het aantal positieve dus giga omhoog alleen komen die dan weer niet of nauwelijks in de ziekenhuizen terecht.
Zou dat het één en ander verklaren ?
Het zou zomaar kunnen idd...
En wat te denken van de basisschoolleerlingen, die zijn momenteel de groep met de meeste besmettingen
Yes , dat is zeer goed nieuws.Meeste positieve testen komen uit de groep die niet in het ziekenhuis belanden als je kijkt naar de dashboard.
Zijn we het alweer eens.Nu nog wat prikken in de groep die wel in het ziekenhuis terecht komt.
In principe loopt iedere ongevaccineerde dat risico. Oke een dikke 50+ heeft wat meer risico.Nu nog wat prikken in de groep die wel in het ziekenhuis terecht komt.