Coronavirus 2

Max

Administrator
Forumleiding
Duidelijk verschil tussen 92 en 66 procent. Het is niet de vraag waarom vaccineren zo wordt gepusht.
 

gevegt

Well-known member
Het zou kunnen zijn dat niet alleen het aantal doden telt, maar ook de druk op de zorg. Als die te hoog wordt vallen er op zeker meer doden te betreuren.
 

gevegt

Well-known member
Een interessante kijk op een vergadering.
Wat mij opvalt is dat Omtzigt en Baudet zich een keurig gedragen, maar Omzigt niet met hem meegaat.
Vanzelfsprekend stelt Omtzigt weer heel goede vragen over het invoeren van 2G.
Verder ziet Omtzigt er heel vermoeid uit en het zal mij dan ook niet verbazen als hij er binnenkort weer uit ligt.

 

JMD

Well-known member
Ik ben Gommers moe.
Ik ben vooral moe van dat alle omt leden tegenstrijdige berichten afgeven. Gisteren zegt Kuipers dit, vanochtend illy weer wat anders, dan Bonte weer met een ander verhaal en nu Gommers weer. Ben geen Van Disselfan, maar die zie je alleen bij briefings aan de kamer en blijft verder uit de media. De overige omtleden zijn me iets te eager om in de media te komen. Laat Van Dissel in beeld namens het omt, en de rest moeten uit beeld blijven.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
 

gevegt

Well-known member
Ik ben vooral moe van dat alle omt leden tegenstrijdige berichten afgeven. Gisteren zegt Kuipers dit, vanochtend illy weer wat anders, dan Bonte weer met een ander verhaal en nu Gommers weer. Ben geen Van Disselfan, maar die zie je alleen bij briefings aan de kamer en blijft verder uit de media. De overige omtleden zijn me iets te eager om in de media te komen. Laat Van Dissel in beeld namens het omt, en de rest moeten uit beeld blijven.
Ook ik ben al tijden moe van al dat tegenstrijdige gezeur.
Daarom hou ik, mijn familie en vrienden zich al tijden gewoon aan de regels om een virus zo goed als mogelijk te weren. Niet omdat iemand dat zegt of opdraagt, maar gewoon omdat het verstandig is om een virus zo min mogelijk kans te geven.
 

De Wolf

Well-known member
Ik ben vooral moe van dat alle omt leden tegenstrijdige berichten afgeven. Gisteren zegt Kuipers dit, vanochtend illy weer wat anders, dan Bonte weer met een ander verhaal en nu Gommers weer. Ben geen Van Disselfan, maar die zie je alleen bij briefings aan de kamer en blijft verder uit de media. De overige omtleden zijn me iets te eager om in de media te komen. Laat Van Dissel in beeld namens het omt, en de rest moeten uit beeld blijven.
Ik ben juist blij dat die kabouter zich stil houdt. Die breekt alleen maar af. Net zoals die twee struisvogels Hugo en Mark.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Het vaccin beschermt zeer goed, zij het helaas onvoldoende, tegen besmetting, maar fantastisch tegen een ernstig ziekteverloop. Daarom zijn er minder ziekenhuisopnames en overlijdens in verhouding tot het aantal besmettingen dan vorig jaar. Dit in tegenstelling tot landen met een lage vaccinatiegraad: daar gaan hoge besmettingscijfers wél gepaard met hoge sterftecijfers.

Ten eerste: een besmetting is dus niet hetzelfde als een ziekenhuisopname of een overlijden. Ten tweede: het vaccin verkleint de kans op besmetting aanzienlijk, maar voorkomt dit niet. Ten derde: de Delta-variant is tig keer besmettelijker dan de Alpha-veriant. Ten vierde: ook al schoten ze ook tekort, vorig jaar hadden we nog maatregelen die ergens op leken.

 

Eef de Kip

Well-known member
Het vaccin beschermt zeer goed, zij het helaas onvoldoende, tegen besmetting, maar fantastisch tegen een ernstig ziekteverloop. Daarom zijn er minder ziekenhuisopnames en overlijdens in verhouding tot het aantal besmettingen dan vorig jaar. Dit in tegenstelling tot landen met een lage vaccinatiegraad: daar gaan hoge besmettingscijfers wél gepaard met hoge sterftecijfers.

Ten eerste: een besmetting is dus niet hetzelfde als een ziekenhuisopname of een overlijden. Ten tweede: het vaccin verkleint de kans op besmetting aanzienlijk, maar voorkomt dit niet. Ten derde: de Delta-variant is tig keer besmettelijker dan de Alpha-veriant. Ten vierde: ook al schoten ze ook tekort, vorig jaar hadden we nog maatregelen die ergens op leken.

Dat kun je hier nog 50 keer posten maar of het landt betwijfel ik.
 

De Groene Scout

Well-known member
Waarom moet die Black-Friday onzin eigenlijk doorgaan deze hele week?
Zorgt voor enorme ophopingen van mensen in en rond winkels en dus Coronahaarden. Ik hoor er niemand over om dit eens even een jaartje niet te doen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Mijn vrouw is net begonnen in een winkel hartje centrum Amsterdam, die begroot qua omzet voor de vrijdag nagenoeg hetzelfde als voor de zaterdag. Dus in die zin zou het mee moeten vallen. Hebben zekerheidshalve wel iets meer personeel ingeroosterd. Mijn vrouw zelf hoeft overigens dan weer niet op vrijdag te werken.

Maar het is inderdaad weer dezelfde flauwekul als vorig jaar. Al zie je dat de meeste winkels gewoon de hele week de aanbiedingen hebben.

Een voordeel, alleen de kudde schapen komt erop af. Dus de wakkere ongevaccineerde medemensch blijft keurig thuis.
 
Bovenaan