Coronavirus 2

SanMark.

Well-known member
Sorry hoor maar als je denkt dat er bij een ander aan het roer wel wordt gelet op de naleving van de maatregelen dan ben je wel erg naïef.


Zal best maar daar hebben we nu met de volle ziekenhuizen die met de dag voller worden even niet zo veel aan.
En toch draait het ook om beeldvorming.
 

Joost

Well-known member
Ik vind de besmettingen nog hoog per dag. Ik weet alleen niet of de groei al afvlakt.

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
Door de storing van vorige week valt daar niet direct iets over te zeggen. De dagcijfers van die dagen schommelen heel veel waardoor vergelijken onmogelijk is. Als ik naar de cijfers naar besmettingsdag kijk dan is dat stabiel rond de +45%. Nadeel daarvan is dat die cijfers slechts bruikbaar zijn na minstens een dag of 10.

Maar er is nog een lijst en dat is de lijst van de GGD met uitgevoerde testen en positieve gevallen. Die worden altijd na 2 dagen publiceert en die zijn bij tot en met afgelopen zaterdag. Daarin loopt het groeipercentage van aantal positieve test wel flink terug.
 

Eef de Kip

Well-known member
Probleem is wel dat die groei dan pas over een dag of 10 op z'n vroegst tot stilstand komt en dan zit je sowieso nog steeds op 50 tot 100 netto ziekenhuisopnames per dag dus dan kun je je klok er op gelijk zetten dat ze volgende week eerst alle zorg af gaan schalen, dus dat alle capaciteit net als vorig jaar aan Corona op gaat en dat er daarna besloten wordt tot een lockdown.
Ik heb het idee dat ze het liefst alles over de kerst willen tillen, mede omdat ze de middenstand zo lang mogelijk willen ontzien maar ik vrees dat ze dat niet gaan redden.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik had toch wel gehoopt dat we deze week de piek zouden gaan halen, maar dat lijkt er niet in te zitten.
 

stc

Well-known member
Door de storing van vorige week valt daar niet direct iets over te zeggen. De dagcijfers van die dagen schommelen heel veel waardoor vergelijken onmogelijk is. Als ik naar de cijfers naar besmettingsdag kijk dan is dat stabiel rond de +45%. Nadeel daarvan is dat die cijfers slechts bruikbaar zijn na minstens een dag of 10.

Maar er is nog een lijst en dat is de lijst van de GGD met uitgevoerde testen en positieve gevallen. Die worden altijd na 2 dagen publiceert en die zijn bij tot en met afgelopen zaterdag. Daarin loopt het groeipercentage van aantal positieve test wel flink terug.
Bedankt voor de info. Ik vraag mij alleen af of Rutte en co de afvlakking van de groeipercentages meenemen in de besluiten. Neem aan van wel maar lijkt naar mijn mening soms op willekeur.

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
 

BlauwVinger

Well-known member
Non-Egyptians komen níet langer in aanmerking voor een verlenging van hun visum als ze géén 'covid vaccination certificate' kunnen overleggen. Het zijn verwarrende tijden voor spijtoptanten en principiële weigeraars...
 

Max

Administrator
Forumleiding
Het staat zelfs op teletekst

Bekijk bijlage 761390

Fake news!

5236c796c6f5d4295fc7df1f430a0947.jpg
 

zwammy

Well-known member
Zozo, de d66 trillen zijn lekker bezig op Twitter.

Nu lees ik weer dat het kabinet niet gevaccineerd is, krijgen we de volgende zever weer.
 

zwammy

Well-known member
Nou, van Hugo is het idd de vraag want daar zijn 6 foto's van dat hij zich laat prikken. Zover zijn de 100 jarige niet eens.
 

gevegt

Well-known member
Als ongevaccineerde spelers corona krijgen en dus in quarantaine moeten, krijgen ze bij Hertha ten tijde van die quarantaine geen loon meer.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Als ongevaccineerde spelers corona krijgen en dus in quarantaine moeten, krijgen ze bij Hertha ten tijde van die quarantaine geen loon meer.

Dat zal bij Feyenoord niet gebeuren. Slot liet zich ontvallen dat alle spelers zijn gevaccineerd.
 

Max

Administrator
Forumleiding

zwammy

Well-known member
Als ongevaccineerde spelers corona krijgen en dus in quarantaine moeten, krijgen ze bij Hertha ten tijde van die quarantaine geen loon meer.
Bij Bayern ook las ik. Krijgen geen loon als ze in quarantaine moeten, maakt niet uit of ze corona hebben.
 
Bovenaan