Coronavirus 2

Max

Administrator
Forumleiding
Zal idd niet liggen aan dat we een paar maanden later de boosterprik gaan geven en we nu pas gericht contact zoeken met kwetsbare ongevaccineerden op kleine schaal als proef.
 

stc

Well-known member
Ik hoor van verschillende mensen dat ze nu besmet zijn met corona. Gedeelte heeft corona via hun kinderen die het op school hebben opgelopen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
 

Eef de Kip

Well-known member
Je kunt toch wachten op een lock down? Kunnen we wel gaan gillen kutoverheid enz maar als er elke dag steady 50 tot 100 man in het ziekenhuis bij komen kun je er op wachten dat ze het niet meer trekken maar goed, kutoverheid.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Je kunt toch wachten op een lock down? Kunnen we wel gaan gillen kutoverheid enz maar als er elke dag steady 50 tot 100 man in het ziekenhuis bij komen kun je er op wachten dat ze het niet meer trekken maar goed, kutoverheid.

Ja dat is geen groot wonder. Toch moest ik mijn moeder gisteren toch nog even bellen om mede te delen dat wij ook dit jaar Sinterklaas overslaan gezien het maximum 4 volwassen bezoekers is en met twee zussen en twee zwagers zit je daar al aan. Gezien de verhoudingen binnen de familie ben ik daar overigens niet heel rouwig om.

Die coronaprotesten zat ik van de week te bedenken dat die eigenlijk ook vrijwel vanaf het begin zijn. Als alles teveel gevraagd is, wat moet je er dan mee. Ik snap best het verhaal van Jamel dat twee jaar opgesloten zitten veel is, maar sommige mensen staat al twee jaar buiten te protesteren.
 

De Wolf

Well-known member
Ja dat is geen groot wonder. Toch moest ik mijn moeder gisteren toch nog even bellen om mede te delen dat wij ook dit jaar Sinterklaas overslaan gezien het maximum 4 volwassen bezoekers is en met twee zussen en twee zwagers zit je daar al aan. Gezien de verhoudingen binnen de familie ben ik daar overigens niet heel rouwig om.
Ik heb van Hugo vernomen dat mocht verlengd worden 5, 25 en 26 december je met meer mensen mag zitten. Mag nu overigens ook omdat het een dringend advies is.
 

De Wolf

Well-known member
Of je er mee eens bent of niet. Die Duitsers hebben tenminste duidelijkheid.

Op geen enkel ander moment in de pandemie kampten de Duitsers met hogere besmettingscijfers dan nu. Er is echter geen paniek. Minstens 56,5 miljoen inwoners zijn volledig gevaccineerd (67,9 procent), 4,8 miljoen Duitsers kregen al een derde prik en het landelijke opnamecijfer is 5,37. Boven de 3 geldt de 2G-regel (horeca, evenementen en contactberoepen slechts toegankelijk voor gevaccineerden en van corona genezen personen). Boven de 6 geldt de 2Gplus-regel (gevaccineerden en genezen Duitsers moeten ook een testbewijs tonen), boven de 9 komen er strengere maatregelen voor iedereen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik heb van Hugo vernomen dat mocht verlengd worden 5, 25 en 26 december je met meer mensen mag zitten. Mag nu overigens ook omdat het een dringend advies is.

Nou ja, als de cijfers zich zo doorzetten kun je daar wel een streep door zetten natuurlijk. Die man moet eens leren minder te beloven.

Of je er mee eens bent of niet. Die Duitsers hebben tenminste duidelijkheid.

Ook dit is niet acceptabel voor dezelfde mensen. Men wil helemaal niks.
 

zwammy

Well-known member
We zullen het zien, als moet ik zeggen dat elke keer als ik dik Trom hoor praten dat we ons aan de maatregelen we moeten houden ik het idee heb dat hij niet precies weet wat dat betekent.
 

Eef de Kip

Well-known member
Nou ja, als de cijfers zich zo doorzetten kun je daar wel een streep door zetten natuurlijk. Die man moet eens leren minder te beloven.
Maar dan loopt iedereen weer hysterisch te doen dat er geen routekaart is of dat die niet wordt nagekomen.
Een hoop mensen schijnen niet te kunnen begrijpen dat de hele Covid pandemie zich niet helemaal laat vangen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Maar dan loopt iedereen weer hysterisch te doen dat er geen routekaart is of dat die niet wordt nagekomen.
Een hoop mensen schijnen niet te kunnen begrijpen dat de hele Covid pandemie zich niet helemaal laat vangen.

Ik begrijp dat op zich wel, maar ik bespeur bij ook mij wel een stukje ergenis dat men een paar maanden later dan andere landen met boosterprikken begint en dat men nu pas gericht kwetsbare niet-gevaccineerden gaat benaderen. Het zou fijn zijn als men wat minder fouten maakt en wat pro-actiever optreden.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Puur voor eigen belang hoop ik wel dat de niet-essentiële winkels nog even open blijven. Vrouwlief heeft net een baantje en haar proeftijd loopt nog tot half december. Die 18.00 sluitingstijd mogen ze wel handhaven. Is ze op tijd thuis voor het eten.
 

Mario

Well-known member
Puur voor eigen belang hoop ik wel dat de niet-essentiële winkels nog even open blijven. Vrouwlief heeft net een baantje en haar proeftijd loopt nog tot half december. Die 18.00 sluitingstijd mogen ze wel handhaven. Is ze op tijd thuis voor het eten.
Anders moet je ook nog zelf gaan koken, kut overheid.
 
Bovenaan