Coronavirus 2

Eef de Kip

Well-known member
Uitvoerbaarheid is natuurlijk kansloos, gaat dan om miljoenen tests per dag en dan krijg je weer discussie waar wel en waar niet. Net als nu dus verandert er geen reet.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Uitvoerbaarheid is natuurlijk kansloos, gaat dan om miljoenen tests per dag en dan krijg je weer discussie waar wel en waar niet. Net als nu dus verandert er geen reet.

Die discussie blijft. Je ziet het bij die ouders in Zwolle die niet voor hun kinderen een test willen ondergaan voor een Sinterklaasfeest en ik zie het zelf aan twee zussen en een zwager die ook niet bereid zijn om te testen en alles ter discussie stellen. Vinden iedere coronamaatregel onzin en respecteren de regels ook niet. Sommige mensen willen gewoon helemaal niks.
 

De Wolf

Well-known member
Binnen de zorg zou ik een groot voorstander zijn van dit systeem omdat hier risicopatienten zijn die sneller in het ziekenhuis komen.
Een groot evenement en natte horeca is inderdaad een uitdaging omdat je een stuk of miljoen testen in een weekend moet doen.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Hoe ga je dat uitleggen aan degenen met een vaccinatie? Ik heb dus twee spuitjes waarvan ik niet weet wat het gaat doen over tien jaar, maar die heb ik dus voor jan lul, want ik moet nu elke dag gaan testen als ik ergens heen wil?
 

De Wolf

Well-known member
Hoe ga je dat uitleggen aan degenen met een vaccinatie? Ik heb dus twee spuitjes waarvan ik niet weet wat het gaat doen over tien jaar, maar die heb ik dus voor jan lul, want ik moet nu elke dag gaan testen als ik ergens heen wil?
Als je zo denkt dan heb je iets niet begrepen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Hoe ga je dat uitleggen aan degenen met een vaccinatie? Ik heb dus twee spuitjes waarvan ik niet weet wat het gaat doen over tien jaar, maar die heb ik dus voor jan lul, want ik moet nu elke dag gaan testen als ik ergens heen wil?

Nee, die heeft men niet voor jan lul. Maar goed, ik snap best dat het voor sommige gevaccineerden zal voelen alsof ze met de hele klas moeten nablijven omdat er een paar mensen stout zijn geweest.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Laat ik het zo zeggen, de niet gevaccineerden gaan niet een vaccin nemen als er elke keer alsnog een test moet komen.

- Als je twee prikjes neemt, moet je je alsnog laten testen.
- Als je niet twee prikjes neemt, moet je je laten testen.

Waar zit de logica om mensen dan aan een prik te krijgen?
 

Joost

Well-known member
Hoe ga je dat uitleggen aan degenen met een vaccinatie? Ik heb dus twee spuitjes waarvan ik niet weet wat het gaat doen over tien jaar, maar die heb ik dus voor jan lul, want ik moet nu elke dag gaan testen als ik ergens heen wil?
Simpelweg door eerlijk te zijn, al is dat blijkbaar heel moeilijk.

Ik weet niet hoe het in jouw omgeving zit maar ik zie hier om me heen allerlei mensen die gevaccineerd zijn en alsnog ziek worden. Het vaccin beschermt gewoonweg minder tegen overdracht dan gehoopt. Maar de cijfers in het ziekenhuis geven wel aan dat het flink helpt tegen ziekenhuisopname.

Dan kunnen we wel blijven aanmodderen met een 2G/3G coronapas maar het helpt geen biet. Dus dan moet je de keuze maken voor geen pas of 1G.

Zijn we gelijk grotendeels af van de fraude met de QR codes en wordt het zicht op het virus veel beter.
 

Forza AZ

Well-known member
Ik weet niet hoe het in jouw omgeving zit maar ik zie hier om me heen allerlei mensen die gevaccineerd zijn en alsnog ziek worden.
Zal inderdaad afhangen van wat je zelf in je omgeving meemaakt. Ik heb zelf nog nooit iemand gesproken die zelf of een kennis heeft die (serieus) ziek is geworden door Corona. Dus voor mij blijft het allemaal toch een beetje ver-van-je-bed-show.

Ik ga mezelf in ieder geval niet laten testen als ik geen klachten heb.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Laat ik het zo zeggen, de niet gevaccineerden gaan niet een vaccin nemen als er elke keer alsnog een test moet komen.

- Als je twee prikjes neemt, moet je je alsnog laten testen.
- Als je niet twee prikjes neemt, moet je je laten testen.

Waar zit de logica om mensen dan aan een prik te krijgen?


Daar heb je gelijk in. De vraag is of die groep überhaupt nog zich zou laten vaccineren onder welke vaccinatiedrang ook.

De mensen die al twee prikken hebben gehad daar gaan een aantal ook geen derde van nemen als het testen blijft.
 

ALenstra

Well-known member
Sinds ik gevaccineerd ben heb ik af en toe ook de bekende klachten zoals hoesten, niezen en verkoudheid. Heb me sinsdien één keer laten testen en dat was negatief. Ik wil me best wel testen maar ik heb geen zin om hiervoor 10 km te reizen.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Ik heb nog nooit een test gedaan. Ben niet ziek geweest, geen symptomen, maar op basis van mijn sociale contacten is de kans 100% dat ik corona moet hebben gehad. In de dartwereld doet niemand aan 1,5 meter en de helft heeft geen vaccin, dus ik moet ergens sinds maart 2020 ergens toch corona gekregen hebben.

Dus, of ik ben immuun, of ik heb er geen last van. En dan heb ik de vaccins erbij. En dan nog moet ik gaan testen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Zal inderdaad afhangen van wat je zelf in je omgeving meemaakt. Ik heb zelf nog nooit iemand gesproken die zelf of een kennis heeft die (serieus) ziek is geworden door Corona. Dus voor mij blijft het allemaal toch een beetje ver-van-je-bed-show.

Ik ga mezelf in ieder geval niet laten testen als ik geen klachten heb.

Ik ken er ook niet veel. In de tijd dat je moest testen voor toegang ben ik zelf ook niet naar De Kuip geweest. Nu ik een keer zo’n test heb gedaan en de testlocaties voor toegang hier om de hoek zitten (neem aan dat je iedere testen voor toegang locatie mag pakken) zou ik dat nu wellicht wel doen. De GGD locaties en het onpraktische systeem nodigt iig niet uit om te testen.
 

zwammy

Well-known member
Ik moet van de baas, anders had ik het ook niet gedaan. Maar in contact geweest met een coronapatiënt dus verplicht na 5 dagen testen. Wel bijzonder dat je wel door mag werken en alleen bij klachten gelijk moet testen. Lijkt me niet de beste weg maar goed.
 

De Wolf

Well-known member
Ik moet van de baas, anders had ik het ook niet gedaan. Maar in contact geweest met een coronapatiënt dus verplicht na 5 dagen testen. Wel bijzonder dat je wel door mag werken en alleen bij klachten gelijk moet testen. Lijkt me niet de beste weg maar goed.
Hebben jullie op werk ook aanvullende maatregelen? Kan binnen jou sector begrijpen dat ze liever ook iemand niet missen.
 

zwammy

Well-known member
Ja, beschermd werken, maar dan weer niet als je vrijstelling hebt omdat je niet met een mondkapje kan werken. Dus het is vooral een wassen neus.
 
Bovenaan