Coronavirus 2

Max

Administrator
Forumleiding
Even los van het feit dat ze best het één en ander te verwijten valt, maar Rutte en De Jonge zitten ook wel in een absurde situatie zeg. Die tweedeling in de maatschappij is voor mijn gevoel nu echt historisch hoog. Je kunt het gewoon niet goed doen.

De verdeeldheid was er al en de corona openbaard en uitvergroot het. Verder kunnen ze inderdaad het nooit goed doen.

Het zorgt wel voor verdere escalatie merk ik. Dat ik niet echt meer met mijn jongste zus overweg kan en de afstand tussen ons is vergroot heeft op zich niets met corona te maken, maar het schept wel het ideale klimaat voor verdere escalatie. Terwijl wij dan nog wel zo verstandig zijn geweest om verre te blijven van een corona discussie.
 
Laatst bewerkt:

Jamel

Administrator
Forumleiding
De verdeeldheid was er al en de corona openbaard en uitvergroot het. Verder kunnen ze inderdaad het nooit goed doen.
Die was er inderdaad altijd al, maar wordt alleen maar groter. Dus het wordt niet uitvergroot in mijn ogen, mensen worden daadwerkelijk radicaler. En ik snap het op zich ook wel. Want beide kampen hebben talloze argumenten die ze kunnen aanvoeren en waarmee ze meer en meer overtuigd raken van hun eigen gelijk en daarmee het ongelijk van de ander.

Voorbeeld, de 2G discussie.

Pro-vaccin mensen (Paternotte): "Zie je wel, de besmettingen lopen gigantisch op. De ongevaccineerden zijn oververtegenwoordigd in de ziekenhuizen. Ze verzieken het voor de rest. Waarom moet ik boeten voor het asociale gedrag van de ander? Geef me het boostervaccin en sluit die wappies uit van het sociale leven!"

Anti-vaccin mensen (Baudet): "Zie je wel, Mona Keijzer heeft het anderhalve maand geleden over 2G en toen werd glashard ontkend dat er sprake van zou zijn. Maar ook dit blijkt dus gewoon weer waar te zijn. Mensen die kiezen om zich niet te laten vaccineren, worden als tweederangs burgers gezien. We worden echt een apartheidsstaat!".

En beiden hebben op zich (deels) gelijk, maar staan dus totaal tegenover elkaar. Heftig man.
 

De Wolf

Well-known member
Mag ik er ergens tussenin zitten?

Ik ben ook tegen 2G maar om een andere reden dan al die wappies hebben.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Als ik op mijn LinkedIn tijdlijn kijk, dan gaat het tegenwoordig grotendeels over corona en zie je dat mensen non-stop bezig zijn met hun extreme gelijk. Toch best knap dat vrijwel allemaal niet-medici zoveel zeker weten.
 

SanMark.

Well-known member
Oké, ik zie het meer zoals de wolf benoemd. Maar ik kan dan ook veel niet gevaccineerden die allemaal wel een beetje verstand in de bol hebben en goed verwoorden waarom ze het niet doen.
Oke mijn gedachte, mag je daarna vinden of er wat in mijn bol zit ..

Ten eerste ben ik enorm tegen de dwang die de overheid ons hier oplegt. Voor mijzelf zie ik niet zo'n groot gevaar om mij te laten vaccineren, maar ik zie voor mijzelf ook geen groot gevaar als ik dat niet doe, en ik had mij in het begin van de corona crisis ook voorgenomen om twee keer op zij te stappen en bij een 3de of 4de keer mij te laten vaccineren.

Alleen wat mij enorm tegen de borst stuit en waarom ik het nu niet meer ga doen is het chanteren van de jongeren , eerst met het dansen met jansen om maar jongeren zo ver te krijgen dat ze zich zouden laten inenten, daarna mocht je als 13 jarige plusser niet zomaar meer de kantine in en moest je getest worden dan wel een vaccinatie krijgen, zit je op voetbal train je en heb je een wedstrijd dan moet je al haast een prik halen, en juist die groep heeft nauwelijks last van de ziekte, maar die moeten dan vanaf 13 jaar nog wel minimaal 70 jaar mee, wat doet dat vaccin over 10 jaar in het lichaam ? Moeten ze vanaf hun 13de tot aan hun dood elke 10 a 12 maanden een nieuwe prik halen ?

En dan komt het nu zijn er al testen om nog jongere kinderen te laten inenten, en dan kom je dus bij mijn dochters uit, als die het nu krijgen , zijn ze even zieken en doen daarna gewoon weer mee. Juist deze groep moet het virus de komende 10 jaar een keer of 5 a 6 krijgen om hier immuun voor te worden dat worden ze niet als je ze nu met een vaccin opzadelt waardoor ze hun hele leven lang ( want corona gaat nooit meer weg) elke 12 maand een spuit moeten halen.

Dat is 1 gedeelte van mijn argument, het volgende deel is dat we te maken hebben met een ontzettend onbetrouwbare overheid die er totaal niet is voor hun bevolking , je ziet het aan de toeslagenaffaire, je ziet het aan Groningen , totale minachting bij de WOB verzoeken , totaal geen zelf kritiek bij ook maar iets . Totale afschaling van de zorg en bij elke piek wijzen naar wat 'wij' verkeerd hebben gedaan. Nederland in de uitverkoop zetten naar de EU toe, en ga zo nog maar wat door. Ze zitten er niet voor ons als bevolking maar puur voor hun zelf.

En naar zulke mensen moet ik luisteren en vertrouwen in hebben, nee dank je.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Jij hebt natuurlijk niks in je bol zitten. ;-)

Maar ik snap je zorgen wel en ik denk dat het beeld van de (on)betrouwbare overheid wat je schetst ook niet helpt.
 

Eef de Kip

Well-known member
Er liggen nu meer dan 2000 patiënten in het ziekenhuis. Gaat een beetje gelijk op met vorig jaar. Toen gingen we alleen naar wat zwaardere maatregelen, mij benieuwen of we de 3000 gaan halen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Er liggen nu meer dan 2000 patiënten in het ziekenhuis. Gaat een beetje gelijk op met vorig jaar. Toen gingen we alleen naar wat zwaardere maatregelen, mij benieuwen of we de 3000 gaan halen.

Lopen toch drie weken achter qua gewone ziekenhuisbedden? Qua IC zitten we qua curve dan in principe ook drie weken later en ik vermoed dat we dan 100-150 IC bedden onder de piek van vorig jaar november blijven.
 

Joost

Well-known member
Ik zie eerlijk gezegd nauwelijks nog positieve signalen.

In de detailcijfers naar besmettingsdag zijn we op 1 oktober gaan stijgen. Dat groeipercentage is toen snel op een stabiel +45-50% gekomen. Eind oktober zakte het naar +40% en daar zat het 10 dagen geleden nog steeds.
 

Fregge

Well-known member
Mijn scherpste conclusie uit het Coronadebat: Gideo van Meijeren klinkt als zo'n verwend 14 jarig meisje uit het Gooi
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Mijn scherpste conclusie uit het Coronadebat: Gideo van Meijeren klinkt als zo'n verwend 14 jarig meisje uit het Gooi
Wat mij tot nu toe het meest is opgevallen is dat Kuzu blijkbaar het CDC (Amerikaanse RIVM) niet mag citeren. "Want die cijfers kloppen niet". Huh?
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik zie eerlijk gezegd nauwelijks nog positieve signalen.

In de detailcijfers naar besmettingsdag zijn we op 1 oktober gaan stijgen. Dat groeipercentage is toen snel op een stabiel +45-50% gekomen. Eind oktober zakte het naar +40% en daar zat het 10 dagen geleden nog steeds.

De effecten van de maatregelen moet zich nog laten zien natuurlijk. Helaas duurt het weer te lang met het in gang zetten van de vaccinaties, want het moet allemaal weer precies op de vierkante mm. Dat effect zal zich pas begin volgend jaar zich echt uiten op die manier. Dan reduceer je slechts de helft van de huidige opnames.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

Max

Administrator
Forumleiding
Gewone ziekenhuisopnames is 0-39 bij elkaar per miljoen inwoners nipt groter dan die van 40-49. Vanaf 60-69 schiet het echt omhoog. IC opnames zie je ook dat 0-39 gelijk is aan 40-49. Daar zie je 50-79 het gross van de opnames. Lijkt mij meer dan de groep 40 en ouder hun verantwoordelijkheid moeten nemen qua vaccinatie. In die categorie is 7-13% niet gevaccineerd. 41-50 is ook een redelijke belasting, daar zijn er 18% niet van gevaccineerd. Lijkt mij beter daar wat extra prikken te zetten dan bij de kinderen.
 

zwammy

Well-known member
Ik kan hier ook zo slecht tegen, wie houdt ons nu voor de gek:

<blockquote class="twitter-tweet"><p lang="nl" dir="ltr">Pijnlijk dit <a href="https://twitter.com/NOS?ref_src=twsrc^tfw">@NOS</a> jammer hè als propaganda tegen jullie gebruikt wordt…. <a href="https://t.co/ppGkBF2t8K">pic.twitter.com/ppGkBF2t8K</a></p>&mdash; Annelies de Zeeuw (@AnneliesdeZeeuw) <a href=" ">November 16, 2021</a></blockquote> <script async src="https://platform.twitter.com/widgets.js" charset="utf-8"></script>
 
Bovenaan