Die was er inderdaad altijd al, maar wordt alleen maar groter. Dus het wordt niet uitvergroot in mijn ogen, mensen worden daadwerkelijk radicaler. En ik snap het op zich ook wel. Want beide kampen hebben talloze argumenten die ze kunnen aanvoeren en waarmee ze meer en meer overtuigd raken van hun eigen gelijk en daarmee het ongelijk van de ander.De verdeeldheid was er al en de corona openbaard en uitvergroot het. Verder kunnen ze inderdaad het nooit goed doen.
Voorbeeld, de 2G discussie.
Pro-vaccin mensen (Paternotte): "Zie je wel, de besmettingen lopen gigantisch op. De ongevaccineerden zijn oververtegenwoordigd in de ziekenhuizen. Ze verzieken het voor de rest. Waarom moet ik boeten voor het asociale gedrag van de ander? Geef me het boostervaccin en sluit die wappies uit van het sociale leven!"
Anti-vaccin mensen (Baudet): "Zie je wel, Mona Keijzer heeft het anderhalve maand geleden over 2G en toen werd glashard ontkend dat er sprake van zou zijn. Maar ook dit blijkt dus gewoon weer waar te zijn. Mensen die kiezen om zich niet te laten vaccineren, worden als tweederangs burgers gezien. We worden echt een apartheidsstaat!".
En beiden hebben op zich (deels) gelijk, maar staan dus totaal tegenover elkaar. Heftig man.