Coronavirus 2

Max

Administrator
Forumleiding
Schijnbaar is de grootste testen voor toegang tester een frauder (spoedtest.nl). Goed voor 20% van de testen. Even afwachten of diegene net als de GGD fraudeurs in dienst heeft of dat het bedrijf zelf verrot is.
 

SanMark.

Well-known member
Hoe ga je dat uitleggen aan degenen met een vaccinatie? Ik heb dus twee spuitjes waarvan ik niet weet wat het gaat doen over tien jaar, maar die heb ik dus voor jan lul, want ik moet nu elke dag gaan testen als ik ergens heen wil?
Je doet het tenslotte voor een ander.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Het is inderdaad voor jezelf en voor een ander. Moet ik zeggen dat het eerste over het algemeen de reden zal zijn om iets wel of niet te doen. De mens denkt toch altijd eerst aan zichzelf.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Is het dan echt zo fout om te zeggen: We hebben nu twee of drie keer zonder dwang iedereen geprobeerd aan een vaccin te krijgen, dat werkt niet goed en het gaat ook niet de goede kant op met de cijfers --> Of je laat je prikken, of je blijft thuis.

En dan heb ik het niet over de ~1% die medisch gezien niet kan of mag prikken, maar die 14% die domweg niet wil.
 

SanMark.

Well-known member
Ja zeer fout.

Jij bent fouter en risicovoller bezig geweest de afgelopen twee jaar dan ik. En dan ga jij mij de maat nemen wat ik wel en niet mag doen ?
 

SanMark.

Well-known member
Ik heb nog nooit een test gedaan. Ben niet ziek geweest, geen symptomen, maar op basis van mijn sociale contacten is de kans 100% dat ik corona moet hebben gehad. In de dartwereld doet niemand aan 1,5 meter en de helft heeft geen vaccin, dus ik moet ergens sinds maart 2020 ergens toch corona gekregen hebben.

Dus, of ik ben immuun, of ik heb er geen last van. En dan heb ik de vaccins erbij. En dan nog moet ik gaan testen.
Kijk eens wat jij allemaal hebt opgezocht.
 

Joost

Well-known member
Is het dan echt zo fout om te zeggen: We hebben nu twee of drie keer zonder dwang iedereen geprobeerd aan een vaccin te krijgen, dat werkt niet goed en het gaat ook niet de goede kant op met de cijfers --> Of je laat je prikken, of je blijft thuis.

En dan heb ik het niet over de ~1% die medisch gezien niet kan of mag prikken, maar die 14% die domweg niet wil.
Ja dat is fout, heel fout.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Ok, dan blijven de voetbalstadions leeg, zolang er supporters zijn die de boel verknallen voor de rest, al is het er maar één?

Of allemaal gedragen, of allemaal thuis blijven.

Toch?
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ok, dan blijven de voetbalstadions leeg, zolang er supporters zijn die de boel verknallen voor de rest, al is het er maar één?

Of allemaal gedragen, of allemaal thuis blijven.

Toch?

Prik of thuisblijven gaat verder dan het bovenstaande. Was je nu beschrijft is 1G voor specifieke situaties.
 

De Wolf

Well-known member
Is het dan echt zo fout om te zeggen: We hebben nu twee of drie keer zonder dwang iedereen geprobeerd aan een vaccin te krijgen, dat werkt niet goed en het gaat ook niet de goede kant op met de cijfers --> Of je laat je prikken, of je blijft thuis.

En dan heb ik het niet over de ~1% die medisch gezien niet kan of mag prikken, maar die 14% die domweg niet wil.
Een deel doet het uit geloofsovertuiging. Ken overigens ook gereformeerden die het wel hebben gedaan. Zijn ook moeilijk te overtuigen hoewel er op dit moment wel een aantal zich stilletjes laat prikken bij een huisarts of in een andere plaats.

Een deel heeft het al gehad. Is niet echt ziek geweest dus vind het niet echt nodig.

Een deel denkt dat het meevalt. Die zouden het volgens Hugo ook wel krijgen alleen is het voor hun afwachten of het dan meevalt of ze in het ziekenhuis komen. Vaak ook wat jongere mensen. Een enkeling is 50 jaar of ouder.

Een deel denkt dat je op langere termijn ziek of onvruchtbaar van wordt. Voor zover ik weet zijn er wel mensen op korte termijn ziek geworden maar dat was vooral Janssen en AZ. Langere termijn is onbekend.

Een deel is gestoord en denkt dat er een chip of andere rotzooi in zit.
 

zwammy

Well-known member
Ok, dan blijven de voetbalstadions leeg, zolang er supporters zijn die de boel verknallen voor de rest, al is het er maar één?

Of allemaal gedragen, of allemaal thuis blijven.

Toch?
Waarom verknallen de ongevaccineerden het voor de rest? Die hebben gewoon een keuze gemaakt om dit niet te doen. 90% op de ic heeft onderliggend lijden, gevaccineerd en ongevaccineerd. Of zeg je dan ook dat je de horeca sluit voor iedereen met ene bmi boven de 28 en dat verkoop je als het is voor je eigen veiligheid?
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Nee, je begrijpt het verkeerd.

De relschoppers die het voetbal verpesten zijn degenen die bewust niet vaccineren.
We vinden allemaal dat relschoppers niet thuis horen in een stadion.
Er wordt van alles aan gedaan om relschoppers dan ook aan te pakken.

Ik zie antivaxxers als de relschoppers hierboven, maar hun krijgen dus geen weerstand, maar zelfs bijval.

Ik ben trouwens voor 3G, of nog beter, alles afschaffen.
 

zwammy

Well-known member
Nee, je begrijpt het verkeerd.

De relschoppers die het voetbal verpesten zijn degenen die bewust niet vaccineren.
We vinden allemaal dat relschoppers niet thuis horen in een stadion.
Er wordt van alles aan gedaan om relschoppers dan ook aan te pakken.

Ik zie antivaxxers als de relschoppers hierboven, maar hun krijgen dus geen weerstand, maar zelfs bijval.

Ik ben trouwens voor 3G, of nog beter, alles afschaffen.
Oké, ik zie het meer zoals de wolf benoemd. Maar ik kan dan ook veel niet gevaccineerden die allemaal wel een beetje verstand in de bol hebben en goed verwoorden waarom ze het niet doen.

Ik ben trouwens ook voor het loslaten van de maatregelen, risicogroepen vaccineren en accepteren dat we dood kunnen gaan aan corona, net als aan de griep.
 

De Wolf

Well-known member
Hugo ziet 1G niet zitten. Lijkt mij ook niet te doen binnen de horeca. Maar mag van mij binnen de omgeving van kwetsbare personen ingevoerd worden. Iemand zoals @Jamel zal dan twee keer per week moeten testen maar vooral om dat de personen waar hij mee omgaat te beschermen. Hetzelfde is voor bezoek maar dat soort instellingen zou het ook met een sneltest kunnen doen die ze ook voor testen voor toegang toepassen.
Kan de rest ook wat meer los gelaten worden.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Even los van het feit dat ze best het één en ander te verwijten valt, maar Rutte en De Jonge zitten ook wel in een absurde situatie zeg. Die tweedeling in de maatschappij is voor mijn gevoel nu echt historisch hoog. Je kunt het gewoon niet goed doen.
 
Bovenaan