Coronavirus 2

SanMark.

Well-known member
Halsema die de mensen oproept om toch gewoon lekker naar de kroeg te gaan om een borrel te drinken.

Jetten en Klaver die zeggen dat de scholen moeten sluiten maar bij een stemming van Kuzu/Wilders tegenstemmen, economie voor gezondheid en politiek gaat weer voor economie en gezondheid.
 

erka

Well-known member
In één dag een verdubbeling van het aantal patiënten in Groningen, van 6 naar 12, waarvan de helft in het UMCG werkt.....
Overigens is dat zo'n beetje de beste plek waar je dan kan zitten gelet op hun capaciteit en kennis.
 

erka

Well-known member
GGD zegt dat er nu zo'n 6.000 zijn. Dat komt mij niet raar voor. We hebben ook 2 a 3x zoveel inwoners als landen als Zwitserland en Denemarken.
 

Batigoal

Well-known member
Cristiano Ronaldo stelt de hotels uit zijn hotelketen beschikbaar om te fungeren als noodziekenhuis of opvanglocaties. Hij gaat zelf het salaris van al het medisch personeel dat daar komt te zitten betalen. Netjes!
 

stc

Well-known member
Als het aan mij ligt, krijgt Nederland te maken met een algehele sluiting om zo alle risico's zo laag mogelijk te houden. Dit betekent ook dat de luchthavens en zeehavens, per direct dicht moeten. Wat mij betreft mogen de supermarkten, apotheken en ziekenhuizen/dokters alleen open blijven.
 

erka

Well-known member
Zou me niks verbazen als er dan vanmiddag eindelijk zwaardere maatregelen volgen. De persconferentie van burgemeesters N-Brabant is afgelast. Reden: volste vertrouwen dat het kabinet hun maatregelen gaat overnemen.
Naast algehele sluiting van scholen denk ik dus dat Brabantse cafés en restaurants nu ook dichtgaan.
 

gevegt

Well-known member
[h=2]"VS probeert rechten vaccin te kopen"[/h]
Een Duitse bedrijf dat met man en macht een vaccin voor het coronavirus probeert te ontwikkelen, zou zijn benaderd door de Amerikaanse regering. De Amerikanen willen exclusief de rechten op een vaccin kopen en de Duitse regering probeert dat te voorkomen, dat meldt de Duitse krant Welt am Sonntag op basis van bronnen uit regeringskringen.

Trump zou volgens de bronnen van Welt am Sonntag proberen het vaccin exclusief voor de VS te bemachtigen. Wetenschappers van het bedrijf CureVac uit Tübingen zouden door Amerikanen met hoge financiële aanbiedingen worden gelokt.
 

Joost

Well-known member
Ik wil je niet nog depressiever maken, maar virus-vrij is een woord waar je de komende maanden echt niet aan hoeft te denken. Dit virus blijft nog heel lang rondwaren, de enige hoop is dat het 'verloopt' (genoeg mensen die het krijgen en antistoffen opbouwen) en de mutaties er voor zorgen dat het eenvoudiger te behandelen wordt.

En als je de situatie nu al zat bent; we zitten voorlopig nog niet op het hoogtepunt van de crisis, dus wen er maar aan dat de onzekerheid minstens tot de zomer duurt.

Oh mij maak je niet depressief hoor. Het zijn enkel wat zorgen die ik heb.
 
Bovenaan