erka
Well-known member
Je moet toch wel een ontzettend kutleven hebben als je een avondklok fijn vindt.
Mijn god, moet ik overal smilies bij zetten?
Je moet toch wel een ontzettend kutleven hebben als je een avondklok fijn vindt.
Het OMT adviseert het kabinet "lockdown-achtige maatregelen" om de oplopende coronacijfers te bestrijden. Vanwege de ernst van de coronasituatie valt daar niet aan te ontkomen, melden bronnen rond het Outbreak Management Team tegen de NOS. Volgens de bronnen adviseert het OMT een lockdown van zo'n twee weken.
In die periode zouden evenementen moeten worden geschrapt en zouden bioscopen en theaters dicht moeten. Naar verluidt staat in het advies ook om de sluitingstijden voor de horeca en de groepsgrootte aan te passen. Volgens het OMT kunnen de scholen wel open blijven.
Na de korte lockdown zouden mensen geen QR-code meer kunnen krijgen als ze getest zijn. Nu is nog zo dat mensen bijvoorbeeld een café in kunnen als ze twee keer zijn gevaccineerd, als ze corona hebben gehad of als ze negatief zijn getest. Volgens bronnen adviseert het OMT na de lockdown die laatste mogelijkheid te schrappen.
Of deze maatregelen echt worden genomen, is nog niet duidelijk. Vanochtend is er op het Catshuis weer overleg tussen de meest betrokken bewindslieden en de vaste adviseurs. Ook zijn er nog allerlei andere overleggen. Morgenavond is er weer een persconferentie van demissionair premier Rutte en minister De Jonge.
Misschien komt het nu door dat de corona pas natuurlijk helemaal niet werkt.Best raar. Theaters, bioscopen en stadions houden zich het beste aan die Coronapas en die worden getroffen met deze maatregel
Dit is het ideale excuus om voorlopig zonder publiek te spelen na alle iincidenten in en rond stadions de afgelopen maanden.Betaald voetbal valt als het goed is onder een evenement. Ik denk eerlijk gezegd dat Betaald voetbal rest van november zonder publiek verder moet.
Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
Het werkt wel, maar het is zo makkelijk te manipuleren. Zie eerder het filmpje van Pownews bijvoorbeeld. Of dat je nog een groen vinkje krijgt als je gevaccineerd bent maar wel positief getest bent. En dan zegt zo'n Hugo de Jonge dat ze die niet op rood kunnen zetten want mensen moeten maar thuis blijven als ze corona hebbenMisschien komt het nu door dat de corona pas natuurlijk helemaal niet werkt.
Overigens snap ik het 2G model en de meerwaarde ervan niet. Want volgens mij is de kans dat iemand besmet rondloopt nadat 'ie maximaal 24 daarvoor negatief getest is véél kleiner dan iemand die gevaccineerd is.