Coronavirus 2

Fregge

Well-known member
Het OMT adviseert het kabinet "lockdown-achtige maatregelen" om de oplopende coronacijfers te bestrijden. Vanwege de ernst van de coronasituatie valt daar niet aan te ontkomen, melden bronnen rond het Outbreak Management Team tegen de NOS. Volgens de bronnen adviseert het OMT een lockdown van zo'n twee weken.
In die periode zouden evenementen moeten worden geschrapt en zouden bioscopen en theaters dicht moeten. Naar verluidt staat in het advies ook om de sluitingstijden voor de horeca en de groepsgrootte aan te passen. Volgens het OMT kunnen de scholen wel open blijven.
Na de korte lockdown zouden mensen geen QR-code meer kunnen krijgen als ze getest zijn. Nu is nog zo dat mensen bijvoorbeeld een café in kunnen als ze twee keer zijn gevaccineerd, als ze corona hebben gehad of als ze negatief zijn getest. Volgens bronnen adviseert het OMT na de lockdown die laatste mogelijkheid te schrappen.
Of deze maatregelen echt worden genomen, is nog niet duidelijk. Vanochtend is er op het Catshuis weer overleg tussen de meest betrokken bewindslieden en de vaste adviseurs. Ook zijn er nog allerlei andere overleggen. Morgenavond is er weer een persconferentie van demissionair premier Rutte en minister De Jonge.

Niks voor de sport lijkt het dus
 

Max

Administrator
Forumleiding
Voetbal valt onder evenementen toch? Dan zouden we een paar weken zonder publiek spelen. Speelkalender is te vol om de competitie stil te leggen.
 

stc

Well-known member
Betaald voetbal valt als het goed is onder een evenement. Ik denk eerlijk gezegd dat Betaald voetbal rest van november zonder publiek verder moet.

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
 

Fregge

Well-known member
Best raar. Theaters, bioscopen en stadions houden zich het beste aan die Coronapas en die worden getroffen met deze maatregel
 
  • Leuk
Waarderingen: Max

Joost

Well-known member
Korte cursus mediahype creeeren.
In Sittard was het Wiesnfest. Een oktoberfest maar dan helemaal buiten met Coronapas met in totaal 60.000 bezoekers.

Eerdere kop in de Limburger van 9 dagen terug;
"Aantal besmettingen in regio Sittard verdubbeld en horecazaken dicht: had het coronavirus vrij spel op Wiesnfest?"

Vervolgens een vrij onduidelijk artikel waarin het GGD nog wordt geciteerd dat zegt dat niet vast te stellen is dat mensen er besmet zijn geraakt.

Vandaag:
“Tijdens het Wiesnfest in Sittard zijn eind oktober ten minste 254 mensen besmet geraakt met het coronavirus. Dat blijkt uit bron- en contactonderzoekdata van de GGD Zuid Limburg. Het gaat om 242 feestgangers uit de eigen regio en twaalf uit andere GGD-regio’s.”

Vervolgens blijkt uit het artikel dat er helemaal niet 254 mensen besmet zijn geraakt daar. Er zijn 254 bezoekers later positief getest waarbij de GGD niet kan vaststellen waar dat gebeurt is. (citaat)

Dan gaan we even rekenen.
254 mensen op 60.000 is een incidentie van 423 per 100.000.
Status van heel Zuid-Limburg op 26/10; 209/100.000
Status van heel Zuid-Limburg op 6/11; 675/100.000

Conclusie;
Is een besmetting tijdens het feest uit te sluiten; nee.
Is he feest een enorme brandhaard geweest; uitgesloten
 

Batigoal

Well-known member
Betaald voetbal valt als het goed is onder een evenement. Ik denk eerlijk gezegd dat Betaald voetbal rest van november zonder publiek verder moet.

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
Dit is het ideale excuus om voorlopig zonder publiek te spelen na alle iincidenten in en rond stadions de afgelopen maanden.
 

Fregge

Well-known member
Misschien komt het nu door dat de corona pas natuurlijk helemaal niet werkt.
Het werkt wel, maar het is zo makkelijk te manipuleren. Zie eerder het filmpje van Pownews bijvoorbeeld. Of dat je nog een groen vinkje krijgt als je gevaccineerd bent maar wel positief getest bent. En dan zegt zo'n Hugo de Jonge dat ze die niet op rood kunnen zetten want mensen moeten maar thuis blijven als ze corona hebben
 

zwammy

Well-known member
Dus werkt het niet. Je bent alleen veilig als je getest bent, maar dat gaan ze eraf halen, want je moet perse gevaccineerd zijn. Maar wel met een 3e, 4e en 5e prik. Het lijkt wel op die heerlijke quote van Einstein.
 

Bernardo

Well-known member
Laat ze eerst eens andere simpele dingen aanpakken. Het is toch te bizar als iemand in je huishouden corona heeft en je bent gevaccineerd dat je niet in quarantaine hoeft en gewoon naar je werk etc kan blijven gaan? Daar snap ik echt helemaal niks van...
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Overigens snap ik het 2G model en de meerwaarde ervan niet. Want volgens mij is de kans dat iemand besmet rondloopt nadat 'ie maximaal 24 daarvoor negatief getest is véél kleiner dan iemand die gevaccineerd is.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Overigens snap ik het 2G model en de meerwaarde ervan niet. Want volgens mij is de kans dat iemand besmet rondloopt nadat 'ie maximaal 24 daarvoor negatief getest is véél kleiner dan iemand die gevaccineerd is.

Het afscheiden van gevaccineerden en niet-gevaccineerden. Daarmee wordt de kans kleiner dat gevaccineerden niet-gevaccineerden besmetten.
 
Bovenaan