Coronavirus 2

Joost

Well-known member
Dit wordt een nog groter debacle dan Dansen met Janssen...

In Roermond en Maastricht mogen de horecazaken in het centrum buiten geen carnavalsvierders bedienen op de elfde van de elfde. In Roermond blijven tappunten buiten gesloten en in Maastricht mag er op de terrassen geen pilsje worden geserveerd aan statafels. Dit tot verbazing en verontrusting van ondernemers.
De grote evenementen bij de start van het carnavalsseizoen in Limburg mogen dan wel verboden zijn op last van de burgemeesters, de cafébazen in Roermond en Maastricht verwachten desondanks een grote toeloop. Om die op te vangen op de grote pleinen in die steden - het Vrijthof en het Stationsplein - hadden horeca-ondernemers feestvierders buiten willen voorzien van een pilsje. Dat mag op last van burgemeesters Penn-te Strake en Donders in Maastricht en Roermond echter niet.

„Wij hebben vandaag (woensdag, red.) te horen gekregen dat we de buitenbars weer kunnen inpakken”, zegt Tom Jansen, kastelein van De Tramhalte aan het Stationsplein in Roermond. „Ik heb echter al 200 aanmeldingen binnen voor de elfde van de elfde in mijn café. Dat wordt een geduw en getrek binnen. En dat terwijl mijn klanten ook rustig buiten een pilsje hadden kunnen drinken. Ik snap het niet: het risico op besmetting is buiten toch veel minder?”

In Maastricht hetzelfde verhaal. Loe Smeets van In den Ouden Vogelstruys aan het Vrijthof in Maastricht verwacht een ‘gigantische toestroom’ van carnavalsvierders die de opening van het seizoen willen vieren. „Er komen donderdag honderden mensen naar de stad. Niet alleen uit Maastricht. En juist nu mogen we buiten geen staand publiek ontvangen. Maar het volk gaat op stap, dat hou je niet tegen. Daar komt bij dat 11 november zowel in Duitsland als in België een vrije dag is. Dat levert hier nog meer drukte op.”

Statafels

Smeets heeft extra beveiligers ingehuurd om QR-codes te scannen en de toeloop te managen. In een reactie zegt een woordvoerder van de gemeente Maastricht dat het binnen de geldende regels voor terrassen niet mogelijk is die uit te breiden met statafels.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Lekker handig. De Limburgse ziekenhuizen liggen al redelijk vol. Los van binnen of buiten is het misschien dan sowieso niet echt een goed idee om carnaval te vieren.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Lekker handig. De Limburgse ziekenhuizen liggen al redelijk vol. Los van binnen of buiten is het misschien dan sowieso niet echt een goed idee om carnaval te vieren.
Ik had vanochtend mensen op Facebook die woorden als 'ongeloof' en 'onvoorstelbaar leed' gebruikten omdat er geen proclamatie (oid) zou zijn.
 

Joost

Well-known member
Lekker handig. De Limburgse ziekenhuizen liggen al redelijk vol. Los van binnen of buiten is het misschien dan sowieso niet echt een goed idee om carnaval te vieren.

Maar dat wordt dan weer niet gecommuniceerd....

Dat het hier stampvol ligt heeft er ook me te maken dat er vanuit andere regio's geen overname plaatsvond.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Maar dat wordt dan weer niet gecommuniceerd....

Dat het hier stampvol ligt heeft er ook me te maken dat er vanuit andere regio's geen overname plaatsvond.

Hoog tijd om dat te communiceren.

De ziekenhuizen zijn over het algemeen redelijk afgestemd op de bevolking die er woont. Als de ziekenhuizen overlopen, dan is er kennelijk lokaal een probleem. Dat overlopen kun je verlichten door de patiënten te spreiden, maar het lokale probleem blijft dan nog steeds bestaan.
 

Bernardo

Well-known member
Hoog tijd om dat te communiceren.

De ziekenhuizen zijn over het algemeen redelijk afgestemd op de bevolking die er woont. Als de ziekenhuizen overlopen, dan is er kennelijk lokaal een probleem. Dat overlopen kun je verlichten door de patiënten te spreiden, maar het lokale probleem blijft dan nog steeds bestaan.
Limburg in lockdown!
 

zwammy

Well-known member
Ach, als je met 319 bezette ic de zorg al moet afschalen zal carnaval niet de ergste boosdoener zijn. Voordat je roept om het verbieden van carnaval, stap dan ook niet je eigen voetbalstadionneke in maar accepteer het voetballen zonder publiek dan ook maar.
 
Bovenaan