40% van de mensen op de IC is gevaccineerd. Dus het is helaas niet de holy grail. Ik ben voorstander van vaccineren, dat lijkt me inmiddels wel duidelijk. Maar grootschalig testen is veel veiliger.Het afscheiden van gevaccineerden en niet-gevaccineerden. Daarmee wordt de kans kleiner dat gevaccineerden niet-gevaccineerden besmetten.
40% van de mensen op de IC is gevaccineerd. Dus het is helaas niet de holy grail. Ik ben voorstander van vaccineren, dat lijkt me inmiddels wel duidelijk. Maar grootschalig testen is veel veiliger.
Huh? Ik neem aan dat je dit tegen mij zegt, omdat de vorige twee posts van mij waren...
Ik denk dat het volledig vaccineren van de bevolking wel degelijk een oplossing is, in Portugal werkt het volgens mij aardig goed. en 40% van een aantal van 14 miljoen gevaccineerde personen tegen 60% van 3 miljoen ongevaccineerde personen zegt mi toch echt wel iets over de werking van het vaccin.40% van de mensen op de IC is gevaccineerd. Dus het is helaas niet de holy grail. Ik ben voorstander van vaccineren, dat lijkt me inmiddels wel duidelijk. Maar grootschalig testen is veel veiliger.
Kijk ook naar welke leeftijden. Die hadden er misschien met een stevige gewone griep ook wel gelegen. Laat die wappies zich nou maar gewoon vaccineren.40% van de mensen op de IC is gevaccineerd. Dus het is helaas niet de holy grail. Ik ben voorstander van vaccineren, dat lijkt me inmiddels wel duidelijk. Maar grootschalig testen is veel veiliger.
Zeker, denk ik ook. Daarom sta ik ook in de rij voor een boostershot. Ik heb twee AZ prikken, waarvan de laatste in mei. Dus die Pfizerprik kan me niet snel genoeg komen.Ik denk dat het volledig vaccineren van de bevolking wel degelijk een oplossing is, in Portugal werkt het volgens mij aardig goed. en 40% van een aantal van 14 miljoen gevaccineerde personen tegen 60% van 3 miljoen ongevaccineerde personen zegt mi toch echt wel iets over de werking van het vaccin.
Sterker nog, als die 3 miljoen personen waren gevaccineerd had je nu niet in de shit gezeten maar had je echt wel een aantal weken gewonnen.
Daarnaast ben ik het wel degelijk met je eens over het versneld geven van die 3e prik maar dan aan iedereen. Het is inmiddels wel duidelijk dat de vaccins van Janssen en AZ sneller hun kracht verliezen dan Pfizer en Moderna dus de groepen die met die eerste 2 zijn gevaccineerd moeten zsm die booster krijgen.
Nee klopt maar ik vind wel degelijk dat de ongevaccineerden dus veel meer druk op de zorg leggen dan de gevaccineerden en nee, dat betekent niet dat als je eenmaal gevaccineerd bent je niet meer in het ziekenhuis terecht kan komen maar je mag mi best man en paard benoemen.Wat ik bedoel is dat het vaccin, ondanks dat het wel degelijk helpt, niet 100% beschermt tegen besmettingen en zelfs niet tegen IC-opnames. Dan vind ik het flauw om alles te gooien op de ongevaccineerden.
Zeker, denk ik ook. Daarom sta ik ook in de rij voor een boostershot. Ik heb twee AZ prikken, waarvan de laatste in mei. Dus die Pfizerprik kan me niet snel genoeg komen.
Wat ik bedoel is dat het vaccin, ondanks dat het wel degelijk helpt, niet 100% beschermt tegen besmettingen en zelfs niet tegen IC-opnames. Dan vind ik het flauw om alles te gooien op de ongevaccineerden. En bovendien is testen gewoon een betere indicatie of iemand wel of niet besmet is.
Op de site van de overheid staat juist dat er tussen de griepprik en een Corona-prik minimaal 2 weken moet zitten.Verder is het ook wel duidelijk dat je net als de griepprik elk jaar met het vaccin moet komen. In Duitsland begrijp ik worden die nu gelijktijdig gezet dus laat ze dat nu in godsnaam gaan optuigen zodat we dat alvast geregeld hebben.
Ja maar aangezien niemand zich ook maar ene moer aantrekt van de rijksoverheid hoeft dat nu ook niet.Op de site van de overheid staat juist dat er tussen de griepprik en een Corona-prik minimaal 2 weken moet zitten.
Herhaalprik tegen corona
Iedereen van 12 jaar en ouder kan een afspraak maken voor de herhaalprik met vernieuwde vaccins. Dat kan vanaf 3 maanden na de laatste coronaprik of coronabesmetting. Ga naar planjeprik.nl of bel met 0800 7070. Op veel locaties kunt u al terecht zonder afspraak. Wilt u weten welke locaties dat...www.rijksoverheid.nl
Het hele beleid hangt aan elkaar van tegenstrijdige informatie.Ja maar aangezien niemand zich ook maar ene moer aantrekt van de rijksoverheid hoeft dat nu ook niet.
Nee serieus, in tig landen om ons heen worden die prikken gelijktijdig gezet dus waarom hier niet?
Zou kunnen, maar als betaald voetbal onder evenementen valt dan moet je eigenlijk het voetbal helemaal stil leggen voor de komende 2 weken als de overheid alle evenementen wil stilleggen.Dit is het ideale excuus om voorlopig zonder publiek te spelen na alle iincidenten in en rond stadions de afgelopen maanden.
Stellen ze de derby maar uit, liever later midweeks met publiek dan op zondag zonder publiek.En we weten ook wel, 2 weken word 4 weken, 4 weken word 8 weken. Derby zonder publiek, wat een feest.
Haha, ja misschien zullen ze dat wel doen. Is ook wel de wedstrijd van het jaar commercieel technisch 😂😂Stellen ze de derby maar uit, liever later midweeks met publiek dan op zondag zonder publiek.
Feyenoord-Ajax is op dezelfde dag als de derby, ik denk dat Berghuis het wel prima vindt als de klassieker zonder publiek gespeeld wordt.
De politie ook en stiekem de beide clubs ergens ook wel denk ik.Feyenoord-Ajax is op dezelfde dag als de derby, ik denk dat Berghuis het wel prima vindt als de klassieker zonder publiek gespeeld wordt.
En dan tot aan de carnaval.Lichte lockdown. Over twee weken trekken ze het door tot aan de Kerst.