Coronavirus 2

Jamel

Administrator
Forumleiding
Gewoon niks doen en doorlopen, laat ze de tering krijgen in de ziekenhuizen. Liggen toch alleen maar acteurs.
Huh? Ik neem aan dat je dit tegen mij zegt, omdat de vorige twee posts van mij waren...

Natuurlijk moet er nu wat gebeuren. Laten we bijvoorbeeld beginnen met zo snel mogelijk mensen een boostershot geven, zoals ik elders in dit topic ook al aangaf. Als het mag, ga ik er vannacht voor in de rij liggen, bij wijze van spreken. Laten we het halfslachtige thuiswerkadvies omzetten naar een verplichting, tenzij het niet anders kan. Laten we bij grootschalige evenementen iedereen laten testen, ook de gevaccineerden. Laten we beveiligers in plaats van alleen de QR-codes ook temperatuur laten meten bij de ingang. Zoals ik in Engeland ook heb mogen ervaren, daar is dat normaal.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Dat thuiswerkadvies had gewoon weer een volledig thuiswerkadvies moeten zijn zoals hiervoor. Daar blijkt meer urgentie uit.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Het afscheiden van gevaccineerden en niet-gevaccineerden. Daarmee wordt de kans kleiner dat gevaccineerden niet-gevaccineerden besmetten.
40% van de mensen op de IC is gevaccineerd. Dus het is helaas niet de holy grail. Ik ben voorstander van vaccineren, dat lijkt me inmiddels wel duidelijk. Maar grootschalig testen is veel veiliger.
 

Max

Administrator
Forumleiding
40% van de mensen op de IC is gevaccineerd. Dus het is helaas niet de holy grail. Ik ben voorstander van vaccineren, dat lijkt me inmiddels wel duidelijk. Maar grootschalig testen is veel veiliger.

Je moet het wel werkbaar houden.

Die 40% mensen op de IC moet je wel duiden. Ten eerste is de groep gevaccineerden 5,5 keer zo groot en zitten daar naar alle waarschijnlijkheid relatief veel kwetsbare mensen tussen. Daarnaast schijnen vooral veel ouderen op de IC te liggen wiens prik enige tijd geleden is. Dus het vaccin werkt, maar een boostershot is noodzakelijk.
 

Eef de Kip

Well-known member
Huh? Ik neem aan dat je dit tegen mij zegt, omdat de vorige twee posts van mij waren...

Nee niet in het bijzonder hoor, meer in het algemeen aan iedereen die het niet eens is met wat de overheid ook zegt, of ze nou links gaan of rechts, het is werkelijk waar nooit goed.
40% van de mensen op de IC is gevaccineerd. Dus het is helaas niet de holy grail. Ik ben voorstander van vaccineren, dat lijkt me inmiddels wel duidelijk. Maar grootschalig testen is veel veiliger.
Ik denk dat het volledig vaccineren van de bevolking wel degelijk een oplossing is, in Portugal werkt het volgens mij aardig goed. en 40% van een aantal van 14 miljoen gevaccineerde personen tegen 60% van 3 miljoen ongevaccineerde personen zegt mi toch echt wel iets over de werking van het vaccin.
Sterker nog, als die 3 miljoen personen waren gevaccineerd had je nu niet in de shit gezeten maar had je echt wel een aantal weken gewonnen.

Daarnaast ben ik het wel degelijk met je eens over het versneld geven van die 3e prik maar dan aan iedereen. Het is inmiddels wel duidelijk dat de vaccins van Janssen en AZ sneller hun kracht verliezen dan Pfizer en Moderna dus de groepen die met die eerste 2 zijn gevaccineerd moeten zsm die booster krijgen. Mn de ouderen die nu ook steeds vaker op de IC terecht komen ondanks dat ze gevaccineerd zijn.
 

Bernardo

Well-known member
40% van de mensen op de IC is gevaccineerd. Dus het is helaas niet de holy grail. Ik ben voorstander van vaccineren, dat lijkt me inmiddels wel duidelijk. Maar grootschalig testen is veel veiliger.
Kijk ook naar welke leeftijden. Die hadden er misschien met een stevige gewone griep ook wel gelegen. Laat die wappies zich nou maar gewoon vaccineren.
 

Eef de Kip

Well-known member
Verder is het ook wel duidelijk dat je net als de griepprik elk jaar met het vaccin moet komen. In Duitsland begrijp ik worden die nu gelijktijdig gezet dus laat ze dat nu in godsnaam gaan optuigen zodat we dat alvast geregeld hebben.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ik denk dat het volledig vaccineren van de bevolking wel degelijk een oplossing is, in Portugal werkt het volgens mij aardig goed. en 40% van een aantal van 14 miljoen gevaccineerde personen tegen 60% van 3 miljoen ongevaccineerde personen zegt mi toch echt wel iets over de werking van het vaccin.
Sterker nog, als die 3 miljoen personen waren gevaccineerd had je nu niet in de shit gezeten maar had je echt wel een aantal weken gewonnen.

Daarnaast ben ik het wel degelijk met je eens over het versneld geven van die 3e prik maar dan aan iedereen. Het is inmiddels wel duidelijk dat de vaccins van Janssen en AZ sneller hun kracht verliezen dan Pfizer en Moderna dus de groepen die met die eerste 2 zijn gevaccineerd moeten zsm die booster krijgen.
Zeker, denk ik ook. Daarom sta ik ook in de rij voor een boostershot. Ik heb twee AZ prikken, waarvan de laatste in mei. Dus die Pfizerprik kan me niet snel genoeg komen.

Wat ik bedoel is dat het vaccin, ondanks dat het wel degelijk helpt, niet 100% beschermt tegen besmettingen en zelfs niet tegen IC-opnames. Dan vind ik het flauw om alles te gooien op de ongevaccineerden. En bovendien is testen gewoon een betere indicatie of iemand wel of niet besmet is.
 

Eef de Kip

Well-known member
Wat ik bedoel is dat het vaccin, ondanks dat het wel degelijk helpt, niet 100% beschermt tegen besmettingen en zelfs niet tegen IC-opnames. Dan vind ik het flauw om alles te gooien op de ongevaccineerden.
Nee klopt maar ik vind wel degelijk dat de ongevaccineerden dus veel meer druk op de zorg leggen dan de gevaccineerden en nee, dat betekent niet dat als je eenmaal gevaccineerd bent je niet meer in het ziekenhuis terecht kan komen maar je mag mi best man en paard benoemen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Zeker, denk ik ook. Daarom sta ik ook in de rij voor een boostershot. Ik heb twee AZ prikken, waarvan de laatste in mei. Dus die Pfizerprik kan me niet snel genoeg komen.

Wat ik bedoel is dat het vaccin, ondanks dat het wel degelijk helpt, niet 100% beschermt tegen besmettingen en zelfs niet tegen IC-opnames. Dan vind ik het flauw om alles te gooien op de ongevaccineerden. En bovendien is testen gewoon een betere indicatie of iemand wel of niet besmet is.

De bezetting is nu 327 op de IC. Dat zou de helft zijn als die 15% zich wel zou vaccineren. Of waarschijnlijk nog minder gezien de meer kwetsbaren wel gevaccineerd zijn. Het andere deel van het probleem is dat men laat is met de boostershot.

Iedere dag het volk testen is een vrij dure en omvangrijke oplossing. Als iedereen gevaccineerd is, dan kun je met relatief weinig beperkingen zonder testen het qua zorg ook behappen.
 

Forza AZ

Well-known member
Verder is het ook wel duidelijk dat je net als de griepprik elk jaar met het vaccin moet komen. In Duitsland begrijp ik worden die nu gelijktijdig gezet dus laat ze dat nu in godsnaam gaan optuigen zodat we dat alvast geregeld hebben.
Op de site van de overheid staat juist dat er tussen de griepprik en een Corona-prik minimaal 2 weken moet zitten.

 

Eef de Kip

Well-known member
Op de site van de overheid staat juist dat er tussen de griepprik en een Corona-prik minimaal 2 weken moet zitten.

Ja maar aangezien niemand zich ook maar ene moer aantrekt van de rijksoverheid hoeft dat nu ook niet.

Nee serieus, in tig landen om ons heen worden die prikken gelijktijdig gezet dus waarom hier niet?
 

Forza AZ

Well-known member
Ja maar aangezien niemand zich ook maar ene moer aantrekt van de rijksoverheid hoeft dat nu ook niet.

Nee serieus, in tig landen om ons heen worden die prikken gelijktijdig gezet dus waarom hier niet?
Het hele beleid hangt aan elkaar van tegenstrijdige informatie.

Vreemd inderdaad dat in andere landen de prikken wel gelijk worden gezet en ze hier dan weer zeggen dat dat niet kan.
 

stc

Well-known member
Dit is het ideale excuus om voorlopig zonder publiek te spelen na alle iincidenten in en rond stadions de afgelopen maanden.
Zou kunnen, maar als betaald voetbal onder evenementen valt dan moet je eigenlijk het voetbal helemaal stil leggen voor de komende 2 weken als de overheid alle evenementen wil stilleggen.

Mijn vraag die opkomt is dan of amateur sport ook onder evenementen valt?

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
 

Abubakari

Well-known member
En we weten ook wel, 2 weken word 4 weken, 4 weken word 8 weken. Derby zonder publiek, wat een feest.
Stellen ze de derby maar uit, liever later midweeks met publiek dan op zondag zonder publiek.

Feyenoord-Ajax is op dezelfde dag als de derby, ik denk dat Berghuis het wel prima vindt als de klassieker zonder publiek gespeeld wordt.
 

zwammy

Well-known member
Stellen ze de derby maar uit, liever later midweeks met publiek dan op zondag zonder publiek.

Feyenoord-Ajax is op dezelfde dag als de derby, ik denk dat Berghuis het wel prima vindt als de klassieker zonder publiek gespeeld wordt.
Haha, ja misschien zullen ze dat wel doen. Is ook wel de wedstrijd van het jaar commercieel technisch 😂😂
 
Bovenaan