Huh? Ik neem aan dat je dit tegen mij zegt, omdat de vorige twee posts van mij waren...
Nee niet in het bijzonder hoor, meer in het algemeen aan iedereen die het niet eens is met wat de overheid ook zegt, of ze nou links gaan of rechts, het is werkelijk waar nooit goed.
40% van de mensen op de IC is gevaccineerd. Dus het is helaas niet de holy grail. Ik ben voorstander van vaccineren, dat lijkt me inmiddels wel duidelijk. Maar grootschalig testen is veel veiliger.
Ik denk dat het volledig vaccineren van de bevolking wel degelijk een oplossing is, in Portugal werkt het volgens mij aardig goed. en 40% van een aantal van 14 miljoen gevaccineerde personen tegen 60% van 3 miljoen ongevaccineerde personen zegt mi toch echt wel iets over de werking van het vaccin.
Sterker nog, als die 3 miljoen personen waren gevaccineerd had je nu niet in de shit gezeten maar had je echt wel een aantal weken gewonnen.
Daarnaast ben ik het wel degelijk met je eens over het versneld geven van die 3e prik maar dan aan iedereen. Het is inmiddels wel duidelijk dat de vaccins van Janssen en AZ sneller hun kracht verliezen dan Pfizer en Moderna dus de groepen die met die eerste 2 zijn gevaccineerd moeten zsm die booster krijgen. Mn de ouderen die nu ook steeds vaker op de IC terecht komen ondanks dat ze gevaccineerd zijn.