Coronavirus 2

erka

Well-known member
Of gelukkig niet... Anders zouden ze echt nog gaan denken dat ze wat voorstellen. Nu ligt een van de ergste plekken van Nederland in de by far ergste provincie van Nederland. Kan niet beter.

(En nu even toch ontopic: het is wel opvallend die cijfers. Kijk het aantal positieve testen, daar kan je nog van zeggen dat men minder geneigd is te testen (wat ook logisch zou zijn gezien de houding van Urkers jegens die testen), maar aan ziekenhuisopnames of overlijdens valt meer te zeggen. En dan dubbel 0 is toch echt wel opvallend voor een dorp met zo'n lage vaccinatiegraad.)

Vorig jaar had Urk ongeveer permanent de hoogste besmettingsgraad. Zou ook goed kunnen dat ze daar nu allemaal antistoffen hebben.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

De Wolf

Well-known member
De cijfers liggen toch wat anders.

De vaccinatiegraad zal in praktijk hoger zijn. De 30% komt van het CBS en die gebruiken alleen de data van mensen die ook goedgekeurd hebben dat hun gegevens gebruikt mogen worden.

Ziekenhuisopnames zijn overal vrij laag. Zelfs in een stad als Utrecht kan je ze over een week op een hand tellen.
Positieve testen heb je ook nog op Urk maar het is inderdaad daar laag. Zal inderdaad ook kunnen liggen aan weinig testen of de vele antistoffen die ze daar hebben.

Overigens heeft Staphorst op dit moment wel met een uitbraak te maken.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

JMD

Well-known member

Verrassend...

Vooral deze zin is schandalig: "Bovendien kun je er niet meer naar teruggrijpen als de pas eenmaal is afgeschaft en de ziekenhuizen alsnog worden overladen met coronapatiënten."
Tuurlijk kan dat wel, zo ging dat vanaf 25/9 toch ook ineens? Alle infrastructuur mbt die pas is aanwezig, dus stel je hebt hem ineens weer nodig, dan kan dat binnen 2-3 dagen zo weer in gang gezet worden. Als je het stelt zoals boven kan je nooit meer stoppen met die pas, 'want het kan alsnog fout gaan'...
 

Max

Administrator
Forumleiding
Sowieso slecht dat alles niet automatisch afloopt tenzij een expliciete verlenging.
 

De Wolf

Well-known member
Ik vind het nogal snelle conclusie. We hebben nog maar twee weken deze maatregelen dus te kort dag om te zien wat voor effect het heeft op ziekenhuiscijfers.
 

JMD

Well-known member
Sowieso slecht dat alles niet automatisch afloopt tenzij een expliciete verlenging.
Precies. Ze hadden als Kamer gewoon moeten zeggen: het duurt tot 1 november (of 1 december voor mijn part), daarna stemmen we over verlenging.
Idem met de noodwet, die wordt ook steeds stilzwijgend verlengd omdat de Kamer niet geëist heeft dat zij elke keer moeten instemmen met verlenging.
 

Joost

Well-known member
Ik vind het nogal snelle conclusie. We hebben nog maar twee weken deze maatregelen dus te kort dag om te zien wat voor effect het heeft op ziekenhuiscijfers.

Vandaar dat je nu ook nog geen maatregelen moet verlengen die sowieso pas op 1 november zouden aflopen.
 

Forza AZ

Well-known member
Precies. Ze hadden als Kamer gewoon moeten zeggen: het duurt tot 1 november (of 1 december voor mijn part), daarna stemmen we over verlenging.
Idem met de noodwet, die wordt ook steeds stilzwijgend verlengd omdat de Kamer niet geëist heeft dat zij elke keer moeten instemmen met verlenging.
De kamer stemt toch wel steeds in met het beleid omdat de regeringspartijen daar een meerderheid hebben.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik vind het nogal snelle conclusie. We hebben nog maar twee weken deze maatregelen dus te kort dag om te zien wat voor effect het heeft op ziekenhuiscijfers.

Voor zover je nu al een beslissing moet nemen, dan zou je toch gaan kijken naar de huidige trend. De dalende lijn van gewone en IC opnames zet nog steeds door. De ziekenhuisbezetting neemt daarom in principe ook nog steeds af. Daarnaast hebben we weer wat van die 2.400-3.200 IC opnames kunnen wegstrepen sinds de uitspraak van Van Dissel ergens in de zomer.
 

Eef de Kip

Well-known member
Ziekenhuis en ic bezetting is toch gewoon stabiel? En dan de onzekerheid of de besmettingscijfers weer op gaan lopen in het najaar en de onduidelijkheid die er is mbt hoe lang de vaccins werken dan kan ik me voorstellen dat ze de maatregelen nog even laten zoals het is.
En laten we wel wezen, gaan ze u versoepelen en straks blijkt dat er weer extra maatregelen moeten komen dan zit iedereen te gillen dat ze niet hadden moeten versoepelen. Ik krijg bijna de indruk dat ze het nooit goed kunnen doen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Maar het is toch wat voorbarig om twee weken na invoering en ruim drie weken voor de afloop tot verlenging te beslissen?
 

JMD

Well-known member
Ziekenhuis en ic bezetting is toch gewoon stabiel? En dan de onzekerheid of de besmettingscijfers weer op gaan lopen in het najaar en de onduidelijkheid die er is mbt hoe lang de vaccins werken dan kan ik me voorstellen dat ze de maatregelen nog even laten zoals het is.
En laten we wel wezen, gaan ze u versoepelen en straks blijkt dat er weer extra maatregelen moeten komen dan zit iedereen te gillen dat ze niet hadden moeten versoepelen. Ik krijg bijna de indruk dat ze het nooit goed kunnen doen.
Dan had De Jonge niet moeten zeggen dat die coronapas er maar heel tijdelijk is als hij dat al weet dat dat niet gaat gebeuren. Want wat jij aangeeft weet iedereen dat in najaar/winter de cijfers zullen oplopen.
Alleen weet De Jong ook dat als hij dat had aangegeven die coronapas niet door de Kamer zou zijn gekomen.

Was precies zo met de avondklok, ook daarvan kon je in januari al op je vingers natellen dat die tot april/mei zou lopen. Alleen als hij dat in januari had gezegd was er geen meerderheid geweest.

De Jonge is gewoon niet eerlijk, maar het is net als met dit hele kabinet, ze komen overal mee weg, en een groot deel van Nederland vindt dat nog goed ook. Die pikken zo ongeveer alles van dit kabinet.


En verder wat Max hierboven aangeeft.
 

Eef de Kip

Well-known member
De Jonge is gewoon niet eerlijk, maar het is net als met dit hele kabinet, ze komen overal mee weg, en een groot deel van Nederland vindt dat nog goed ook. Die pikken zo ongeveer alles van dit kabinet.

Nou ja, of het boeit het merendeel van de bevolking niet zo, prachtig toch die democratie?
 

Eef de Kip

Well-known member
Maar het is toch wat voorbarig om twee weken na invoering en ruim drie weken voor de afloop tot verlenging te beslissen?
Wellicht maar het is ook verwachtingsmanagement, ik kan me voorstellen dat het over 2 weken nou niet zo spectaculair anders zal zijn dan dat het nu is dus kun je net zo goed nu al duidelijkheid geven.
Maar het kan ook aan mij liggen hoor, ik vind het allemaal niet zo heel erg en of die QR code nou een maand of wat langer op blijft of niet vind ik ook niet zo boeiend.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Wellicht maar het is ook verwachtingsmanagement, ik kan me voorstellen dat het over 2 weken nou niet zo spectaculair anders zal zijn dan dat het nu is dus kun je net zo goed nu al duidelijkheid geven.
Maar het kan ook aan mij liggen hoor, ik vind het allemaal niet zo heel erg en of die QR code nou een maand of wat langer op blijft of niet vind ik ook niet zo boeiend.

Voor mij is alleen deze maand belangrijk. Daarna gaat er toch de komende tijd geen gelegenheid zich voordoen waarbij ik anders met mijn zussen en zwagers in een restaurant moet zitten. Dus dan raakt het grote voordeel weg. Volgend weekend lekker zonder ze heerlijk in een restaurant kunnen eten.

Toen ik mijn jongste zus vorige week zaterdag aan de telefoon had, omdat mijn vader een gecompliceerde bekkenbreuk had opgelopen en die inmiddels naar het AMC werd vervoerd wilde ze het eigenlijk al over het eten in de Efteling van volgend weekend hebben. Zij mogen hun ontbijt niet nuttigen en ‘s avonds de restaurants in. Ik moet maandag en dinsdag naar cursus, maar ik begrijp uit de communicatie dat je inmiddels binnen een uur de uitslag hebt van je gratis testen voor toegang. Dan snap ik eerlijk gezegd niet waarom je ondanks al je bezwaren niet gewoon even twee keer een testje doet om verder een normaal weekend te hebben. Kan mij niet voorstellen dat je niet ergens in de buurt van de Efteling gratis kan testen. Maar goed, mocht ze nog bellen dan gooi ik hem er mooi nog even in. Ik vertik het verder om in een appartementje zonder keuken faciliteiten een beetje armoedig een afhaalmaaltijd te eten, omdat zij niet willen prikken of testen.
 

Maasveld

Well-known member
Dan had De Jonge niet moeten zeggen dat die coronapas er maar heel tijdelijk is als hij dat al weet dat dat niet gaat gebeuren. Want wat jij aangeeft weet iedereen dat in najaar/winter de cijfers zullen oplopen.
Alleen weet De Jong ook dat als hij dat had aangegeven die coronapas niet door de Kamer zou zijn gekomen.

Was precies zo met de avondklok, ook daarvan kon je in januari al op je vingers natellen dat die tot april/mei zou lopen. Alleen als hij dat in januari had gezegd was er geen meerderheid geweest.

De Jonge is gewoon niet eerlijk, maar het is net als met dit hele kabinet, ze komen overal mee weg, en een groot deel van Nederland vindt dat nog goed ook. Die pikken zo ongeveer alles van dit kabinet.


En verder wat Max hierboven aangeeft.
Nou, een politicus die niet eerlijk is. Schande!
 
Bovenaan