Coronavirus 2

BlauwVinger

Well-known member
Zojuist terug van een last-minute en gedwongen/opgedrongen visa run om het huidige thuisland voor minimaal 24 uur te verlaten om na terugkomst in Egypte in aanmerking te kunnen komen voor een verlenging van onze verblijfsvergunning.

PCR-tests in Egypte om Nederland binnen te kunnen komen € 95 pp. PCR-tests in Nederland om Egypte binnen te kunnen komen € 95pp. Gouden handel.

Intermezzo. Ik ontvang in Nederland onze PCR-uitslag per email en ga naar het prikcentrum in Zandvoort om het uit te laten printen. Egypte accepteert namelijk geen screenshots of QR-codes. Alleen hard copies.

Komt er een dame volkomen overstuur het priklokaal binnen gestormd. 'Mijn vliegtuig vertrekt over 2 uur en er staat buiten een taxi met draaiende motor en ik heb nog steeds geen testresultaat ontvangen via email'

Receptionist: 'Ah, ik zie het al. Verkeerd verzonden. Ik verstuur het nog een keertje'.

'Maar ik heb geen internetdekking in de taxi en ik moet een print hebben!!!'

Klein leed is groot leed. Kafka. Ik word doodzieker van onverschilligheid en incompetentie van helpdeskpinokkio's dan van corona-dreiging...
 

De Wolf

Well-known member
Beetje vreemd om je naar Nederland te laten vliegen met het risico dat je wat mee terugneemt om je verblijfsvergunning te verlengen.
 

BlauwVinger

Well-known member
Beetje vreemd om je naar Nederland te laten vliegen met het risico dat je wat mee terugneemt om je verblijfsvergunning te verlengen.

Het kan mij uiteraard niet kwalijk worden genomen dat de plaatselijke autoriteiten tijdens het covid-regime van buitenlanders eisen dat ze minimaal 24 uur Egypte moeten verlaten als voorwaarde om hun visum/verblijfsvergunning te kunnen verlengen.

Om voor een verlenging van een 'bewijs van leven' in aanmerking te kunnen komen moet ik mij in Nederland melden omdat de ambassade in Cairo vanwege het covid-regime voor dergelijke doeleinden gesloten is. In Nederland moet ik mij dan in persoon melden bij een SVB-kantoor maar die bleven gesloten vanwege het covid-regime... Ik zal de lezer verder niet vermoeien met Kafka.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Lekker bezig. Wat een gedoe allemaal.

Ik heb mijn eerste prik binnen. Arme begint nu wel stijf te worden.
 

gevegt

Well-known member
Het kan mij uiteraard niet kwalijk worden genomen dat de plaatselijke autoriteiten tijdens het covid-regime van buitenlanders eisen dat ze minimaal 24 uur Egypte moeten verlaten als voorwaarde om hun visum/verblijfsvergunning te kunnen verlengen.

Om voor een verlenging van een 'bewijs van leven' in aanmerking te kunnen komen moet ik mij in Nederland melden omdat de ambassade in Cairo vanwege het covid-regime voor dergelijke doeleinden gesloten is. In Nederland moet ik mij dan in persoon melden bij een SVB-kantoor maar die bleven gesloten vanwege het covid-regime... Ik zal de lezer verder niet vermoeien met Kafka.
Doe maar wel!
 

Mario

Well-known member
Lekker bezig. Wat een gedoe allemaal.

Ik heb mijn eerste prik binnen. Arme begint nu wel stijf te worden.
Dat is de chip die geactiveerd wordt.

Ik heb ze inmiddels alle twee binnen, en zelfs al een nationale QR code, vanaf 1 juli is de internationale QR beschikbaar.
 
Bovenaan