Coronavirus 2

erka

Well-known member
Wel een gigaverschil. Landelijk gemiddelde 87%. Hier in Noordoost-Nederland denk ik wel 95%. Maar in die wijken maar 40%.
 

Joost

Well-known member
De besmettingscijfers van de afgelopen drie dagen kloppen voor geen bal. Er is een flinke storing bij de GGD.

Ziekenhuiscijfers kloppen wel en zijn nog steeds dalende. Al blijft het wachten op de dag dat er geen IC opnames en doden zijn.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Op basis van dalende besmettingscijfers van de afgelopen twee weken weet je ook wel dat de ziekenhuisopnames de komende paar weken omlaag zullen gaan.

Het vaccineren gaat daarnaast ook dusdanig hard dat ik niet denk dat dit heel snel zal omkeren. Alleen de achterstandwijken vormen dus wel een probleem. Met name in de steden waar het nog wel redelijk mengt. In Amsterdam is het niet alsof de aangrenzende stadsdelen Nieuw-West en Zuid bij elkaar de deur platlopen.
 

Joost

Well-known member
LCPS besloot vrijdag plots om in het weekend niet meer te rapporteren. De cijfers van het weekend zouden maanden meekomen, maar nu hebben ze voor zowel zaterdag als zondag NA (Not Available) in de tabel gezet.

Dit is echt een verschrikking voor iedereen die gemiddelden berekend.
 

Bernardo

Well-known member
Ik had eigenlijk vanavond om 21.00 uur afspraak, ze belden of ik voor 15.00 langs wou komen. Was erg rustig. We kregen Pzfizer.
 

JMD

Well-known member
LCPS besloot vrijdag plots om in het weekend niet meer te rapporteren. De cijfers van het weekend zouden maanden meekomen, maar nu hebben ze voor zowel zaterdag als zondag NA (Not Available) in de tabel gezet.

Dit is echt een verschrikking voor iedereen die gemiddelden berekend.
Kan je dan niet gewoon het maandagaantal door 3 delen? Want ik neem aan dat bij de maandag dan ook de aantallen van zat en zon zitten.

Overigens wel opvallend dat de ziekenhuisbezetting (excl IC) bijna niet meer daalt, terwijl we toch nog op iets van 400 bedden zitten. Vorig jaar kwam dat onder de 100.
 

Joost

Well-known member
Kan je dan niet gewoon het maandagaantal door 3 delen? Want ik neem aan dat bij de maandag dan ook de aantallen van zat en zon zitten.

Overigens wel opvallend dat de ziekenhuisbezetting (excl IC) bijna niet meer daalt, terwijl we toch nog op iets van 400 bedden zitten. Vorig jaar kwam dat onder de 100.
Nee dat kan niet want het LCPS meldt niet de uitstroom. Ze geven alleen de bezetting en de nieuwe instroom van de meest recente 24 uur.
Of er zou vanaf de vrijdag tot aan de maandrapportage maar 12 opnames zijn, dat is onrealistisch laag.

De ziekenhuisbezetting daalt nog steeds heel flink hoor, 30% lager dan een week terug. Maar omdat de aantallen kleiner zijn valt dat minder op denk ik. Bezetting vorige week dinsdag was 395, nu is het 277. De IC bezetting daalt met zo'n 25%.

De gemiddelde instroom is nu 25 op verpleegafdeling, 5 op de IC. Maar we komen nu wel op een punt dat de aantallen dusdanig klein zijn dat, zeker op de IC opnames, je naar het absolute aantal moet kijken en niet naar de daling.
 
Bovenaan