Coronavirus 2

Max

Administrator
Forumleiding
Bezetting reguliere ziekenhuisbedden zit inmiddels op het niveau van 19 juni vorig jaar. Zullen we in juli wel weer onder de honderd terecht komen en dan kan het feest in september weer beginnen in de buitenwijken van Nederland.
 

Eef de Kip

Well-known member
En het aantal vaccinaties is gisteren niet doorgegeven, een storing dacht ik maar vandaag is die wel weer bijgewerkt, alleen zijn het er 200.000, in 2 dagen dus (waar we al weken op gemiddeld ruim 200.000 per dag zitten). En met geen woord wordt hier over gerept dus zal wel weer een correctie zijn omdat er in de afgelopen week ergens iets te optimistisch is geregistreerd.

Qua vaccinaties staan we nu 2e in Europa dus qua snelheid is het het prima maar qua registratie is het wel armoedig.
 

JMD

Well-known member
Qua vaccinaties staan we nu 2e in Europa dus qua snelheid is het het prima maar qua registratie is het wel armoedig.
Jep. Ik ben 2 weken gevaccineerd en mijn vaccin staat nog niet geregistreerd op Mijn vaccinaties bij het RIVM. En ik ben niet de enige, er schijnen nog meer dan 1 miljoen vaccins niet geregistreerd te zijn. Dat wordt handig zo meteen als die app er is en je mbv het vaccinatiebewijs toegang kan krijgen...

Edit: ik kijk zojuist even (zo van 'je kan niet weten'), en zie dat mijn vaccinatie nu geregistreerd is. Dat is dus na 14 dagen.

14 dagen is dan nog net acceptabel omdat je pas 14 dagen na je 2e variatie 'groen' wordt op die app.
 
Laatst bewerkt:

Forza AZ

Well-known member
Jep. Ik ben 2 weken gevaccineerd en mijn vaccin staat nog niet geregistreerd op Mijn vaccinaties bij het RIVM. En ik ben niet de enige, er schijnen nog meer dan 1 miljoen vaccins niet geregistreerd te zijn. Dat wordt handig zo meteen als die app er is en je mbv het vaccinatiebewijs toegang kan krijgen...

Edit: ik kijk zojuist even (zo van 'je kan niet weten'), en zie dat mijn vaccinatie nu geregistreerd is. Dat is dus na 14 dagen.

14 dagen is dan nog net acceptabel omdat je pas 14 dagen na je 2e variatie 'groen' wordt op die app.
Dus je moet eerst de Alpha hebben gehad en daarna de Delta voordat je ergens naar binnen mag. ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

Joost

Well-known member
Negen opnames op de verpleegdafdeling gemeldt vandaag.

Aantal mensen in het ziekenhuis daalt naar 363 (216 om 147).
Als dit zo doorgaat liggen er over 3 weken meer op de IC dan op de verpleegafdeling,
 

erka

Well-known member
Eindelijk eens een besluit van Hugo wat ik volledig snap. Dat regionaliseren vorig jaar werkte niet omdat burgemeesters het niet durfden uit angst dat hun stad onaantrekkelijk zou worden of uit angst voor rellen. Dus prima dat dit nu landelijk bepaald wordt.
 

De Wolf

Well-known member
Eindelijk eens een besluit van Hugo wat ik volledig snap. Dat regionaliseren vorig jaar werkte niet omdat burgemeesters het niet durfden uit angst dat hun stad onaantrekkelijk zou worden of uit angst voor rellen. Dus prima dat dit nu landelijk bepaald wordt.
Wat een dictatuur 😜
 
Bovenaan