Coronavirus 2

SanMark.

Well-known member
Misschien moet het kabinet dan ook eens instemmen met de moties van de oppositie. Moties van denk, fvd en pvv worden weggestemd en een dag later dient iemand van het kartel het in en het word aangenomen en bij een npo1 en jinek word gedaan of Jetten het bedacht heeft. Als die partijen nu ook eens het partij spel weglaten.
 

SanMark.

Well-known member
Nou, ergens heb ik wel de stille hoop dat deze crisis de ogen van een ieder geopend heeft dat bezuinigen op de zorg een heel slecht idee is.

Komt er dan op neer dat de burger meer mag gaan betalen. Want die miljarden die Sinterkaag naar het buitenland blijft verschepen kunnen we daar niet voor gebruiken. En al die tussenlagen in de zorg gaan er ook niet tussen weg.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Misschien moet het kabinet dan ook eens instemmen met de moties van de oppositie. Moties van denk, fvd en pvv worden weggestemd en een dag later dient iemand van het kartel het in en het word aangenomen en bij een npo1 en jinek word gedaan of Jetten het bedacht heeft. Als die partijen nu ook eens het partij spel weglaten.

Heb je voorbeelden?
 

Batigoal

Well-known member
Misschien een onpopulaire mening in deze tijden. Maar die beloning voor zorgpersoneel; er zijn meer beroepen die gewoon doorgaan en de industrie draaiende houden. Wat dacht je van de hele keten van produceren, verwerken, vervoeren en bezorgen van goederen en producten? Al die mensen draaien ook meer uren dan normaal. Vind het een beetje apart dat er (terecht uiteraard) heel veel aandacht gaat naar zorgpersoneel terwijl zoveel sectoren extra hard werken in deze tijd en in lastige omstandigheden.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Misschien een onpopulaire mening in deze tijden. Maar die beloning voor zorgpersoneel; er zijn meer beroepen die gewoon doorgaan en de industrie draaiende houden. Wat dacht je van de hele keten van produceren, verwerken, vervoeren en bezorgen van goederen en producten? Al die mensen draaien ook meer uren dan normaal. Vind het een beetje apart dat er (terecht uiteraard) heel veel aandacht gaat naar zorgpersoneel terwijl zoveel sectoren extra hard werken in deze tijd en in lastige omstandigheden.

Ik weet niet of dat een onpopulaire mening is. Ik ben het in elk geval helemaal met je eens.
 

zwammy

Well-known member
Ik weet niet of er in de andere sectoren ook zo belachelijk is gesneden als in de zorg maar idd, elke sector is in zijn eigen hoedanigheid even belangrijk. Als moet ik zeggen dat ik meer en meer respect krijg voor ziekenhuismederwerkers want die krijgen het nu echt voor de kiezen
 

SanMark.

Well-known member
Misschien een onpopulaire mening in deze tijden. Maar die beloning voor zorgpersoneel; er zijn meer beroepen die gewoon doorgaan en de industrie draaiende houden. Wat dacht je van de hele keten van produceren, verwerken, vervoeren en bezorgen van goederen en producten? Al die mensen draaien ook meer uren dan normaal. Vind het een beetje apart dat er (terecht uiteraard) heel veel aandacht gaat naar zorgpersoneel terwijl zoveel sectoren extra hard werken in deze tijd en in lastige omstandigheden.

Jullie een miljard erbij en jullie een miljard erbij. Nog iemand vergeten ? Die ook maar een miljard erbij.
 

Unregistere

Well-known member
Terecht. Alles van Baudet en Wilders moet je gelijk verwerpen. Ook al zouden ze gelijk hebben.

En dan hebben Outsiders & de Kraaien ook een lied opgenomen tegen corona. :duim:

 

Unregistere

Well-known member
En ik vond je de afgelopen tijd juist zo'n goede poster.

Tja, dat hoeft niet van één ding af te hangen. Als je een CD heel goed vindt, staat er soms ook een nummer op waarmee je minder hebt. :p

Ik hoef niet zo nodig in een boreale wereld te leven, vandaar. En met Kim Boon heb ik ook weinig. Maar daar mag iedereen anders over denken wat mij betreft hoor.
 

Mario

Well-known member
Het is jammer dat je als volwassene geen rotjochies van 12/13 mag slaan. Een groep van een stuk of 8 van die ettertjes dat loopt te provoceren richting een bejaard stel... Geweldig opgevoed blijkt maar weer eens.
 

gevegt

Well-known member
Het is jammer dat je als volwassene geen rotjochies van 12/13 mag slaan. Een groep van een stuk of 8 van die ettertjes dat loopt te provoceren richting een bejaard stel... Geweldig opgevoed blijkt maar weer eens.

Dat mag best hoor, als je maar 1 arm op je rug houdt.
 

Bonehead

Well-known member
Inmiddels wordt door de politiek rechtse hoek steeds harder op afgevraagd of de kuur niet veel schadelijker is dan de kwaal. Kortom de maatregelen die getroffen zijn tegen corona zouden meer schade toebrengen aan de economie maar ook de gezondheid dan de schade die corona an sich zou aanrichten. Hoe wordt daar hier tegenaan gekeken?
 

Maasveld

Well-known member
Inmiddels wordt door de politiek rechtse hoek steeds harder op afgevraagd of de kuur niet veel schadelijker is dan de kwaal. Kortom de maatregelen die getroffen zijn tegen corona zouden meer schade toebrengen aan de economie maar ook de gezondheid dan de schade die corona an sich zou aanrichten. Hoe wordt daar hier tegenaan gekeken?

Wie bedoel je met politiek rechts? Als je de Wildersen en Baudets van de wereld bedoelt, lijkt me dat behoorlijk hyprocriet. Als je de Ruttes en Hoekstra's van de wereld bedoelt, denk ik dat ze daar vanaf moment 1 al mee bezig zijn.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Inmiddels wordt door de politiek rechtse hoek steeds harder op afgevraagd of de kuur niet veel schadelijker is dan de kwaal. Kortom de maatregelen die getroffen zijn tegen corona zouden meer schade toebrengen aan de economie maar ook de gezondheid dan de schade die corona an sich zou aanrichten. Hoe wordt daar hier tegenaan gekeken?

Moeilijke afweging natuurlijk, maar waar het om gaat is dat er met name jongere mensen op de IC en in de ziekenhuizen belanden. Stel we laten het virus z'n gang gaan onder het mom van 'enkel de ouderen en mensen met een behoorlijk zwakke gezondheid overlijden eraan' dan worden er veel meer mensen ziek, waardoor de ziekenhuizen overvol raken en er dus uiteindelijk ook heel veel jonge, nog relatief gezonde, mensen komen te overlijden. Simpelweg omdat ze niet de juiste zorg kunnen krijgen. Maar volgens mij zit jij nog veel dichter dan ik op het vuur, als het gaat om inzage in de impact die het virus heeft op ziekenhuizen.
 

Bonehead

Well-known member
Wie bedoel je met politiek rechts? Als je de Wildersen en Baudets van de wereld bedoelt, lijkt me dat behoorlijk hyprocriet. Als je de Ruttes en Hoekstra's van de wereld bedoelt, denk ik dat ze daar vanaf moment 1 al mee bezig zijn.

Politiek had tussen haakjes gemoeten. Baudet en zeker Wilders hebben vele punten die aan de linkerkant staan. Dus om de FvD en PVV nu rechts te noemen gaat mij veel te ver. Wel vind ik hun afkeer voor links uiterst grappig.

Gisteren probeerde Jort Kelder een uit zijn verband gehaald verhaal enigszins te lijmen. Vanmorgen was het de algemene tendens bij Goedemorgen Nederland.
 
Bovenaan