Coronavirus 2

Forza AZ

Well-known member
Personeel op IC in het noorden wordt nu 5x12 ingezet.

En de politiek maar roepen; 3000 bedden!!

Men heeft geen idee.

Ja, je moet wel mensen hebben die de patiënten verzorgen inderdaad. Daar zijn er ook maar een beperkt aantal van die dat kunnen, en die kunnen niet meer dan 4 patiënten verzorgen zonder dat er fouten gemaakt gaan worden.
 

SanMark.

Well-known member
Ja, je moet wel mensen hebben die de patiënten verzorgen inderdaad. Daar zijn er ook maar een beperkt aantal van die dat kunnen, en die kunnen niet meer dan 4 patiënten verzorgen zonder dat er fouten gemaakt gaan worden.

Dat werd vandaag inderdaad gemeld.
 

zwammy

Well-known member
15 urige werkdag vandaag inderdaad. Maar morgen ben ik voor de dames, zondag weer 15 uur volle bak :duim:
 

Hankie

Well-known member
Duitsland en de VS gaan mogelijk mondkapjes verplichten voor burgers. Het RIVM overweegt dat niet, want stel je voor dat zulke grote landen het beter weten dan onze Japio de Tuinkabouter.

Dan moet je wel even naar de uitleg luisteren. Nederlanders zullen dan weer massaler de straat op gaan en denken ik hoest een beetje maar het kapje houdt dat tegen, wat dus niet 100% waar is.
 

noordooster

Well-known member
Vriend Wilders wil naar 3000 en krijgt gevolg.

Ook Asscher deed een pleidooi in die richting.
Behalve bedden en apparatuur is het aantal IC verpleegkundigen dan een groot knelpunt.

Ze lijken het aantal benodigde IC bedden nu vooral ook te willen beperken door op mensen in te praten af te willen zien van een IC opname.
De deskundigen spreken bewust niet van een situatie waarin deskundigen de keuze maken van jij mag wel en jij mag niet , iets wat in Italië al het geval is en waar in Nederland bv Wilders erg voor waarschuwde.

Overigens hoor ik de laatste tijd weinig meer over groepsimmuniteit waarmee Rutte in het begin nogal wat commotie veroorzaakte .
Er zouden dan in Nederland ongeveer 10 a 11 miljoen mensen het virus doorstaan moeten hebben, immuun moeten worden en dat daarmee het probleem grotendeels opgelost was.

Verder schijnt het nogal moeilijk te zijn een vaccin tegen dit virus te vinden , ondanks dat velen daarmee bezig zijn.
 

De Wolf

Well-known member
Experts geven wel aan dat het virus niet tegen hogere temperaturen kan (en ook hoge luchtvochtigheid schijnt 'slecht' te zijn voor het virus denkt men nu). Dus het zal in de zomer echt wel een dip hebben, maar dat het terugkomt is zeker. De vraag is alleen in welke mate, en dat zal dan ook afhangen van de immuniteit. Als tegen die tijd een flink deel van de bevolking immuun is zal het zich niet zo snel verspreiden. Als die immuniteit er nog niet genoeg is kan het weer flink tekeer gaan en kan je in okt best weer een tijd zitten zoals nu.

Het virus verspreid zich nog steeds op het Arabisch schiereiland en daar zijn temperaturen van boven de 30 heel normaal. Bij hoge luchtvochtigheid (90%) en een temperatuur boven de 30 graden lijkt het virus zich niet te verspreiden maar dan moet je denken aan de jungle.
 

Batigoal

Well-known member
Eens.

Alleen wil ik toch wel even iets uitleggen.
Eenieder verwerkt ernstige zaken als dit op zijn eigen manier. Ik merk dat ik dit soort heftige gebeurtenissen het beste verwerk als ik vooral denk aan de gevolgen. Zo heb ik ooit eens midden in de zomer een telefoontje gekregen dat een goede collega van me overleden was. Het eerste wat ik bedacht toen ik de telefoon neerlegde was "hoe gaan we hem vervangen en wat voor impact heeft dat op het rooster" (ik was toen roostermaker). En tuurlijk kwamen later de tranen, zeker, maar voor mij zijn dat soort eerste reacties rouwverwerkingen...

Toen naaste familie (opa's, oma's, ooms, tantes) overleed ben ik steeds ook gewoon alle zaken blijven doen 'alsof niks gebeurd is'. Natuurlijk wel naar de begrafenissen en condoleances enz geweest, maar ik merk dat ik alles het best verwerk als ik gewoon doorga, niet alleen qua werk, maar ook qua hobby's, sport enz.. Mijn opa overleed woensdagochtend vroeg, diezelfde avond heb ik juichend in de kamer gestaan omdat PSV bij Newcastle won (1997). 1 oma overleed in de zomervakantie, toen ben ik wel er 6 dagen mee bezig geweest, steeds in het huis van mijn oma geweest, en van die hele rouwperiode heb ik de grootste klap gehad.

Ik snap dat dit allemaal vreemd kan klinken, maar dit is hoe ik ben. Ik snap dus ook dat het best vreemd over kan komen als ik na een afgelasting direct al begin over "wanneer gaan we dit inhalen" of "wanneer kunnen we weer spelen", maar het is voor mij dus het proces om dit alles te kunnen handelen.

En ja, ook ik denk dat we echt voorlopig niet aan de slag gaan (noch ik op mijn werk in die zin dat ik in een klas met leerlingen sta, noch ik op de dansvloer/badmintonveld om lekker te sporten, noch als toeschouwer voor TV of in het stadion om voetbalduels te kijken), maar als ik me de gedachte permitteer dat dit allemaal nog maanden kan duren dan schieten de tranen me in mijn ogen en dan "loop ik vast". Dan blijf ik me liever (hoe naief ook) bezig houden met wanneer de competitie weer begint en eventuele mogelijkheden om toch alles uit te spelen.
Ik hoop dat je/jullie dat begrijpen, zo ja, mooi, zo nee, dan hoop ik in ieder geval op begrip.

Prima post JMD! We beleven het allemaal anders. En een beetje ouwehoeren over hoe de kalender wordt ingevuld is een leuke bezigheid.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ik vind het bij dit soort dingen wel irritant dat sommige kamerleden nog steeds menen zwaar oppositie te moeten voeren. Het is goed dat de rest van de kamer het kabinet controleert en vragen stelt op specifieke punten. Zoals dat bepaalde zelfstandigen buiten het maatregelenpakket dreigen te vallen. Of zaken als een beloning voor de mensen die nu keihard werken in de zorg. Of dat we moeten zorgen dat de mensen die nu weer terug zijn in de zorg ook na de crisis hun baan kunnen behouden. Of aandachtspunten rondom de GGZ en jeugdzorg, waar nu schrijnende dingen gebeuren. Je ziet ook dat dat soort moties ook door de regeringspartijen worden aangenomen.

Maar als het bijvoorbeeld gaat om de IC-capaciteit dan volgt het kabinet één op één de adviezen van de experts en betrokkenen uit de ziekenhuizen en de gezondheidszorg. Dit leggen Hugo de Jonge en Mark Rutte ook gewoon heel duidelijk uit. Kap dan met het populistisch geneuzel dat we zo snel mogelijk nog verder op moeten schalen. Want voor iedere betrokkene is de zorg voor de mensen die in het ziekenhuis en op de IC belanden de topprioriteit. Hugo de Jonge kan niet opeens honderden extra IC-bedden tevoorschijn toveren. Maar we kunnen er wel op vertrouwen dat alles door iedereen in het werk wordt gesteld om maximale zorg te kunnen blijven bieden aan een ieder die dat nodig heeft.
 

Eef de Kip

Well-known member
Of zaken als een beloning voor de mensen die nu keihard werken in de zorg. Of dat we moeten zorgen dat de mensen die nu weer terug zijn in de zorg ook na de crisis hun baan kunnen behouden. Of aandachtspunten rondom de GGZ en jeugdzorg, waar nu schrijnende dingen gebeuren. Je ziet ook dat dat soort moties ook door de regeringspartijen worden aangenomen.

Mwah, of dit nu het moment is om over beloning oppositie te gaan voeren vind ik dan weer een beetje irritant, me dunkt dat er momenteel belangrijkere zaken zijn.

Verder wel eens met je verhaal hoor.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Mwah, of dit nu het moment is om over beloning oppositie te gaan voeren vind ik dan weer een beetje irritant, me dunkt dat er momenteel belangrijkere zaken zijn.

Verder wel eens met je verhaal hoor.

Nou ik denk dat als iemand een uitzonderlijke prestatie levert dat je dat best kunt waarderen door met elkaar af te spreken dat diegene een beloning krijgt. We kunnen wel allemaal blijven klappen en facebook berichtjes plaatsen, maar een financieel gebaar lijkt me wat betreft waarderen toch effectiever. Dat je pas later uitwerkt hoe dat precies eruit gaat zien, dat lijkt me duidelijk.
 

Joost

Well-known member
Nou ik denk dat als iemand een uitzonderlijke prestatie levert dat je dat best kunt waarderen door met elkaar af te spreken dat diegene een beloning krijgt. We kunnen wel allemaal blijven klappen en facebook berichtjes plaatsen, maar een financieel gebaar lijkt me wat betreft waarderen toch effectiever. Dat je pas later uitwerkt hoe dat precies eruit gaat zien, dat lijkt me duidelijk.

En vervolgens gaan de zorgpremies ook weer omhoog en is het allemaal weer te duur.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
En vervolgens gaan de zorgpremies ook weer omhoog en is het allemaal weer te duur.

Nou, ergens heb ik wel de stille hoop dat deze crisis de ogen van een ieder geopend heeft dat bezuinigen op de zorg een heel slecht idee is.
 
Bovenaan