Coronavirus 2

ALenstra

Well-known member
MSK Zilina uit Slowakije is de eerste voetbalclub die een faillissement aanvraagt wegens de corona-crisis. Er zullen vast meer volgen.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Hoe kun je nu gaan voor groepsimmuniteit, terwijl je nu pas de eerste testresultaten krijgt om te zien of mensen wel echt antistoffen aanmaken.

Luchtfietsers bij het RIVM.:devil:
 

Batigoal

Well-known member
Senegal heeft ook zijn eerste officiele slachtoffer, en ook gelijk een grote naam. Pape Diouf werd 68 jaar oud.

Dat was de voorzitter van Olympique Marseille in de jaren dat ik de club zeer nauwgezet volgde. Excentrieke man met af en toe hele rare beslissingen en uitspraken, maar toch wel een beetje een icoon van de club.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Testen testen testen.

Het RIVM geeft meer en meer toe dat het er ongelooflijk naast heeft gezeten met haar aanpak.
 

Batigoal

Well-known member
Testen testen testen.

Het RIVM geeft meer en meer toe dat het er ongelooflijk naast heeft gezeten met haar aanpak.

Uiteindelijk komt het RIVM wel met de 'juiste' adviezen, maar telkens 3 of 4 weken later. Het lijkt wel alsof ze totaal niet kijken wat er in de rest van de wereld gebeurt.
 

De Wolf

Well-known member
Tot half juli zou er volgens hun verwachting extra IC capaciteit nodig zijn. Dit zou dus ook betekenen dat ze na 1 juni nog een flink aantal besmettingen verwachten.
 

Batigoal

Well-known member
Komen wel steeds meer verhalen naar buiten dat die officiele aantallen van China ver van de werkelijkheid liggen.


Dit vind ik wel een bizar feit. En als je gaat rekenen is 21 miljoen mensen ongeveer 1,5% van de totale bevolking van China; de 1,5% die vaak wordt genoemd als sterftecijfer van corona. Zijn gigantische aantallen, maar het zou me niets verbazen als dat aantal slachtoffers klopt.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Zojuist in de briefing ook wel enigszins geschrokken van de boodschap van dhr Gommers. Hij schetst het aantal IC opnames in drie fasen. De groene fase gaat tot zo'n 1150 bedden in Nederland en betekent dat de IC zorg geleverd kan worden volgens de normen zoals we die kennen. In de gele fase schalen de ziekenhuizen op tot 2400 bedden (dat getal hebben we gisteren gehoord van Hugo de Jonge). Echter betekent dit dat er een grote druk komt op de IC medewerkers en dat de manier waarop er zorg geboden wordt, niet meer voldoet aan de voorwaarden van optimale zorg. Bijvoorbeeld dat een IC verpleegkundige in plaats van maximaal twee patiënten verzorgt nu vier patiënten tegelijkertijd moet verzorgen. Gommers zei letterlijk dat dit tot cruciale fouten kan gaan leiden. De oranje fase is dus na die 2400 en kan alleen als de minister daartoe opdracht geeft. Gommers zei het niet met zoveel woorden, maar als we in die fase komen zou dat desastreus zijn. En tegelijkertijd liet hij ook blijken dat het zeker niet onrealistisch is om te denken dat we in de komende weken in die fase gaan belanden. Dat betekent dus volgens mij dat er mensen inderdaad geweigerd gaan worden en dat het sterftecijfer daarmee alleen maar verder op gaat lopen.
 

erka

Well-known member
Dit vind ik wel een bizar feit. En als je gaat rekenen is 21 miljoen mensen ongeveer 1,5% van de totale bevolking van China; de 1,5% die vaak wordt genoemd als sterftecijfer van corona. Zijn gigantische aantallen, maar het zou me niets verbazen als dat aantal slachtoffers klopt.

Mij ook niet. Als er één land is ter wereld dat over dit soort zaken altijd enorm liegt, is het China wel. (en Noord-Korea natuurlijk....) Ik las gisteren ook ergens dat het aantal doden in Wuhan alleen al niet ca 3000 bedraagt, maar mogelijk 70.000.
 

erka

Well-known member
Duitsland en de VS gaan mogelijk mondkapjes verplichten voor burgers. Het RIVM overweegt dat niet, want stel je voor dat zulke grote landen het beter weten dan onze Japio de Tuinkabouter.
 

gevegt

Well-known member
Duitsland en de VS gaan mogelijk mondkapjes verplichten voor burgers. Het RIVM overweegt dat niet, want stel je voor dat zulke grote landen het beter weten dan onze Japio de Tuinkabouter.

Zijn er zoveel in Nederland dan?
 

gevegt

Well-known member
Ik vraag me trouwens wel af waarom ze in Groningen al die mondkapjes voor zichzelf houden terwijl ze niet nodig zijn.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Personeel op IC in het noorden wordt nu 5x12 ingezet.

En de politiek maar roepen; 3000 bedden!!

Men heeft geen idee.
 
Bovenaan