Coronavirus 2

erka

Well-known member
Hehe, eindelijk gaan we zorgmedewerkers buiten het ziekenhuis ook testen. Manman. Dat heeft ook weer mooi een dikke maand geduurd.
 

erka

Well-known member
Rutte zegt niet meer RIVM maar op basis van de deskundige adviezen....Hij heeft RIVM nog niet 1x genoemd maar zegt steeds "de experts".
 

erka

Well-known member
Nou, de heren hebben het licht gezien hoor. We gaan over een paar weken naar 30.000 testen per dag ipv 4.000 nu.
 

JMD

Well-known member
Honderd keer beter dan zijn voorganger.
Jep, maar dat kon ook niet slechter qua presentatie....

https://nos.nl/artikel/2328973-premier-rutte-betaald-voetbal-ligt-stil-tot-1-juni.html
Dat betekent dus einde seizoen.
Overigens wel weer vreemd dat dit dus 1 week 'boven de markt' blijft. Denk ook dat niemand rekening had gehouden met toeschouwers in de stadions (Ook na 1 juni), maar ik snap niet waarom een voetbalwedstrijd achter gesloten deuren dan anders is dan een amateurvoetbalwedstrijd, want daarover zegt de premier dat dat dus sowieso tot en met 28-4 stilligt.
 

JMD

Well-known member
https://www.voetbal247.nl/voetbalcompetities-tot-zeker-28-april-opgeschort/
Topamateurvoetbal dus ook.
Maar waar trek je die grens? Er zijn hoofdklasseclubs die meer toeschouwers trekken dan 3e-divisionisten, en er zijn 1eklassers die meer toeschouwers trekken dan hoofdklassers enz...

En dan zou je dus de situatie kunnen krijgen dat alle teams van bv IJsselmeervogels wel mogen spelen, maar alleen het eerste niet. Terwijl er op een zaterdagochtend dan ook flink wat volk loopt als er gevoetbald wordt.
 

Forza AZ

Well-known member
Rutte zei dat het er wel onder valt ja. Ook zonder publiek mag niet tot 1 juni.

Maar waarom zei de KNVB dan vorige week dat er nog een mogelijkheid was om voor 1 juni te voetballen. Want de datum van 1 juni voor evenementen met een vergunning is vorige week al vastgesteld, en niet veranderd vandaag.
 

JMD

Well-known member
Dus nu vallen de betaald voetbalwedstrijd ineens wel onder de evenementen met vergunning? Terwijl vorige week werd gezegd dat dat niet het geval was.
Eerst toen wel, een dag later niet en nu weer wel.

Kijk, dat zaken veranderen snap ik, dat de deadline verschoven wordt van alle zaken naar 28 april is een logisch gevolg. Niks mis mee.
Maar dat gejojo met die datum van 1 juni is echt belachelijk.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Zal wel aan mij liggen, maar ik vind het sowieso best wel naïef om nu al na te denken over wanneer er weer gevoetbald kan worden. We staan nog maar aan het begin van deze crisis. Dit gaat allemaal nog maanden duren. Laten we eerst eens kijken wanneer er duidelijk minder mensen in het ziekenhuis en op de IC's terecht komen, voor we überhaupt gaan nadenken wanneer we onze pleziertjes weer terug krijgen.
 

JFK

Well-known member
Zal wel aan mij liggen, maar ik vind het sowieso best wel naïef om nu al na te denken over wanneer er weer gevoetbald kan worden. We staan nog maar aan het begin van deze crisis. Dit gaat allemaal nog maanden duren. Laten we eerst eens kijken wanneer er duidelijk minder mensen in het ziekenhuis en op de IC's terecht komen, voor we überhaupt gaan nadenken wanneer we onze pleziertjes weer terug krijgen.

Juist!
 
Bovenaan