Coronavirus 2

SanMark.

Well-known member
Op Twitter ging het ook al om het verdien model voor de Kelder BV. Hij kan gelijk in diverse talkshows aanschuiven en 3 a 4 K voor zijn optredens schrijven.
 

Bonehead

Well-known member
Moeilijke afweging natuurlijk, maar waar het om gaat is dat er met name jongere mensen op de IC en in de ziekenhuizen belanden. Stel we laten het virus z'n gang gaan onder het mom van 'enkel de ouderen en mensen met een behoorlijk zwakke gezondheid overlijden eraan' dan worden er veel meer mensen ziek, waardoor de ziekenhuizen overvol raken en er dus uiteindelijk ook heel veel jonge, nog relatief gezonde, mensen komen te overlijden. Simpelweg omdat ze niet de juiste zorg kunnen krijgen. Maar volgens mij zit jij nog veel dichter dan ik op het vuur, als het gaat om inzage in de impact die het virus heeft op ziekenhuizen.

Met name jongeren op de IC? Volgens mij zijn het ouderen met vaak obesitas. Maar dat maakt op zich niet uit. Uiteraard is het een lastige materie. Maar hoeveel mensen komen er te overlijden er indirect dus door de maatregelen die er getroffen zijn? Denk aan mensen wiens behandeling nu niet doorgaat. Mensen die zelf angst hebben om naar het ziekenhuis te gaan. Enzovoort. Uiteraard speelt economie ook een rol. Het één en ander is natuurlijk afhankelijk hoe lang het nog duurt. Maar generaties zullen nog last ondervinden van deze maatregelen zeggen de tegenstanders. En uiteraard heeft dit het meeste gevolg voor de zwakkeren in onze samenleving. Gisteren ving een zinnetje op in het Journaal met Winfried Baijens. Er zijn deze week enorm veel mensen overleden aan het virus. Er was een week in 2018 vergelijkbaar qua overlijdens ivm influenza.

Ik ben benieuwd hoe mensen hier over denken. Wat mijzelf opvalt is dat niemand meer in paniek raakt van het onbetrouwbare gegoochel van het RIVM elke dag. Er lijkt wel berusting te zijn.
 

De Wolf

Well-known member
Iemand die beweerd dat het een kwaaltje is die alleen oudere mensen hard treft heeft niet goed zijn huiswerk gemaakt.
 

SanMark.

Well-known member
Iemand die beweerd dat het een kwaaltje is die alleen oudere mensen hard treft heeft niet goed zijn huiswerk gemaakt.

Wie beweerd dat hier dan ?

Het is wel een feit dat het de groep is die het vaakst word getroffen door Corona, zoals het er nu naar uit ziet.
Daarnaast is 90% wat op de IC beland te dik. Dus ben je een dikke bejaarde dan is de kans wel aardig groot dat je aan de beurt komt.
 

Maasveld

Well-known member
Politiek had tussen haakjes gemoeten. Baudet en zeker Wilders hebben vele punten die aan de linkerkant staan. Dus om de FvD en PVV nu rechts te noemen gaat mij veel te ver. Wel vind ik hun afkeer voor links uiterst grappig.

Gisteren probeerde Jort Kelder een uit zijn verband gehaald verhaal enigszins te lijmen. Vanmorgen was het de algemene tendens bij Goedemorgen Nederland.

Persoonlijk zie ik met name Wilders inderdaad ook als een linkse politicus met 1 heel rechts standpunt. Over het algemeen worden hij en Baudet echter als rechts weggezet, vandaar mijn vraag.

Jort Kelder heeft de knuppel in het hoenderhok gegooid.

Dat is een VVD'er toch ?
Buiten dat het tegenwoordig een PvdD'er is, wordt dit door veel economen al weken geroepen. Ik heb er hier een week of 2 terug ook al een link over gepost.

Het is absoluut iets waar goed over nagedacht moet worden, gelukkig doet het kabinet dat ook. Voor de zorg van nu is een complete lockdown het beste. Gevolg is echter dat je de economie compleet lam legt, waardoor flink wat bedrijven zullen omvallen en de werkeloosheid de lucht inschiet. Het mag geen verrassing heten dat er een causaal verband is tussen inkomen en gezondheid/welzijn. Je moet met de maatregelen mijns inziens proberen een goede balans tussen zorg en economie te vinden. Ik heb het idee dat dat tot nu toe aardig gelukt is.
 

gevegt

Well-known member
Persoonlijk zie ik met name Wilders inderdaad ook als een linkse politicus met 1 heel rechts standpunt. Over het algemeen worden hij en Baudet echter als rechts weggezet, vandaar mijn vraag.


Buiten dat het tegenwoordig een PvdD'er is, wordt dit door veel economen al weken geroepen. Ik heb er hier een week of 2 terug ook al een link over gepost.

Het is absoluut iets waar goed over nagedacht moet worden, gelukkig doet het kabinet dat ook. Voor de zorg van nu is een complete lockdown het beste. Gevolg is echter dat je de economie compleet lam legt, waardoor flink wat bedrijven zullen omvallen en de werkeloosheid de lucht inschiet. Het mag geen verrassing heten dat er een causaal verband is tussen inkomen en gezondheid/welzijn. Je moet met de maatregelen mijns inziens proberen een goede balans tussen zorg en economie te vinden. Ik heb het idee dat dat tot nu toe aardig gelukt is.

Helemaal mee eens.

Als de curve duidelijk over het hoogtepunt eens is, verwacht ik dan ook dat het kabinet weer begint met het stapsgewijs openstellen van de bedrijven.
 

Bonehead

Well-known member
Wie beweerd dat hier dan ?

Het is wel een feit dat het de groep is die het vaakst word getroffen door Corona, zoals het er nu naar uit ziet.
Daarnaast is 90% wat op de IC beland te dik. Dus ben je een dikke bejaarde dan is de kans wel aardig groot dat je aan de beurt komt.

Iedereen kan het krijgen of krijgt het. Die doelgroep belandt echter op de IC waar het overlevingspercentage niet hoog is. De toekomstvraag is hoe diegene die het wel overleefd er uit komt.
 

Bonehead

Well-known member
Persoonlijk zie ik met name Wilders inderdaad ook als een linkse politicus met 1 heel rechts standpunt. Over het algemeen worden hij en Baudet echter als rechts weggezet, vandaar mijn vraag.


Buiten dat het tegenwoordig een PvdD'er is, wordt dit door veel economen al weken geroepen. Ik heb er hier een week of 2 terug ook al een link over gepost.

Het is absoluut iets waar goed over nagedacht moet worden, gelukkig doet het kabinet dat ook. Voor de zorg van nu is een complete lockdown het beste. Gevolg is echter dat je de economie compleet lam legt, waardoor flink wat bedrijven zullen omvallen en de werkeloosheid de lucht inschiet. Het mag geen verrassing heten dat er een causaal verband is tussen inkomen en gezondheid/welzijn. Je moet met de maatregelen mijns inziens proberen een goede balans tussen zorg en economie te vinden. Ik heb het idee dat dat tot nu toe aardig gelukt is.

Uiteraard heeft alles te maken met de duur en hoe snel er daarna weer opgeschaald kan worden. Nu worden sommige bedrijfstakken ongenadig hard getroffen terwijl andere bedrijven ondanks de beperkingen nog wel kunnen functioneren. De schade is misschien nu nog wel te overzien. Maar hoe is dat over een maand. Of over twee maanden of zelfs over een half jaar.

Maar alles valt en staat met cijfers en ik ben van mening dat we niet uit een onafhankelijke bron deze cijfers krijgen.
 

De Wolf

Well-known member
Wie beweerd dat hier dan ?

Het is wel een feit dat het de groep is die het vaakst word getroffen door Corona, zoals het er nu naar uit ziet.
Daarnaast is 90% wat op de IC beland te dik. Dus ben je een dikke bejaarde dan is de kans wel aardig groot dat je aan de beurt komt.

Ik heb het over Jort Kelder en het klopt ook dat hij mensen met overgewicht er bij haalde. Onder die laatste groep vallen ook een hoop mensen beneden de 60 met mogelijk een onderneming of een belangrijke functie binnen het bedrijfsleven. Ik vind het ook een behoorlijk gewaagde uitspraak dat een hoop mensen het over drie weken met hem eens zijn. Het zal liggen aan de situatie zoals die dan is.
 

De Wolf

Well-known member
Uiteraard heeft alles te maken met de duur en hoe snel er daarna weer opgeschaald kan worden. Nu worden sommige bedrijfstakken ongenadig hard getroffen terwijl andere bedrijven ondanks de beperkingen nog wel kunnen functioneren. De schade is misschien nu nog wel te overzien. Maar hoe is dat over een maand. Of over twee maanden of zelfs over een half jaar.

Maar alles valt en staat met cijfers en ik ben van mening dat we niet uit een onafhankelijke bron deze cijfers krijgen.

Het grootste risico zal toch blijven zijn binnen grote groepen en personen die reizen naar andere landen / regio's.
 

Bernardo

Well-known member
[h=2]Voor het eerst in Italië meer IC-bedden vrij dan dag ervoor[/h]
Voor het eerst sinds de uitbraak van het coronavirus in Italië zijn er meer IC-bedden vrij in Italiaanse ziekenhuizen dan de dag ervoor. Het toont volgens correspondent Mustafa Marghadi dat het de afgelopen dagen in Italië "echt de goede kant" op gaat. "En dan zijn die cijfers de fijne bevestiging daarvan.
 

SanMark.

Well-known member
Ik las dat er in Italie de afgelopen dagen steeds meer mensen de straat opgingen en zich steeds minder aan de lockdown hielden. Benieuwd of dat een tweede golf met zich meebrengt.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Zoals ik een week of wat geleden al zei, de maatregelen zijn volkomen buiten proporties. Het zou gerechtvaardigd zijn als het substantieel zou helpen, maar we gaan ook hier gewoon richting een volle IC. En dan is het personeel alsnog overwerkt. Het ergste? Landen met een lockdown die blijkbaar een tweede golf krijgen, want ja, het virus is niet weg natuurlijk.

Gewoon weer aan de slag allemaal :duim:
 

Maasveld

Well-known member
Zoals ik een week of wat geleden al zei, de maatregelen zijn volkomen buiten proporties. Het zou gerechtvaardigd zijn als het substantieel zou helpen, maar we gaan ook hier gewoon richting een volle IC. En dan is het personeel alsnog overwerkt. Het ergste? Landen met een lockdown die blijkbaar een tweede golf krijgen, want ja, het virus is niet weg natuurlijk.

Gewoon weer aan de slag allemaal :duim:

Het helpt substantieel.
 
Bovenaan