Coronavirus 2

JMD

Well-known member
Het blijven nog steeds veel besmettingen. Tel daarbij op dat op scholen de afstandsregel vervalt, de meeste ouders niet of net gevaccineerd zijn je een lichte stijging van besmettingen kan verwachten.
Ik weet niet in welke mate jij pubers kent, maar die houden zich echt niet aan die afstandsregel. Als wij (als docenten) even niet opletten zitten die in de pauze direct al naast elkaar. Ik heb niet de illusie dat ze buiten school zich keurig aan die 1,5m afstand houden...
Dus zoveel gaat er echt niet veranderen door het loslaten van die afstandsregel vwb pubers.
 

JMD

Well-known member

Maasveld

Well-known member

Weer zo'n wappie... Alleen in dit geval wel een hoogleraar.
Dan zullen al die andere hoogleraren wel ongelijk hebben.
 

SanMark.

Well-known member
Baudet had in het begin van de crisis ook uitstekende ideeen.

En de waarheid zal niet alleen bij het rivm en het omt liggen, maar als je de rest dan gelijk weg zet als wappie , worden de tegenstellingen steeds groter.

Een de Wolf ook hier slaafs achter de regering/rivm / omt aan kruipend.
 

erka

Well-known member
Oostenrijk gooit na Duitsland nu ook de boel dicht voor Britse vliegtuigen. Schijnt dat in VK de besmettingen weer rap oplopen maar dat Johnson dat onder de pet wil houden.
 

Joost

Well-known member
Oostenrijk gooit na Duitsland nu ook de boel dicht voor Britse vliegtuigen. Schijnt dat in VK de besmettingen weer rap oplopen maar dat Johnson dat onder de pet wil houden.
Johnson publiceerde een rapportje over de opmars in een paar regio's op zaterdagavond tijdens het songfestival, weigert een rapport over de verspreiding op scholen te openbaren en legt een aantal regio's beperkingen op zonder dat die regio's te vertellen. Gaat lekker!
 

Joost

Well-known member
Door 2e pinksterdag was het aantal mensen dat ontslagen is uit het ziekenhuis nu 3 dagen laag. Op de verpleegafdeling steeg het aantal zelfs van 1097 naar 1102. Dat wordt morgen rechtgetrokken. Grote kans dus dat we onder de 1000 op de verpleegafdeling uitkomen. Dat was op 10 oktober voor het laatst.
 

Joost

Well-known member
Er zijn afgelopen week 12 mensen positief getest die in de 14 dagen voorafgaand in India zijn geweest.
Het is te hopen dat die mensen ook echt in quarantaine geweest zijn.
 

Eef de Kip

Well-known member
Ik ga er gemakshalve vanuit van niet, dat zijn dan waarschijnlijk de mensen die het hardste gillen dat de maatregelen in Nederland kut zijn en dat het een dramatisch beleid is..
 

JMD

Well-known member
Oostenrijk gooit na Duitsland nu ook de boel dicht voor Britse vliegtuigen. Schijnt dat in VK de besmettingen weer rap oplopen maar dat Johnson dat onder de pet wil houden.
Dat zou me vwb Johnson niks verbazen, alleen kan hij de WHO niet voor de gek houden, en die melden nou niet echt een flinke stijging, als die er al is.
 

JMD

Well-known member
Baudet had in het begin van de crisis ook uitstekende ideeen.
Alleen heel in het begin. Hij was de eerste die opriep tot een lockdown (of was dat Wilders?) Daarna is het niet echt veel meer geweest.

En de waarheid zal niet alleen bij het rivm en het omt liggen, maar als je de rest dan gelijk weg zet als wappie , worden de tegenstellingen steeds groter.
Precies. En het dan gek vinden dat mensen op Baudet gaan stemmen... Als je iedereen met kritiek wegzet als wappie moet je ook niet gek opkijken dat ze de extremen gaan opzoeken.
 

Forza AZ

Well-known member
Alleen heel in het begin. Hij was de eerste die opriep tot een lockdown (of was dat Wilders?) Daarna is het niet echt veel meer geweest.
Wilders riep in het begin op tot een korte volledige lockdown. Lijkt me sterk dat Baudet dat ook deed, want die heeft volgens mij nog nooit erkend dat het Corona-virus ernstig is.
 
Bovenaan