Coronavirus 2

SanMark.

Well-known member
Wilders riep in het begin op tot een korte volledige lockdown. Lijkt me sterk dat Baudet dat ook deed, want die heeft volgens mij nog nooit erkend dat het Corona-virus ernstig is.
Baudet wilde de eerste weken alles dicht gooien en dan daarna alles weer zoveel mogelijk opengooien. Hij was ook degene die al in Feb een debat over Corona wilde hebben , toen zei de rest van de Colijntjes nog dat het onwaarschijnlijk zou zijn dat het virus Nederland zou bereiken.
 

De Wolf

Well-known member
Eh, nee... Baudet is dat volgens mij niet. En als hij dat wel is, dan in de richting waarop hij is afgestudeerd, geschiedenis dus.

Die zal van geschiedenis vast wel een hoop kennis hebben maar medisch is inderdaad een totaal vakgebied.

Wat betreft die hoogleraar uit Twente. Die zal wel wat kennis moeten hebben van virusverspreiding wanneer hij hartoperaties doet.
Maar ook onder de virologen zal het een lastig onderwerp zijn omdat je ook met luchtstromen te maken hebt wat weer een ander vakgebied is.
Eigenlijk zou het ook stukken beter zijn dat het clubje van het RIVM ook door ventilatiedeskundigen geadviseerd worden. Lopen er wel een paar bij de Universiteit Twente die ook regelmatig proeven gedaan hebben. Dan hadden ze waarschijnlijk ook al vorig jaar ergens begin maart tot de conclusie gekomen dat aerosolen ook verspreiders zijn en een hoop leed kunnen voorkomen door te roepen dat je je ventilatiesysteem niet op circulatiestand moet zetten.
 

JMD

Well-known member
Dank. Die kende ik niet.
Mooie site.


En heb even steekproefsgewijs wat plaatsen ingevoerd en het lijkt dus vooral in een aantal steden te zijn, en ook vrij lokaal. Want bv Bolton flink (zoals je aanhaalt), maar de steden in de buurt (Manchester, Bury, Wigan) zien bijna geen toename... Lijken dus lokale 'brandjes'... Zeker goed dat daar aandacht voor is, maar absoluut geen landelijk 'flinke toename'
 
Laatst bewerkt:

Bonehead

Well-known member
Wat betreft die hoogleraar uit Twente. Die zal wel wat kennis moeten hebben van virusverspreiding wanneer hij hartoperaties doet.

Euhm, nee dus. Bij zo'n operatie is een heel team van artsen aanwezig met allen hun eigen vakgebied.

Nou bij God's gratie mag ik volgende week maandag een prik ophalen van mijn werkgever. Gezien mijn leeftijd en de huidige vaccinatiesnelheid toch mooi een paar dagen eerder dan via de GGD. Met een beetje geluk blijf ik zelfs de dak- en thuislozen nipt voor. Er is veel onrust in het ziekenhuis over dit lik-me-de-kloten beleid terwijl je wel wordt verplicht aan de grote gevaren bloot te stellen.
 

SanMark.

Well-known member
Die zal van geschiedenis vast wel een hoop kennis hebben maar medisch is inderdaad een totaal vakgebied.

Wat betreft die hoogleraar uit Twente. Die zal wel wat kennis moeten hebben van virusverspreiding wanneer hij hartoperaties doet.
Maar ook onder de virologen zal het een lastig onderwerp zijn omdat je ook met luchtstromen te maken hebt wat weer een ander vakgebied is.
Eigenlijk zou het ook stukken beter zijn dat het clubje van het RIVM ook door ventilatiedeskundigen geadviseerd worden. Lopen er wel een paar bij de Universiteit Twente die ook regelmatig proeven gedaan hebben. Dan hadden ze waarschijnlijk ook al vorig jaar ergens begin maart tot de conclusie gekomen dat aerosolen ook verspreiders zijn en een hoop leed kunnen voorkomen door te roepen dat je je ventilatiesysteem niet op circulatiestand moet zetten.
Wat ben jij ook een wappie.
 

Joost

Well-known member
Als het aan Grapperhaus ligt mag ik over twee weken mijn zoon naar de voetbaltraining brengen maar daar niet langs de kant kijken met de andere ouders. We mogen wel met z’n allen een derde helft doen in het café.

Om over een wedstrijdje tegen een dorp verderop maar te zwijgen...
 

Joost

Well-known member
En als de cafés dan open zijn is het niet de bedoeling daar dan naar het EK te kijken.
In wat voor parallel universum leeft die man?
 

Forza AZ

Well-known member
En als de cafés dan open zijn is het niet de bedoeling daar dan naar het EK te kijken.
In wat voor parallel universum leeft die man?
Er mogen geen schermen zijn in de cafés hoor ik net. Dan wordt het lastig voetbal kijken. Vraag is wel of ieder café zich daar aan gaat houden en hoe streng er dan op gecontroleerd gaat worden.
 
Bovenaan