Coronavirus 2

zwammy

Well-known member
Mooi he, die Wilders die in oktober iets roept, heel Nederland over zich heen kreeg en blijkbaar toch weer eens gelijk had. Maar ja, we moeten ze politiek correct blijven in dit land, feiten daar moeten we niets van hebben als we het niet mooi in kunnen pakken. Maar het staat nu op de nos, en dan is het waar. Helaas voor Mohammed en Fatima. Had misschien wel wat sterftes gescheeld.
 

erka

Well-known member
Ik blijf me verbazen dat de cijfers opeens toch zo snel kunnen dalen. Was vorig jaar op een gegeven moment ook zo.
 

SanMark.

Well-known member
Mooi he, die Wilders die in oktober iets roept, heel Nederland over zich heen kreeg en blijkbaar toch weer eens gelijk had. Maar ja, we moeten ze politiek correct blijven in dit land, feiten daar moeten we niets van hebben als we het niet mooi in kunnen pakken. Maar het staat nu op de nos, en dan is het waar. Helaas voor Mohammed en Fatima. Had misschien wel wat sterftes gescheeld.
waar heeft hij nu weer gelijk mee ?
 

JMD

Well-known member
Nu is het optimisme terecht; de helft van de bevolking is geprikt. Het einde is in zicht.
Ik hoop met je mee, maar vanaf oktober gaan we echt wel weer beperkingen krijgen. Dan stijgen de aantallen (want dat doen dat soort type virussen) en raakt half Nederland toch weer in paniek.

(En ik hoop dat ik ongelijk krijg, laat dat duidelijk zijn)
 

De Wolf

Well-known member
Ik hoop met je mee, maar vanaf oktober gaan we echt wel weer beperkingen krijgen. Dan stijgen de aantallen (want dat doen dat soort type virussen) en raakt half Nederland toch weer in paniek.

(En ik hoop dat ik ongelijk krijg, laat dat duidelijk zijn)

Vaccinatie zou het probleem moeten oplossen. Kan je nog wel besmet raken maar als het bij iedereen beperkt is tot een snotneus is er weinig aan de hand.
 

zwammy

Well-known member

JMD

Well-known member
Vaccinatie zou het probleem moeten oplossen. Kan je nog wel besmet raken maar als het bij iedereen beperkt is tot een snotneus is er weinig aan de hand.
Ik hoop met je mee.

Gezien de huidige snelheid (1968 mag al) zal ik over een dag of 10 een afspraak mogen maken. :)
 

Joost

Well-known member
Ik blijf me verbazen dat de cijfers opeens toch zo snel kunnen dalen. Was vorig jaar op een gegeven moment ook zo.

Vorig jaar speelden er twee zaken. Allereerst was het allemaal nieuw en super eng. Mensen hielden zich massaal aan de adviezen en bleven heel veel thuis. Geen contacten is minder besmettingen. Maar net zo belangrijk was dat nadat de eerste angst weg was het weer een heel stuk warmer was en de luchtvochtigheid hoger.

Jij hebt waarschijnlijk veel meer kennis van meteorologie dan ik, maar de invloed van luchtvochtigheid lijkt echt van enorm belang. Sinds dat boven een bepaalde waarde is gekomen zakken alle cijfers als een baksteen.

Het is te hopen dat de cijfers zodanig zakken dat het in combinatie met vaccinaties uitdooft.
 

Joost

Well-known member
<blockquote class="twitter-tweet"><p lang="nl" dir="ltr">&#39;Corona-problemen bij migranten hadden eerder erkend moeten worden&#39; <a href="https://t.co/1Mb6MEAmNg">https://t.co/1Mb6MEAmNg</a></p>&mdash; NOS (@NOS) <a href=" ">May 21, 2021</a></blockquote> <script async src="https://platform.twitter.com/widgets.js" charset="utf-8"></script>
Geen idee wat of hoe je het doet maar je hoeft enkel de link van de tweet te kopieren.
 

Abubakari

Well-known member
Ik hoop met je mee, maar vanaf oktober gaan we echt wel weer beperkingen krijgen. Dan stijgen de aantallen (want dat doen dat soort type virussen) en raakt half Nederland toch weer in paniek.
Hoe kunnen de aantallen zo stijgen dat er weer beperkingen komen als tegen die tijd bijna iedereen gevaccineerd is? Je lijkt wel een viroloog die bang is dat ie straks niet meer bij Jinek en bij op1 mag zitten.
Dat angsthazengedoe de hele tijd, "dit gaat nooit meer over, het wordt nooit meer normaal", doodmoe word ik van zulke types. Bedoel ik jou dus niet specifiek mee.
 
Bovenaan