Coronavirus 2

JMD

Well-known member
Misschien dezelfde cursus gaan volgen als Maurice de Hond.
Niet bij De Hond lijkt me, maar bij de virologen enz uit wiens werk De Hond citeerde. Maar he, dat waren slechts onderzoeken van topvirologen van Oxford, Cambridge, Harvard enz... Dat valt natuurlijk in het niets bij het grote RIVM uit Bilthoven, die alles weten en alles kunnen, mede geholpen door hun kritiekloze volgers. :)
 

De Wolf

Well-known member
Het bekende rapportje van de REVHA. Een Europese organisatie waar ze kennis hebben van ventilatie. Daar weten ze het al voor de eerste besmetting in Nederland bekend was. De organisatie TVVL heeft het toen ook gepubliceerd. Nooit serieus genomen door de hoge heren van het RIVM.
 

SanMark.

Well-known member
Het bekende rapportje van de REVHA. Een Europese organisatie waar ze kennis hebben van ventilatie. Daar weten ze het al voor de eerste besmetting in Nederland bekend was. De organisatie TVVL heeft het toen ook gepubliceerd. Nooit serieus genomen door de hoge heren van het RIVM.
En toch probeer je het alle keren weer met je buiten besmettingen.

Jij was toch ook degene die MdH als wappie heeft weggezet.
 

Joost

Well-known member
Mijlpaal. We zijn door de bodem van de twee vorige dipjes heen. Er liggen volgens het NICE nu 1292 mensen op de verpleegafdeling. Dat is lager dan tijdens de dipjes in november & februari!
 

Joost

Well-known member
138 opnames & 21 op de IC volgens LCPS

7 daags opname gemiddelde is nu 158, het laagste gemiddelde in de statistieken is 155 maar daar gaan we morgen waarschijnlijk niet onder komen want dan valt Hemelvaart weg. Vorige week donderdag waren er slechts 141 opnames, om onder de 155 te komen zouden er dan maar 118 mensen moeten worden opgenomen vandaag.

De procentuele daling lijkt alleen maar te versnellen. Nu 1899 mensen in het ziekenhuis, dat waren er 3 weken geleden nog 2700.
 

JMD

Well-known member
Wanneer zouden we de negatieve gevolgen van het feest bij Cambuur en Ajax, de Koningsdag en de 'veel te snelle' versoepelingen moeten gaan zien? Want ons werd het zwartste scenario voorgesteld. Ben wel benieuwd wanneer die prognoses van Gommers, Kuipers, Koopmans en Van Dissel uit gaan komen... Dat zijn immers de experts, die baseren zich puur op de wetenschap en niet op angstzaaiemotie natuurlijk... :)

In Duitsland en Engeland is inmiddels al toegegeven dat men (politici, virologen, wetenschappers) bij de coronapandemie expres veel angst gezaaid heeft. Volgens Rutte is dat in Nederland niet gebeurd 'want dat moeten we niet willen'... Tsja, Rutte vindt het geen probleem om ouders in de toeslagenaffaire de nek om te draaien, om allerlei andere schalen te hebben, om Omtzigt 'kalt te willen stellen'... Dus het zal mij niks verbazen als er binnenkort gaat blijken dat ook Rutte cs expres de angstknop flink ingedrukt hebben...
 

erka

Well-known member
Eerlijk gezegd vind ik Rutte (en ook Hugo) qua angstzaaien nog wel meevallen. Er valt zeer veel aan te merken op hun beleid maar echt angst zaaien hebben ze m.i. niet gedaan. Kuipers is ook meest realistisch, die zaait ook geen angst.

Vooral Kabouter Plop en Eucalypta zaaien angst. De beroepsvirologen dus. "beroep"want ook zij hebben doorgaans geen flauw idee en hebben er al 57x naastgezeten, bij wijze van.
 

De Wolf

Well-known member
"De Britse variant"...

Maar qua angstzaaien valt het wel mee. Ik mis wel de uitleg. Dat is zeker nodig omdat een hoop zelfverklaarde virologen ineens gaan roepen dat bepaalde maatregelen niet nodig zijn. Dan heb ik het dus niet over wappies zoals Willem Engerd en Maurice de Hond..
 

SanMark.

Well-known member
"De Britse variant"...

Maar qua angstzaaien valt het wel mee. Ik mis wel de uitleg. Dat is zeker nodig omdat een hoop zelfverklaarde virologen ineens gaan roepen dat bepaalde maatregelen niet nodig zijn. Dan heb ik het dus niet over wappies zoals Willem Engerd en Maurice de Hond..
Jij bent zelf een wappie.
 

JMD

Well-known member
"De Britse variant"...

Maar qua angstzaaien valt het wel mee. Ik mis wel de uitleg. Dat is zeker nodig omdat een hoop zelfverklaarde virologen ineens gaan roepen dat bepaalde maatregelen niet nodig zijn. Dan heb ik het dus niet over wappies zoals Willem Engerd en Maurice de Hond..
Het doet je nog steeds pijn he dat De Hond met heel veel zaken gewoon gelijk heeft gehad?
Je kan ook wel zien dat je helemaal niks van hem hebt gelezen, want De Hond heeft niks zelf verzonnen, die heeft alleen verder gekeken dan zijn neus lang is en internationale onderzoeken van triviale universiteiten (en hoogleraren van) Cambrige, Oxford, Harvard enz heeft doorgespit...
De Hond heeft nooit gepretendeerd viroloog te zijn (nee, echt niet), hij was steeds de eerste om dat ook toe te geven, en gaf ook keurig steeds zijn bronnen aan.

Dat Engel gestoord is zijn we met elkaar eens, maar dat is al een jaar duidelijk
 

De Wolf

Well-known member
Maurice heeft gelijk wat betreft aerosol een besmettingbron zijn. Hij heeft daarna alleen een theorie de wereld in geholpen dat je met goede ventilatie het hele probleem oplost. Daar slaat hij de plank mis mee. Grote druppels zijn ook een bron van besmetting.
 

erka

Well-known member
Superheld Hugo vindt prullenbakvaccin nu ineens wel "onhandig, maar prima". Week geleden werd er nog gedreigd met juridische stappen tegen de huisartsen.

Hahahahaha.
 

De Wolf

Well-known member
Superheld Hugo vindt prullenbakvaccin nu ineens wel "onhandig, maar prima". Week geleden werd er nog gedreigd met juridische stappen tegen de huisartsen.

Hahahahaha.

Hugo kan beter voorbeeld nemen aan onze zuiderburen.

 

erka

Well-known member
Gewoon van de Belgische overheid dus en veel eenvoudiger dan prullenbakvaccin.

Dat zullen wij dan ook wel in 2022 krijgen als het ministerie en het RIVM eindelijk overtuigd zijn dat het slim is om te prikken wat je prikken kan.
 

stc

Well-known member
Ik mag pas eind van de maand een afspraak maken voor het prikken, daar ik eind april corona heb gehad.
 
Bovenaan