Coronavirus 2

De Wolf

Well-known member
Kans dat je 100 euro wint op 1 lot is 25 keer zo groot als je trombose klachten krijgt na AZ
 
Laatst bewerkt:

Forza AZ

Well-known member
De techniek is niet nieuw en in het verleden zijn er ook wel testen met andere vaccins geweest. Dit zijn de eerste twee die goedgekeurd zijn voor de markt.
Met nieuw bedoelde ik dan ook inderdaad, dat het nu voor het eerst op de markt is met deze techniek.
 

De Wolf

Well-known member
Een tweede prik is dus geen garantie dat je besmet kan raken. In dit geval gaat het wel om een groep mensen met een kwetsbare gezondheid.

 

Forza AZ

Well-known member
Voor een vaccin is het nieuw. Als kankermedicijn hebben ze inmiddels al een aantal jaar ervaring.
Voor een ernstige ziekte als kanker is het wel natuurlijk eerder verantwoord om een risico te nemen met een nieuwe behandelmethode.

Daarom kan ik me wel voorstellen dat mensen die nauwelijks risico lopen om ernstig ziek te worden van Corona terughoudend zijn met een vaccin met nieuwe technologie.

Een tweede prik is dus geen garantie dat je besmet kan raken. In dit geval gaat het wel om een groep mensen met een kwetsbare gezondheid.


Volgens mij is ook nooit gezegd dat het vaccin (volledig) beschermd tegen besmetting, maar is de kans dat je daardoor alsnog in het ziekenhuis terecht komt wel nagenoeg 0. En zolang het vaccin Corona reduceert tot een verkoudheid/lichte griep is er geen probleem meer.
 

Eef de Kip

Well-known member
Een tweede prik is dus geen garantie dat je besmet kan raken. In dit geval gaat het wel om een groep mensen met een kwetsbare gezondheid.


Ik las ergens anders dat er bij iedereen slechts milde klachten zijn en dan heb je het over een kwetsbare groep van oudere mensen.
Wat dat betreft is het prima want dan zal het bij een minder kwetsbare jongere groep helemaal meevallen.



Verder zag ik zojuist de volgende dikke kop op nu.nl: Steeds meer jonge patiënten in het ziekenhuis

Zo werden volgens Trouw in maart en april (tot de 29ste) van dit jaar 294 COVID-19-patiënten tussen de 30 en 50 opgenomen op de intensive care. In dezelfde maanden het jaar ervoor waren dat er 263.


dus 31 patiënten (tussen 30 en 50) meer dan een jaar geleden over een periode van 60 dagen, dat is dus maar liefst een half persoon per dag meer op de IC.
Dat is toch al een stuk minder schokkend.
 

Maasveld

Well-known member
Een tweede prik is dus geen garantie dat je besmet kan raken. In dit geval gaat het wel om een groep mensen met een kwetsbare gezondheid.

Zou ook wat zijn ja, dat een tweede prik een garantie is om besmet te raken.
 

Maasveld

Well-known member
1 mei, dan weet je het wel in Venlo. De Oosterburen hebben weer massaal de weg weten te vinden naar hier vandaag.
 

Eef de Kip

Well-known member
Intussen zitten we 11,5% positieve besmettingen, zo hoog is het sinds half januari niet meer geweest.
Ziekenhuis en IC bezetting ook weer iets omhoog dus de daling hebben we nog niet in zicht.
 

erka

Well-known member
Allemaal niks aan de hand want als het briljante, volstrekt geniale RIVM-model onder aanvoering van zijn illustere aanvoerders oppercalculator Wallinga en Grote Smurf van Dissel zegt dat het gaat dalen, dan GAAT het dalen.
 

De Wolf

Well-known member
Lekker druk in Amsterdam, en bij de Arena #feestje

Femke had een noodverondering voor het Leidscheplein. Had ze ook bij de Arena kunnen doen.
Maar dan gaan ze weer ergens anders staan. Hadden ze beter een Fieldlab evenement van kunnen maken. Heb je tenminste nog een beetje controle.
 

Eef de Kip

Well-known member
Intussen zitten we 11,5% positieve besmettingen, zo hoog is het sinds half januari niet meer geweest.
Ziekenhuis en IC bezetting ook weer iets omhoog dus de daling hebben we nog niet in zicht.
Ah, er was weer is een storing bij de GGD, vandaar dat de aantallen nu ook hoger zijn.
Krijgt erka gelukkig misschien toch gelijk.
 

Joost

Well-known member
Intussen zitten we 11,5% positieve besmettingen, zo hoog is het sinds half januari niet meer geweest.
Ziekenhuis en IC bezetting ook weer iets omhoog dus de daling hebben we nog niet in zicht.
Dat is mede een gevolg van de zelftesten die te koop zijn. Er zullen best wel veel mensen zijn die daar naar grijpen als ze klachten hebben (terwijl dat niet de bedoeling is).

Wat betreft de bezetting; gisteren was het zondag en dan worden er relatief weinig patiënten opgenomen maar nog minder ontslagen. Sinds 1 september is het maar 2 zondagen (beide in november) voorgekomen dat de bezetting op zondag lager is dan op zaterdag. Bij het NICE daalt de instroom ook echt, ik vermoed dat vanwege de drukte er veel bedden gereserveerd worden in ziekenhuis voor de opname van patiënten uit andere regio's. Dat is namelijk waarop LCPS rapporteert.
 

Forza AZ

Well-known member
Femke had een noodverondering voor het Leidscheplein. Had ze ook bij de Arena kunnen doen.
Maar dan gaan ze weer ergens anders staan. Hadden ze beter een Fieldlab evenement van kunnen maken. Heb je tenminste nog een beetje controle.
Dan gaan de supporters die geen zin hebben om zich hier eerst voor te laten testen alsnog ergens anders bij elkaar staan. Dit soort bijeenkomsten zijn gewoon niet te voorkomen. Mensen hebben gewoon door dat massa-bijeenkomsten in de buitenlucht tot nu toe geen meetbaar effect hebben gehad op de Corona-cijfers.
 
Bovenaan