Eens moet de eerste keer zijn.Dan zou het het eerste vaccin zijn met langere termijngevolgen.
Dat zeg ik ook elke keer als ik een staatslot koop.Eens moet de eerste keer zijn.
Het zijn wel de 1e vaccins die mRNA (Pfizer en Moderna) of vector (Astra Zeneca en Janssen) gebruiken. Waarom zou bij die nieuwe technieken niet een onverwacht gevolg op langere termijn kunnen optreden.Dan zou het het eerste vaccin zijn met langere termijngevolgen.
Het zijn wel de 1e vaccins die mRNA (Pfizer en Moderna) of vector (Astra Zeneca en Janssen) gebruiken. Waarom zou bij die nieuwe technieken niet een onverwacht gevolg op langere termijn kunnen optreden.
Normaal gesproken worden nieuwe technieken eerst langere tijd getest. Daar was nu natuurlijk geen tijd voor, en daarom zijn ze (voorlopig) vast goedgekeurd voor gebruik.
Dinsdag 100 euro gewonnen!Dat zeg ik ook elke keer als ik een staatslot koop.
Oei, dan zou ik me zeker niet laten vaccineren.Dinsdag 100 euro gewonnen!
Dan heb je toch allang de eerste keer gehad?Dat zeg ik ook elke keer als ik een staatslot koop.
Met nieuw bedoelde ik dan ook inderdaad, dat het nu voor het eerst op de markt is met deze techniek.De techniek is niet nieuw en in het verleden zijn er ook wel testen met andere vaccins geweest. Dit zijn de eerste twee die goedgekeurd zijn voor de markt.
Met nieuw bedoelde ik dan ook inderdaad, dat het nu voor het eerst op de markt is met deze techniek.
Voor een ernstige ziekte als kanker is het wel natuurlijk eerder verantwoord om een risico te nemen met een nieuwe behandelmethode.Voor een vaccin is het nieuw. Als kankermedicijn hebben ze inmiddels al een aantal jaar ervaring.
Een tweede prik is dus geen garantie dat je besmet kan raken. In dit geval gaat het wel om een groep mensen met een kwetsbare gezondheid.
Corona-uitbraak in verpleeghuis ondanks vaccinatie bewoners
In een tehuis voor dementerende ouderen in het Gelderse Wehl zijn twaalf van de 29 bewoners positief getest op het coronavirus, terwijl alle bewoners zijn gevaccineerd. De besmette bewoners hebben milde klachten en worden gescheiden van de andere mensen in het tehuis verzorgd.www.rtlnieuws.nl
Een tweede prik is dus geen garantie dat je besmet kan raken. In dit geval gaat het wel om een groep mensen met een kwetsbare gezondheid.
In een tehuis voor dementerende ouderen in het Gelderse Wehl zijn twaalf van de 29 bewoners positief getest op het coronavirus, terwijl alle bewoners zijn gevaccineerd. De besmette bewoners hebben milde klachten en worden gescheiden van de andere mensen in het tehuis verzorgd.www.rtlnieuws.nl
Zou ook wat zijn ja, dat een tweede prik een garantie is om besmet te raken.Een tweede prik is dus geen garantie dat je besmet kan raken. In dit geval gaat het wel om een groep mensen met een kwetsbare gezondheid.