Coronavirus 2

Forza AZ

Well-known member
Dan zou het het eerste vaccin zijn met langere termijngevolgen.
Het zijn wel de 1e vaccins die mRNA (Pfizer en Moderna) of vector (Astra Zeneca en Janssen) gebruiken. Waarom zou bij die nieuwe technieken niet een onverwacht gevolg op langere termijn kunnen optreden.
Normaal gesproken worden nieuwe technieken eerst langere tijd getest. Daar was nu natuurlijk geen tijd voor, en daarom zijn ze (voorlopig) vast goedgekeurd voor gebruik.
 

De Wolf

Well-known member
Het zijn wel de 1e vaccins die mRNA (Pfizer en Moderna) of vector (Astra Zeneca en Janssen) gebruiken. Waarom zou bij die nieuwe technieken niet een onverwacht gevolg op langere termijn kunnen optreden.
Normaal gesproken worden nieuwe technieken eerst langere tijd getest. Daar was nu natuurlijk geen tijd voor, en daarom zijn ze (voorlopig) vast goedgekeurd voor gebruik.

De techniek is niet nieuw en in het verleden zijn er ook wel testen met andere vaccins geweest. Dit zijn de eerste twee die goedgekeurd zijn voor de markt.
 

De Wolf

Well-known member
Kans dat je 100 euro wint op 1 lot is 25 keer zo groot als je trombose klachten krijgt na AZ
 
Laatst bewerkt:

Forza AZ

Well-known member
De techniek is niet nieuw en in het verleden zijn er ook wel testen met andere vaccins geweest. Dit zijn de eerste twee die goedgekeurd zijn voor de markt.
Met nieuw bedoelde ik dan ook inderdaad, dat het nu voor het eerst op de markt is met deze techniek.
 

De Wolf

Well-known member
Een tweede prik is dus geen garantie dat je besmet kan raken. In dit geval gaat het wel om een groep mensen met een kwetsbare gezondheid.

 

Forza AZ

Well-known member
Voor een vaccin is het nieuw. Als kankermedicijn hebben ze inmiddels al een aantal jaar ervaring.
Voor een ernstige ziekte als kanker is het wel natuurlijk eerder verantwoord om een risico te nemen met een nieuwe behandelmethode.

Daarom kan ik me wel voorstellen dat mensen die nauwelijks risico lopen om ernstig ziek te worden van Corona terughoudend zijn met een vaccin met nieuwe technologie.

Een tweede prik is dus geen garantie dat je besmet kan raken. In dit geval gaat het wel om een groep mensen met een kwetsbare gezondheid.


Volgens mij is ook nooit gezegd dat het vaccin (volledig) beschermd tegen besmetting, maar is de kans dat je daardoor alsnog in het ziekenhuis terecht komt wel nagenoeg 0. En zolang het vaccin Corona reduceert tot een verkoudheid/lichte griep is er geen probleem meer.
 

Eef de Kip

Well-known member
Een tweede prik is dus geen garantie dat je besmet kan raken. In dit geval gaat het wel om een groep mensen met een kwetsbare gezondheid.


Ik las ergens anders dat er bij iedereen slechts milde klachten zijn en dan heb je het over een kwetsbare groep van oudere mensen.
Wat dat betreft is het prima want dan zal het bij een minder kwetsbare jongere groep helemaal meevallen.



Verder zag ik zojuist de volgende dikke kop op nu.nl: Steeds meer jonge patiënten in het ziekenhuis

Zo werden volgens Trouw in maart en april (tot de 29ste) van dit jaar 294 COVID-19-patiënten tussen de 30 en 50 opgenomen op de intensive care. In dezelfde maanden het jaar ervoor waren dat er 263.


dus 31 patiënten (tussen 30 en 50) meer dan een jaar geleden over een periode van 60 dagen, dat is dus maar liefst een half persoon per dag meer op de IC.
Dat is toch al een stuk minder schokkend.
 

Maasveld

Well-known member
Een tweede prik is dus geen garantie dat je besmet kan raken. In dit geval gaat het wel om een groep mensen met een kwetsbare gezondheid.

Zou ook wat zijn ja, dat een tweede prik een garantie is om besmet te raken.
 

Maasveld

Well-known member
1 mei, dan weet je het wel in Venlo. De Oosterburen hebben weer massaal de weg weten te vinden naar hier vandaag.
 
Bovenaan