Coronavirus 2

JMD

Well-known member
Dan moet iedereen zich meerdere keren per week laten testen om alleen maar boodschappen te kunnen doen. Zoveel testcapaciteit is niet te organiseren.
Nee, dat lijkt me ook ja. Gaf ik ook al eerder aan in dit topic, maar weet zeker dat ik het van de week ergens heb gelezen dat dat in het voorstel stond dat naar de Tweede Kamer ging...
 

Joost

Well-known member
Joost, zijn er ook cijfertjes van het aantal basisschoolkinderen dat positief getest is sinds de scholen weer open zijn.
Mijn gevoel zegt namelijk dat er dit best veel zijn. Hoor op het voetbalveld regelmatig geluiden van zieke kinderen en/of klassen die compleet thuis moeten blijven.
Er zijn bijna overal cijfertjes van maar dit is wel een lastige omdat de aantallen besmettingen in groepen worden weergegeven en de basisschoolleerlingen in twee groepen vallen. Gevoelsmatig zijn het ook vooral de hogere klassen die voor de besmettingen zorgen op de basisscholen maar dat is anekdotisch bewijs.

In dit geval zeggen absolute aantal betrekkelijk weinig denk ik.
Maar als aandeel van het totaal aantal besmettingen geeft het wel een aardig beeld;

week0 tot 910 tot 19totaal
2021-01
1,77%​
12,51%​
14,28%​
2021-02
2,15%​
10,69%​
12,84%​
2021-03
2,49%​
10,35%​
12,84%​
2021-04
3,23%​
10,30%​
13,53%​
2021-05
4,07%​
10,09%​
14,16%​
2021-06
4,56%​
10,53%​
15,09%​
2021-07
5,94%​
11,20%​
17,14%​
2021-08
6,80%​
13,14%​
19,94%​
2021-09
7,26%​
13,88%​
21,14%​
2021-10
8,92%​
14,97%​
23,89%​

Het mooiste zou zijn als je dit kon afzetten tussen het aantal tests dat is gedaan maar die cijfers worden voor zover ik weet niet geplaatst.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Staat vandaag op TT:
De heropening van de basisscholen,
ruim drie weken geleden,heeft niet tot
een golf aan besmettingen geleid,blijkt
uit een enquête onder 800 directeuren
van basisscholen.Ruim 40 procent heeft
een of meer klassen naar huis gestuurd,
35 tot 40 scholen moesten dicht.De rest
van het onderwijs ging door.

Voorzitter Van Haren van de Algemene
Vereniging van Schoolleiders is niet
ontevreden met de uitkomst."Dat van de
1,4 miljoen kinderen maar zo'n 4
procent in quarantaine zit,betekent dat
het op heel veel plekken goed gaat."

Wel is het voor kinderen geen doen om
onderling voldoende afstand te houden.

Ik vind 40% van de scholen best hoog!
 

JMD

Well-known member
Dat is maar hoe je het bekijkt.

Al zou maar 1% van alle positief geteste mensen een basisschoolleerling zijn, dan zit je bij 30.000 positieve gevallen per week al aan 300 basisschoolleerlingen... En bij 1 besmette lln moet een klas direct in quarantaine. Aangezien er rond de 1,5 miljoen basisschoolleerlingen zijn (ongeveer 8% van de NL bevolking) zou je meer positieve testen verwachten.

Ik vind dus het eigenlijk nog wel meevallen eerlijk gezegd.

En verder is natuurlijk niet bekend waar die besmettingen zijn opgelopen. Als een kind de besmetting oploopt bij bv de voetbal en de dag erna naar school gaat dan moet de klas alsnog in quarantaine. Terwijl het probleem dus eigenlijk ergens anders ontstaan is.

NL telt rond de 6700 basisscholen, na 3 weken dus iets meer dan een 0,5% dat dicht moest.
 

zwammy

Well-known member
Jaarlijks krijgen er 30.000 mensen last van trombose. Dat is zo'n 82 per dag.
Daarom een klacht die dusdanig vaak voorkomt dat de kans dat iemand er last van krijgt na een vaccinatie behoorlijk groot is.

Wel goed dat ze het onderzoeken!

Er zijn 7 landen gestopt met het vaccin, zal niet voor niets zijn.
 

Marinos

Well-known member
Heb jij kinderen?? Want voor 1 persoon boodschappen doen voor 1 week kan wel met de fiets, maar als je kinderen hebt wordt dat toch veel lastiger.
Heb jij kinderen? Of een gezin?

Weekboodschappen voor twee volwassenen en een baby gaat prima op de fiets. Zelfs zonder fietstassen.
 

JMD

Well-known member
Heb jij kinderen? Of een gezin?

Weekboodschappen voor twee volwassenen en een baby gaat prima op de fiets. Zelfs zonder fietstassen.
Nee, maar in mijn nieuwe woning heb ik zat gezinnen met (jonge) kinderen om me heen, en die zie ik dan thuiskomen van boodschappen doen en dat lijkt me dan niet echt op de fiets/in de fietstassen passen.
 

ALenstra

Well-known member
Ik doe zelf ook zeker vier keer per week boodschappen met fiets en een fietstas. Heb geen auto en rijbewijs.
 
Bovenaan