Coronavirus 2

Batigoal

Well-known member
Hier in Groningen is een agent in zijn gezicht gestoken gisteravond door 2 jongens van 15 die na de avondklok op straat waren. De agent ligt nu in kritieke toestand in het ziekenhuis.

Ik ben echt zo enorm klaar met dit soort goor tuig he. Ook al zijn ze 15 en hebben ze vast heeeeeeeeeeel veeeeeeeel problemen. Dan nog steek je een agent niet in zijn gezicht. Ze zijn nog niet gepakt maar zodra ze dat wel zijn graag echt kneiterhard straffen. En naast de straf dan graag nog een dagje schandpaal op de Grote Markt. Kom ik graag even langs om ze vol in het gezicht te pissen.

Ja maar ja, jongeren zijn zo zielig.
 

De Wolf

Well-known member
Dit denk ik niet. Ik denk dat dat paspoort gaat vallen onder dingen als evenementen bezoeken, op reis gaan naar het buitenland. Dat soort dingen.

Het is nog niet bekend hoe de besmettelijkheid is bij een gevaccineerde. In dat geval zal er ook een negatieve test bij moeten.
Voor reizen naar het buitenland zal het in veel gevallen wel noodzakelijk zijn.
 

De Wolf

Well-known member
Niet eens gedoogbeleid, gewoon een uitzondering op de regels;

Ausgenommen von dieser Quarantänepflicht werden unter anderem
1) Durchreisende,
2) Binnenschiffer,
3) der kleine Grenzverkehr bei Aufenthalten von unter 24 Stunden,
4) Verwandtenbesuche, Warentransporte und Diplomaten/Abgeordnete bei Aufenthalten von unter 72 Stunden,
5) tägliche oder wöchentliche Grenzpendler und Grenzgänger.

Ik mag dus een gezellig dagje Duitsland doen. Beetje krom met het code oranje beleid van Nederland.
 

Joost

Well-known member
Wie controleert en handhaaft dit?
Je gezonde verstand en steekproeven. Afgelopen weekend werden nog drie jongeren in België voor 250 euro pp op de bon geslingerd omdat ze zonder geldige reden in België waren.

Daarnaast, qua winkels en horeca is er geen grote verschillen tussen Nederland en Duitsland. Dus als jij graag 2 uur in de auto gaat zitten om een keer in Duitsland naar de supermarkt te gaan dan is er sowieso iets mis met je.
 

SanMark.

Well-known member
Hier in Groningen is een agent in zijn gezicht gestoken gisteravond door 2 jongens van 15 die na de avondklok op straat waren. De agent ligt nu in kritieke toestand in het ziekenhuis.

Ik ben echt zo enorm klaar met dit soort goor tuig he. Ook al zijn ze 15 en hebben ze vast heeeeeeeeeeel veeeeeeeel problemen. Dan nog steek je een agent niet in zijn gezicht. Ze zijn nog niet gepakt maar zodra ze dat wel zijn graag echt kneiterhard straffen. En naast de straf dan graag nog een dagje schandpaal op de Grote Markt. Kom ik graag even langs om ze vol in het gezicht te pissen.
Lekker links blijven stemmen, dan moet het wel goed komen.
 

erka

Well-known member
Lees net dat er een Nederlands bijwerkingencentrum bestaat. Met als directeur Agnes Kant.
Wie kan zich die uitzending nog herinneren op TV in de verkiezingen waarbij zij als SP-lijsttrekker nogal leek te stuiteren van allerlei bijwerkingen :)
 

Joost

Well-known member
Ik wacht het Deense onderzoek liever af
Jaarlijks krijgen er 30.000 mensen last van trombose. Dat is zo'n 82 per dag.
Daarom een klacht die dusdanig vaak voorkomt dat de kans dat iemand er last van krijgt na een vaccinatie behoorlijk groot is.

Wel goed dat ze het onderzoeken!
 

Joost

Well-known member
Alle cijfers van vandaag gaan een beetje de verkeerde kant op. Dat is jammer want zo gaan we nooit aan versoepelen toe.
Hopelijk wordt het snel beter weer.
 

Joost

Well-known member
Wel weer een iets lager positief getesten, kleine pleister op de wonde.
Die cijfers wel ja, dat geeft vooral een beter zicht op de verspreiding.
Ten opzichte van een week geleden is er 15% meer getest de afgelopen 7 dagen en maar 3,5% meer positieve gevallen.

Maar in de ziekenhuizen zit alles in een hele kleine plus en wil de boel niet echt dalen.
 

JMD

Well-known member
Dit denk ik niet. Ik denk dat dat paspoort gaat vallen onder dingen als evenementen bezoeken, op reis gaan naar het buitenland. Dat soort dingen.
Nee, gaat naw ook voor doorstroomlocaties gelden, en daar vallen supermarkten onder
 

De Groene Scout

Well-known member
Joost, zijn er ook cijfertjes van het aantal basisschoolkinderen dat positief getest is sinds de scholen weer open zijn.
Mijn gevoel zegt namelijk dat er dit best veel zijn. Hoor op het voetbalveld regelmatig geluiden van zieke kinderen en/of klassen die compleet thuis moeten blijven.
 

JMD

Well-known member
Joost, zijn er ook cijfertjes van het aantal basisschoolkinderen dat positief getest is sinds de scholen weer open zijn.
Mijn gevoel zegt namelijk dat er dit best veel zijn. Hoor op het voetbalveld regelmatig geluiden van zieke kinderen en/of klassen die compleet thuis moeten blijven.
Staat vandaag op TT:
De heropening van de basisscholen,
ruim drie weken geleden,heeft niet tot
een golf aan besmettingen geleid,blijkt
uit een enquête onder 800 directeuren
van basisscholen.Ruim 40 procent heeft
een of meer klassen naar huis gestuurd,
35 tot 40 scholen moesten dicht.De rest
van het onderwijs ging door.

Voorzitter Van Haren van de Algemene
Vereniging van Schoolleiders is niet
ontevreden met de uitkomst."Dat van de
1,4 miljoen kinderen maar zo'n 4
procent in quarantaine zit,betekent dat
het op heel veel plekken goed gaat."

Wel is het voor kinderen geen doen om
onderling voldoende afstand te houden.
 
Bovenaan