Coronavirus 2

gevegt

Well-known member
Zou Rutte denken dat die avondklok nu al te handhaven is, laat staan als de zomertijd ingaat en de temperatuur omhoog gaat?

Nee, die zal er wel af gaan al naar gelang wat de buurlanden gaan doen. Die geven trouwens Nederland(ers) de schuld van het oplopen van de besmettingen in de grensregio's. Over racisme gesproken....
Broer gevegt kan in Bochum al niet meer over straat en is zich aan het voorbereiden op een tweede kristal nacht.
 

JMD

Well-known member
Ik maakte een kwikslag omdat het nu over tieten gaat en jij in een post over wetenschap postte en indirect het RIVM er van beschuldigde van oogkleppenwetenschap. Iets wat pertinente onzin is. Sterker nog, het RIVM is een zeer gewaardeerd instituut over de gehele wereld.
Alleen zijn er meerdere instituten in de wereld dan alleen het RIVM.

De afgelopen twee weken ben ik weer regelmatig met mijn moeder naar het ziekenhuis geweest omdat haar arm veel vocht vasthield. Men dacht aan terugkerende borstkanker terwijl ze die al is kwijtgeraakt aan die ziekte.
Gelukkig blijkt dat niet zo te zijn en kunnen we opgelucht ademhalen.
Kortom: ik ken het en prijs me heel gelukkig dat als er hier over tieten gepraat wordt ik niet aan kanker denk, maar aan die mooie ronde vetbulten van een vrouw.
(y)
 

gevegt

Well-known member
Alleen zijn er meerdere instituten in de wereld dan alleen het RIVM.
Al die gerenommeerde instituten werken samen en delen hun bevindingen. Het verschil zit hem in de openheid en daarmee de tijd van publiceren.
Mensen die dat niet weten en het RIVM beschuldigen van oogkleppen, moeten zich eerst eens verdiepen wat het RIVM doet.
 

De Wolf

Well-known member
Of simpelweg omdat dat gemeengoed is? Ik ben twee weken terug ook nog naar de DM geweest, daar is niets verboden aan. Grenzen zijn hier echt nauwelijks aanwezig.

Maar het kan ook gewoon andersom zijn; Duitse arbeiders die in Nederland werken.

Gewoon voor de fun of was het een noodzakelijke reis?
 

Joost

Well-known member
Naar een Duitse winkel gaan is dus niet noodzakelijk.
Als ik voor die producten altijd naar Duitsland ga en de voorraad op is dan is dat wel degelijk noodzakelijk.

Of kom jij 's ochtends het bed verschonen omdat mijn dochter geen luierbroekje meer heeft om aan te doen?
 

Marinos

Well-known member
Als ik voor die producten altijd naar Duitsland ga en de voorraad op is dan is dat wel degelijk noodzakelijk.

Of kom jij 's ochtends het bed verschonen omdat mijn dochter geen luierbroekje meer heeft om aan te doen?
Vraag anders even of de Wolf ook kinderen heeft.
 

De Wolf

Well-known member
Als ik voor die producten altijd naar Duitsland ga en de voorraad op is dan is dat wel degelijk noodzakelijk.

Of kom jij 's ochtends het bed verschonen omdat mijn dochter geen luierbroekje meer heeft om aan te doen?

Hebben ze die niet in Nederland te koop?
 

JMD

Well-known member
En wat boeit dat ook met die geweldige EU en zijn open grenzen.
Dit inderdaad vooral. We doen de grenzen open (niks mis mee), dat is al een generatie lang zo (sinds 1992 ofzo), een grote groep weet al niet beter dan dat je zo de grens over kan rijden naar NL en BEL, maar nu moet dan ineens wel de grens dicht of moet je er niet over heen gaan.
 

De Wolf

Well-known member
Dit inderdaad vooral. We doen de grenzen open (niks mis mee), dat is al een generatie lang zo (sinds 1992 ofzo), een grote groep weet al niet beter dan dat je zo de grens over kan rijden naar NL en BEL, maar nu moet dan ineens wel de grens dicht of moet je er niet over heen gaan.

Vanwege de hoge besmettingen staan alle landen op oranje wat betekend dat als het niet noodzakelijk is je daar niet heen moet gaan. In Duitsland zitten ze ook niet op Nederlanders te wachten omdat die weer besmettingen kunnen importeren. De grens met Tsjechië is wel dicht maar daar is de situatie ook een stuk extremer.
 

SanMark.

Well-known member
Grenzen zijn maar fictieve lijnen die ook zo getrokken zijn.

En als de Duitsers niet op Nederlanders zitten te wachten moeten ze maar controleren en terug sturen.
 
Bovenaan