Coronavirus 2

JMD

Well-known member
Kan hij apres ski en carnaval 2020 ook meenemen in zijn video? Lijkt me ook wel interessant.
Jazeker is dat interessant. Want hoe kan het dat het toen zo uit de hand liep en nu met dezelfde type feesten er alleen maar een daling te zien is daar...

Dat was waarom ik het deelde.
 

JFK

Well-known member
Jazeker is dat interessant. Want hoe kan het dat het toen zo uit de hand liep en nu met dezelfde type feesten er alleen maar een daling te zien is daar...

Dat was waarom ik het deelde.
och och och je gaat gewoon nog door ook.
 

Joost

Well-known member
Wederom nieuwe cijfertjes en er blijft een heel kleine stijgingen in de gemelde aantallen besmettingen zitten. Maar dat is ongeveer 1% in het totale aantal. Dat valt in het niet bij de aantallen testen die worden uitgevoerd.

Afgelopen maandag werd ruim 63.000 keer getest, die dag komt dus binnen op plek 13 van de dagen met de meeste testen. 22 december is met 80.660 koploper. Maar zoals gezegd; dat waren de dagen van 9000+ besmettingen. Nu zitten we op minder dan de helft.

De ziekenhuisbezetting daalt nog heel lichtjes, toch heb ik nog steeds goede hoop dat de totale bezetting in de komende dagen ergens lager gaat zijn dan de bodem eind november. De IC bezetting is we met hoger maar stijgt niet meer.

Overigens heel opvallend; het RIVM weekrapport was neutraal van aard, op de cijfers gebaseerd en niet onnodig angst inboezemend.
 

JMD

Well-known member
och och och je gaat gewoon nog door ook.
Ja, en dat zal ik blijven gaan. Jammer voor jou dan. Leer er mee leven.
Als je geen ander geluid wil horen raad ik je de site van het RIVM aan.

Want ik vind het dus interessant waarom het in februari/maart 2019 dus wel flink mis ging met de apres-ski-feesten enz en ze sinds afgelopen najaar in Florida dus gewoon 'open' zijn in bars/café's e.d. en de aantallen daar dalen.
Dat zoiets in China en Nieuw Zeeland gebeurt is anders, daar zijn bijna geen gevallen, dus is de kans op besmetting bij dat soort evenementen veel kleiner. Maar in Florida zijn er best nog wel flink wat besmettingen en zat feesten en toch gebeurt er niks (ja, het daalt).

Of bv Noord en Zuid Dakota in Amerika. Twee staten die aan elkaar grenzen, beide ongeveer even groot, beide ongeveer even veel inwoners. De ene staat laat alle maatregelen los, de andere staat houdt de strenge lockdown. Maanden later volgen beide staten ongeveer dezelfde curve qua besmettingen... Ook apart.

Wetenschap is niet blindelings achter 1 bron aanlopen, wetenschap is vragen blijven stellen.

En nee, als je dat doet dan ben je niet direct iemand die gezellig wekelijks dansend op het Museumplein staat. Dat men dat denkt, so be it. Jammer dan.
 

JFK

Well-known member
Ja, en dat zal ik blijven gaan. Jammer voor jou dan. Leer er mee leven.
Als je geen ander geluid wil horen raad ik je de site van het RIVM aan.

Want ik vind het dus interessant waarom het in februari/maart 2019 dus wel flink mis ging met de apres-ski-feesten enz en ze sinds afgelopen najaar in Florida dus gewoon 'open' zijn in bars/café's e.d. en de aantallen daar dalen.
Dat zoiets in China en Nieuw Zeeland gebeurt is anders, daar zijn bijna geen gevallen, dus is de kans op besmetting bij dat soort evenementen veel kleiner. Maar in Florida zijn er best nog wel flink wat besmettingen en zat feesten en toch gebeurt er niks (ja, het daalt).

Of bv Noord en Zuid Dakota in Amerika. Twee staten die aan elkaar grenzen, beide ongeveer even groot, beide ongeveer even veel inwoners. De ene staat laat alle maatregelen los, de andere staat houdt de strenge lockdown. Maanden later volgen beide staten ongeveer dezelfde curve qua besmettingen... Ook apart.

Wetenschap is niet blindelings achter 1 bron aanlopen, wetenschap is vragen blijven stellen.

En nee, als je dat doet dan ben je niet direct iemand die gezellig wekelijks dansend op het Museumplein staat. Dat men dat denkt, so be it. Jammer dan.
Ik pak er even een tissue bij.
Nog nooit zoveel drama in een post gelezen.
Maar goed ga gerust je gang met het quoten van vage onbetrouwbare Twitterberichten waar oude beelden en een in elkaar geknutseld grafiek in is verwerkt.
Echt, ik heb het echt te doen met je omgeving.
 

Marinos

Well-known member
Ik pak er even een tissue bij.
Nog nooit zoveel drama in een post gelezen.
Maar goed ga gerust je gang met het quoten van vage onbetrouwbare Twitterberichten waar oude beelden en een in elkaar geknutseld grafiek in is verwerkt.
Echt, ik heb het echt te doen met je omgeving.
Die ziet ie al een jaar niet meer. Waar denk je dat die frustraties allemaal vandaan komen?
 

JMD

Well-known member
Maar goed ga gerust je gang met het quoten van vage onbetrouwbare Twitterberichten waar oude beelden en een in elkaar geknutseld grafiek in is verwerkt.
Ach gossie...
Is dan de site van de John Hopkins University goed genoeg voor je?

Altijd zo makkelijk om als je het niet met iemand eens bent direct te zeggen dat het 'in elkaar geknutseld' is ofzo...
Maar helaas voor jou, de beelden zijn echt. Als je ook maar eens verder zou kijken dan de RIVM-site en eens googlet op Superbowlfeesten enz zie je dat die feesten er dit jaar gewoon geweest zijn. En de grafieken kloppen ook.
Sorry, kan er ook niks aan doen.
 

Bonehead

Well-known member
Volgens Rutte ligt het afschaffen van de avondklok "bovenop de stapel'.

Dat zeg ik ook altijd tegen vervelende afdelingen om vervolgens van onderaf de stapel naar boven te werken.
 

zwammy

Well-known member
Volgens Rutte ligt het afschaffen van de avondklok "bovenop de stapel'.

Dat zeg ik ook altijd tegen vervelende afdelingen om vervolgens van onderaf de stapel naar boven te werken.

Zou Rutte denken dat de politie de avondklok kan handhaven als de temperatuur naar de 18 graden schuift en de zomertijd ingaat? Zo naïef of vertrouwen in de politie zou hij toch ook weer niet hebben.
 

JMD

Well-known member
Is goed jochie.
Slap hoor, eerst zeggen dat ik iets deel waar iemand flutgrafiekjes zelf in elkaar knutselt, dan laat ik zien dat die gewoon van een Universiteit komen en dan vervolgens ga je niet in discussie.

Hou dan vervolgens ook op met je eerste opmerkingen svp als je je terugtrekt op het moment dat ik met cijfers van erkende universiteiten kom.
Ik snap best dat je het niet prettig vindt dat er ook een groep mensen blijkt te bestaan die kritiek hebben op RIVM maatregelen en daarvoor gewoon erkende gegevens gebruikt ipv waarmee die wappiegroep komt met hun 'corona is expres gemaakt' ofzo...


@gevegt: waarom zou ik iets wetenschappelijks moeten zeggen over tieten?? :) Maar als je het wilt weten: ik ben dolblij met de wetenschap mbt tieten, aangezien die wetenschap ervoor gezorgd heeft dat wij er in de familie achtergekomen zijn dat velen van ons het borstkankergen meedragen, waardoor de kans veel groter is dat de borstkanker van mijn zus (toen ze dat kreeg wisten we dit nog niet) niet meer terugkomt en de potentiële toekomstige eierstokkanker ('bijwerking' van dat gen) goed in de gaten kan worden gehouden en het dus blijft bij 2 tantes die ik aan dat gen kwijt ben geraakt. Dus dat is mijn wetenschap over tieten, ik hoop dat je snapt dat dat het eerste is waar ik aan denk.
 

Bonehead

Well-known member
Zou Rutte denken dat de politie de avondklok kan handhaven als de temperatuur naar de 18 graden schuift en de zomertijd ingaat? Zo naïef of vertrouwen in de politie zou hij toch ook weer niet hebben.

Zou Rutte denken dat die avondklok nu al te handhaven is, laat staan als de zomertijd ingaat en de temperatuur omhoog gaat?

Nee, die zal er wel af gaan al naar gelang wat de buurlanden gaan doen. Die geven trouwens Nederland(ers) de schuld van het oplopen van de besmettingen in de grensregio's. Over racisme gesproken....
 

Joost

Well-known member
Algemeen bekend dat die Hollanders (en Limbo’s) de grens over trekken omdat daar meer mag.
Of simpelweg omdat dat gemeengoed is? Ik ben twee weken terug ook nog naar de DM geweest, daar is niets verboden aan. Grenzen zijn hier echt nauwelijks aanwezig.

Maar het kan ook gewoon andersom zijn; Duitse arbeiders die in Nederland werken.
 

gevegt

Well-known member
@gevegt: waarom zou ik iets wetenschappelijks moeten zeggen over tieten?? :) Maar als je het wilt weten: ik ben dolblij met de wetenschap mbt tieten, aangezien die wetenschap ervoor gezorgd heeft dat wij er in de familie achtergekomen zijn dat velen van ons het borstkankergen meedragen, waardoor de kans veel groter is dat de borstkanker van mijn zus (toen ze dat kreeg wisten we dit nog niet) niet meer terugkomt en de potentiële toekomstige eierstokkanker ('bijwerking' van dat gen) goed in de gaten kan worden gehouden en het dus blijft bij 2 tantes die ik aan dat gen kwijt ben geraakt. Dus dat is mijn wetenschap over tieten, ik hoop dat je snapt dat dat het eerste is waar ik aan denk.
Oké.
Ik maakte een kwikslag omdat het nu over tieten gaat en jij in een post over wetenschap postte en indirect het RIVM er van beschuldigde van oogkleppenwetenschap. Iets wat pertinente onzin is. Sterker nog, het RIVM is een zeer gewaardeerd instituut over de gehele wereld.

De afgelopen twee weken ben ik weer regelmatig met mijn moeder naar het ziekenhuis geweest omdat haar arm veel vocht vasthield. Men dacht aan terugkerende borstkanker terwijl ze die al is kwijtgeraakt aan die ziekte.
Gelukkig blijkt dat niet zo te zijn en kunnen we opgelucht ademhalen.
Kortom: ik ken het en prijs me heel gelukkig dat als er hier over tieten gepraat wordt ik niet aan kanker denk, maar aan die mooie ronde vetbulten van een vrouw.
 
Bovenaan