gevegt
Well-known member
Is dat door Rutte ook zo benoemd?Dat is veel te kort door de bocht. Je haalt regulier grensverkeer en een buitenlandse reis door elkaar.
Is dat door Rutte ook zo benoemd?Dat is veel te kort door de bocht. Je haalt regulier grensverkeer en een buitenlandse reis door elkaar.
Die woont te ver van de grens af om zich daar druk over te maken. Het is wel afgestemd en terug te vinden in de documentatie van Nederlandse provincies en NRW.Is dat door Rutte ook zo benoemd?
Mooi, dan is broer gevegt dus nog veilig in NRW.Die woont te ver van de grens af om zich daar druk over te maken. Het is wel afgestemd en terug te vinden in de documentatie van Nederlandse provincies en NRW.
Ja, waarom zou het gevaarlijker zijn om naar een winkel te gaan op een paar km van je huis die dan toevallig in Duitsland of België ligt. Terwijl niemand moeilijk doet als je vanuit Groningen naar Vlissingen rijd om iets te gaan kopen.Dat is veel te kort door de bocht. Je haalt regulier grensverkeer en een buitenlandse reis door elkaar.
Regulier grensverkeer is niet verboden en met Duitsland ook nooit verboden geweest.
Wellicht lastig voor iemand die niet in de buurt van een landsgrens woont maar de wereld houdt letterlijk niet meer op bij een grens.
iemand die in Aken woont en iets bij de Ikea nodig heeft besteld dat en haalt het op in Heerlen. Als je in Roosteren woont en je kind moet naar de Middelbare school dan gaat het naar Maaseik. En woon je tegenover een Lidl dan ga je er naartoe, ook al is de overkant van de straat een ander land. En zo is voor mij de drogist die aan de andere kant van de grens ligt ook een gewoon regulier grensverkeer.
Ja, waarom zou het gevaarlijker zijn om naar een winkel te gaan op een paar km van je huis die dan toevallig in Duitsland of België ligt. Terwijl niemand moeilijk doet als je vanuit Groningen naar Vlissingen rijd om iets te gaan kopen.
Jij bent zelf een ezel.Trump is voor vaccineren. Eigenlijk moet onze wappie ezel hem dan ook volgen.
Op zich ben ik niet eens zozeer tegen dat paspoort, maar wel op dit moment. Velen zijn nog niet ingeënt en zullen dus zo'n sneltest moeten doen als je bv naar de supermarkt willen (want dat gaat vallen onder dat paspoort), en daar zijn nooit sneltesten genoeg voor.Mooi dat de linkse partijen voor de apartheid gaan, staat ze goed.
Dit denk ik niet. Ik denk dat dat paspoort gaat vallen onder dingen als evenementen bezoeken, op reis gaan naar het buitenland. Dat soort dingen.naar de supermarkt willen (want dat gaat vallen onder dat paspoort)
Niet eens gedoogbeleid, gewoon een uitzondering op de regels;Een tijdje geleden had Rutte het erover dat wanneer je bijvoorbeeld naar je huisje in Drenthe ging je daar niet boodschappen moest doen maar zoveel binnen je eigen regio. Op zich ook logisch want zo beperk je de kans op verspreiding.
Wat betreft buitenland. In België moet je een geldige rede hebben om te reizen. Heb je die niet dan krijg je een flinke boete van 250 euro. Ik heb wel gelezen dat ze in Maaseik niet gaan controleren op mensen die uit Limburg komen. In principe zou ook iemand uit Groningen daar heen kunnen gaan want in tegenstelling tot Duitsland kan je niet zien uit welke regio iemand komt.
Hoe dat in Duitse grensgemeentes is weet ik niet maar aan de reactie van Joost te zien hebben ze daar ook een gedoogbeleid.
Waarschijnlijk zal het ook wel een financiële reden zijn omdat bepaalde producten daar goedkoper zijn. In Venlo zullen ook wel Duitsers komen om koffie te halen.