Coronavirus 2

Joost

Well-known member
Vanwege de hoge besmettingen staan alle landen op oranje wat betekend dat als het niet noodzakelijk is je daar niet heen moet gaan. In Duitsland zitten ze ook niet op Nederlanders te wachten omdat die weer besmettingen kunnen importeren. De grens met Tsjechië is wel dicht maar daar is de situatie ook een stuk extremer.
Dat is veel te kort door de bocht. Je haalt regulier grensverkeer en een buitenlandse reis door elkaar.

Regulier grensverkeer is niet verboden en met Duitsland ook nooit verboden geweest.

Wellicht lastig voor iemand die niet in de buurt van een landsgrens woont maar de wereld houdt letterlijk niet meer op bij een grens.

iemand die in Aken woont en iets bij de Ikea nodig heeft besteld dat en haalt het op in Heerlen. Als je in Roosteren woont en je kind moet naar de Middelbare school dan gaat het naar Maaseik. En woon je tegenover een Lidl dan ga je er naartoe, ook al is de overkant van de straat een ander land. En zo is voor mij de drogist die aan de andere kant van de grens ligt ook een gewoon regulier grensverkeer.
 

Forza AZ

Well-known member
Dat is veel te kort door de bocht. Je haalt regulier grensverkeer en een buitenlandse reis door elkaar.

Regulier grensverkeer is niet verboden en met Duitsland ook nooit verboden geweest.

Wellicht lastig voor iemand die niet in de buurt van een landsgrens woont maar de wereld houdt letterlijk niet meer op bij een grens.

iemand die in Aken woont en iets bij de Ikea nodig heeft besteld dat en haalt het op in Heerlen. Als je in Roosteren woont en je kind moet naar de Middelbare school dan gaat het naar Maaseik. En woon je tegenover een Lidl dan ga je er naartoe, ook al is de overkant van de straat een ander land. En zo is voor mij de drogist die aan de andere kant van de grens ligt ook een gewoon regulier grensverkeer.
Ja, waarom zou het gevaarlijker zijn om naar een winkel te gaan op een paar km van je huis die dan toevallig in Duitsland of België ligt. Terwijl niemand moeilijk doet als je vanuit Groningen naar Vlissingen rijd om iets te gaan kopen.
 

Fregge

Well-known member
Er is gekker hoor. Er is 1 voetbalschool waar ik het van weet die jongens uit het hele land laat komen om te trainen
 

JMD

Well-known member
Coronapaspoort is gisteren door de 2e kamer aangenomen, VVD/CDA/D66/GL/PvdA/SP/50+ waren voor.
 

De Wolf

Well-known member
Voormalig president Donald Trump zegt dat mensen dankzij hem snel een coronavaccin hebben. Dat meldt de Boston Herald. Zonder hem, stelt hij, zouden mensen pas over vijf jaar een vaccin krijgen, of zelfs helemaal niet.
,,Ik hoop dat iedereen die een coronavaccin krijgt zich herinnert dat ze die de komende vijf jaar niet gekregen hadden als ik geen president was geweest. Waarschijnlijk zouden ze überhaupt geen vaccin krijgen", zei Trump in een statement. ,,Ik hoop dat iedereen het zich herinnert!"


🤣🤣🤣🤣
 

De Wolf

Well-known member
Ja, waarom zou het gevaarlijker zijn om naar een winkel te gaan op een paar km van je huis die dan toevallig in Duitsland of België ligt. Terwijl niemand moeilijk doet als je vanuit Groningen naar Vlissingen rijd om iets te gaan kopen.

Een tijdje geleden had Rutte het erover dat wanneer je bijvoorbeeld naar je huisje in Drenthe ging je daar niet boodschappen moest doen maar zoveel binnen je eigen regio. Op zich ook logisch want zo beperk je de kans op verspreiding.

Wat betreft buitenland. In België moet je een geldige rede hebben om te reizen. Heb je die niet dan krijg je een flinke boete van 250 euro. Ik heb wel gelezen dat ze in Maaseik niet gaan controleren op mensen die uit Limburg komen. In principe zou ook iemand uit Groningen daar heen kunnen gaan want in tegenstelling tot Duitsland kan je niet zien uit welke regio iemand komt.

Hoe dat in Duitse grensgemeentes is weet ik niet maar aan de reactie van Joost te zien hebben ze daar ook een gedoogbeleid.
Waarschijnlijk zal het ook wel een financiële reden zijn omdat bepaalde producten daar goedkoper zijn. In Venlo zullen ook wel Duitsers komen om koffie te halen.
 

JMD

Well-known member
Mooi dat de linkse partijen voor de apartheid gaan, staat ze goed.
Op zich ben ik niet eens zozeer tegen dat paspoort, maar wel op dit moment. Velen zijn nog niet ingeënt en zullen dus zo'n sneltest moeten doen als je bv naar de supermarkt willen (want dat gaat vallen onder dat paspoort), en daar zijn nooit sneltesten genoeg voor.

Dat gaat dus een grote chaos worden. En verder, gezien alle organisatorische dingen die fout (zijn) gegaan, met bv die corona-app, het regelen van de vaccinaties enz. kan ik me niet voorstellen dat dit nu ineens wel goed gaat. Maar nu willen ze dit binnen 2 maanden regelen...
 

Joost

Well-known member
Een tijdje geleden had Rutte het erover dat wanneer je bijvoorbeeld naar je huisje in Drenthe ging je daar niet boodschappen moest doen maar zoveel binnen je eigen regio. Op zich ook logisch want zo beperk je de kans op verspreiding.

Wat betreft buitenland. In België moet je een geldige rede hebben om te reizen. Heb je die niet dan krijg je een flinke boete van 250 euro. Ik heb wel gelezen dat ze in Maaseik niet gaan controleren op mensen die uit Limburg komen. In principe zou ook iemand uit Groningen daar heen kunnen gaan want in tegenstelling tot Duitsland kan je niet zien uit welke regio iemand komt.

Hoe dat in Duitse grensgemeentes is weet ik niet maar aan de reactie van Joost te zien hebben ze daar ook een gedoogbeleid.
Waarschijnlijk zal het ook wel een financiële reden zijn omdat bepaalde producten daar goedkoper zijn. In Venlo zullen ook wel Duitsers komen om koffie te halen.
Niet eens gedoogbeleid, gewoon een uitzondering op de regels;

Ausgenommen von dieser Quarantänepflicht werden unter anderem
1) Durchreisende,
2) Binnenschiffer,
3) der kleine Grenzverkehr bei Aufenthalten von unter 24 Stunden,
4) Verwandtenbesuche, Warentransporte und Diplomaten/Abgeordnete bei Aufenthalten von unter 72 Stunden,
5) tägliche oder wöchentliche Grenzpendler und Grenzgänger.
 

erka

Well-known member
Hier in Groningen is een agent in zijn gezicht gestoken gisteravond door 2 jongens van 15 die na de avondklok op straat waren. De agent ligt nu in kritieke toestand in het ziekenhuis.

Ik ben echt zo enorm klaar met dit soort goor tuig he. Ook al zijn ze 15 en hebben ze vast heeeeeeeeeeel veeeeeeeel problemen. Dan nog steek je een agent niet in zijn gezicht. Ze zijn nog niet gepakt maar zodra ze dat wel zijn graag echt kneiterhard straffen. En naast de straf dan graag nog een dagje schandpaal op de Grote Markt. Kom ik graag even langs om ze vol in het gezicht te pissen.
 
Bovenaan