Coronavirus 2

JMD

Well-known member

Wat heeft dit kabinet wel op tijd geregeld qua corona het afgelopen jaar?
 

JMD

Well-known member
Ik zat ook al te zoeken, maar kan de gegevens niet vinden. Waar haal jij dat vandaan?
Zie het nu ook op het dashboard va het RIVM staan.

Gisteren dus 6000 positieve tests, maar het percentage positief nog steeds rond de 7,5% (7,6%). Dat betekent dus dat er rond de 80.000 tests zijn afgenomen, het recordaantal tests staat op 80.553 van vlak voor kerstmis.
 

JMD

Well-known member
Waarschijnlijk vanwege de mensen die naar de festivals in Biddinghuizen zouden gaan komend weekend. Die moeten zich volgende week dus weer later testen omdat het vanwege het slechte weer niet doorgaat.
Volgens mij tellen die tests niet mee.

In het algemeen stijgt de hoeveelheid testen flink de laatste weken. Op zich niks mis mee (hoe meer je test hoe beter en hoe groter de kans dat je de mensen met corona eruit haalt) alleen is het punt dat het dan niet goed is om je op de aantallen positieve tests te richten (want hoe meer je test hoe meer je gaat vinden), en dat doet het OMT/Kabinet/media nog altijd. Je kan veel beter naar het percentage positief kijken (en dat daalt langzaamaan met iets minder dan een procent per week) en/of naar de ziekenhuisopnames.
 

JMD

Well-known member
Ja, maar die ligt dus iets achter, het RIVM is actueler. :)
(maar die hadden vandaag een storing, daarom werd het dashboard niet om 15.15 geactualiseerd)
 

Abubakari

Well-known member
Hier in Groningen is een agent in zijn gezicht gestoken gisteravond door 2 jongens van 15 die na de avondklok op straat waren. De agent ligt nu in kritieke toestand in het ziekenhuis.

Ik ben echt zo enorm klaar met dit soort goor tuig he. Ook al zijn ze 15 en hebben ze vast heeeeeeeeeeel veeeeeeeel problemen. Dan nog steek je een agent niet in zijn gezicht. Ze zijn nog niet gepakt maar zodra ze dat wel zijn graag echt kneiterhard straffen. En naast de straf dan graag nog een dagje schandpaal op de Grote Markt. Kom ik graag even langs om ze vol in het gezicht te pissen.
Hoe kwam je er bij dat het om twee 15 jarigen ging? De politie is op zoek naar 2 Engels sprekende mannen, die zijn ouder dan 15 als ik de berichtgeving lees. Ze weten ook al wie het zijn, maar de heren waren hem gesmeerd van het adres waar ze verbleven.
 

zwammy

Well-known member
Nou, dat is in ieder geval al fijn dat ze weten wie het zijn, zeker met die pixelcamera die ze daar hebben.
 

Abubakari

Well-known member
Op basis van die onduidelijke beelden kregen ze wel de tip waar de daders zaten, iemand had ze herkend. Twee Amerikanen naar het schijnt. Zal dus wel de doodstraf worden ipv een middeleeuwse berechting op de Grote Markt.
 

erka

Well-known member
Hoe kwam je er bij dat het om twee 15 jarigen ging? De politie is op zoek naar 2 Engels sprekende mannen, die zijn ouder dan 15 als ik de berichtgeving lees. Ze weten ook al wie het zijn, maar de heren waren hem gesmeerd van het adres waar ze verbleven.

Dat kwam gisteren in de media. Naar nu blijkt vermoedelijk verkeerd. Maar ja, ik was er niet bij dus dan ga ik daar dan maar op af.

Prima dat het Amerikanen zijn trouwens.
 

Joost

Well-known member
Misschien dat Bonehead dit kan factchecken maar ik stuitte op het volgende;

Er is een steeds grotere afwijking tussen de cijfers van LCPS (bezetting) en NICE (patiënten), dat was mij ook opgevallen. De stijging die LCPS meldt is aanmerkelijk groter dan die bij het NICE waar de stijging zeer beperkt is (2%) Dit zou komen omdat er niet-corona patiënten in een corona-bed worden gelegd. Ze nemen dan wel de plek in waardoor het bij LCPS wel meetelt.

Daarnaast zou op de IC de uitstroom stoppen omdat de nazorginstellingen volgelopen zijn.
 

erka

Well-known member
Inmiddels ook eigen ervaring gehad met de GGD en testen/bron en contactonderzoek. Wat een puinzooi, pas na 8 dagen na besmetting kregen we een brief met advies om te laten testen. Van BCO nooit iets vernomen.

Het punt is gewoon, die GGDs zijn twee jaar geleden verzelfstandigd (lees: kapotbezuinigd) en nu moeten ze iets doen wat ze inhoudelijk wel, maar organisatorisch gewoon niet aankunnen. En tegenspraak werd niet geduld door Hugo De Überprutser en zijn technocraten van het ministerie.
 
Bovenaan