Coronavirus 2

JMD

Well-known member

Eind april/begin mei is het nu... Gisteren was het nog eind maart, paar weken terug eind januari....

Ik voorspel dat we heel 2021 en verder in lockdown blijven als het aan deze heren ligt, want er is een kans dat het misschien fout gaat.

BlauwVinger

Well-known member
Correspondentie met Rijksdienst Voor Wegverkeer.

Lectori Salutem

U staat het logistiek en/of organisatorisch/technisch niet toe dat verlenging van mijn rijbewijs via een digitale omweg of snelweg gerealiseerd kan worden per email.

‘Mijn Nederlandse rijbewijs verloopt op xx-xx-2021. Ik woon op een ander continent in een niet EU-land zonder fysieke postbezorging.

Ik kan vanwege het vigerende corona-regime vanuit mijn woonland geen document(en) met pasfoto met een ‘koerier’ meesturen naar Nederland om het aldaar per post aan u te laten bezorgen. Vliegverkeer wordt namelijk voortdurend gecancelled en/of afgeraden en het pcr-test/quarantaine regime nodigt niet uit tot het maken van intercontinentale reisbewegingen. Ik zit dus klem. Wat nu? met vriendelijke groet!’

Goedemiddag, dat is een vervelende situatie. Het is inderdaad alleen mogelijk om het rijbewijs middels een aanvraagformulier te verlengen. Helaas houdt dat voor jou in dat je het rijbewijs nu niet kunt verlengen. ^ED

‘Er is wereldwijd sprake van overmacht en een uitzonderlijke situatie die om souplesse vraagt van zowel burgers als overheid. Hoe gaat u mij helpen in deze impasse en bij deze patstelling?. Eenvoudigweg niet kunnen verlengen door overmacht kan uiteraard geen optie zijn. Het rijbewijs mag buiten mijn invloedssfeer om uiteraard niet verlopen. Wat stelt u voor?’

Zoals ik eerder al aangaf is er geen andere mogelijkheid. Wij kunnen in deze situatie dus niets voor je betekenen. ^ED

'Mijn aanvraag voor een internationaal rijbewijs dient ondersteund te worden met een geldig Nederlands rijbewijs. Met een verlopen document verlies ik dat recht. U verlangt van mij feitelijk dat ik in Nederland opnieuw rij-examen zou moeten doen terwijl ik geen ingezetene (meer) ben. Ik laat daarbij gemakshalve en voor de gelegenheid het verzekeringsaspect buiten beschouwing om aan te sturen op billijkheid uwerzijds.

Zoals ik eerder al aangaf is er geen andere mogelijkheid. Wij kunnen in deze situatie dus niets voor je betekenen. ^ED

Laatst bewerkt:

BlauwVinger

Well-known member
Waarom niet via het consulaat in Egypte?

De Nederlandse Ambassade in Cairo intermedieert niet in 'individuele geschillen' van 'Nederlandse onderdanen' met de overheid. Ik opperde ooit om Nederlanders in Egypte te faciliteren door het vestigingsadres van de ambassade te laten functioneren als een post- cq correspondentie-adres. Dan komt daar bij voorbeeld vanuit Nederland per diplomatieke post je stembiljet aan als je wilt stemmen voor de Tweede Kamer-verkiezingen en kun je het daar zelf ophalen. Je krijgt niet eens response op een dergelijke suggestie.

Onlangs werden Nederlanders in het buitenland opgeroepen om mee te doen aan een enquete over de mogelijkheid tot stemmen per volmacht vanuit het buitenland en de hinder die daarbij wordt ondervonden. Bij de eerste vraag moest je verplicht je Nederlandse huisadres en de bijbehorende postcode invullen. Dan heb je er dus geen reet van begrepen.

Deze ergernis doet zich voor bij vrijwel elk contact met overheidsinstanties. Probeer vanuit Nieuw-Zeeland maar eens elk jaar een bewijs leven te bemachtigen om jaarlijks in aanmerking te komen voor een aow- of pensioenuitkering.

gevegt

Well-known member
De Nederlandse Ambassade in Cairo intermedieert niet in 'individuele geschillen' van 'Nederlandse onderdanen' met de overheid. Ik opperde ooit om Nederlanders in Egypte te faciliteren door het vestigingsadres van de ambassade te laten functioneren als een post- cq correspondentie-adres. Dan komt daar bij voorbeeld vanuit Nederland per diplomatieke post je stembiljet aan als je wilt stemmen voor de Tweede Kamer-verkiezingen en kun je het daar zelf ophalen. Je krijgt niet eens response op een dergelijke suggestie.

Onlangs werden Nederlanders in het buitenland opgeroepen om mee te doen aan een enquete over de mogelijkheid tot stemmen per volmacht vanuit het buitenland en de hinder die daarbij wordt ondervonden. Bij de eerste vraag moest je verplicht je Nederlandse huisadres en de bijbehorende postcode invullen. Dan heb je er dus geen reet van begrepen.

Deze ergernis doet zich voor bij vrijwel elk contact met overheidsinstanties. Probeer vanuit Nieuw-Zeeland maar eens elk jaar een bewijs leven te bemachtigen om jaarlijks in aanmerking te komen voor een aow- of pensioenuitkering.
Ik was altijd in de veronderstelling dat een ambassade of Consulaat niet alleen het land vertegenwoordigd, maar ook haar landgenoten in nood.
My bad.

Maasveld

Well-known member
@BlauwVinger Wat is laatst al schreef, in Nederland zit alles zo vastgespijkerd in protocollen dat er nauwelijks ruimte is voor flexibiliteit of maatwerk.

@Joost Helaas, je mag ook na half negen je kleuter(s) uitlaten, zelfs niet als ze aangelijnd zijn.

Bovenaan