Coronavirus 2

JMD

Well-known member
Klopt dat is ook wat Gommers gisteren vertelde, dan is 60% van de druk van de ziekenhuizen.
Ja klopt. Dat zegt idd Gommers cs. Maar De Jonge had het toch echt laatst over wat anders en dat we echt nog niet kunnen versoepelen als alleen de risicogroepen zijn ingeënt... (terwijl dat idd wel zou moeten, want de enige reden voor lockdowns (zeggen ze altijd) is de druk op ziekenhuizen verlichten)
 

De Wolf

Well-known member
Het doel van de maatregelen is toch de zorg ontlasten? Zodra alle 60+ en zwakke mensen ingeënt zijn is er weinig reden voor maatregelen.

Ik denk dat we nog zeker tot september met de anderhalve meter zitten. Die schaffen ze pas af wanneer 60% gevaccineerd is of het aantal besmettingen op de vingers te tellen zijn.
 

JMD

Well-known member
Ik denk dat we nog zeker tot september met de anderhalve meter zitten. Die schaffen ze pas af wanneer 60% gevaccineerd is of het aantal besmettingen op de vingers te tellen zijn.
Tegen de tijd dat 60% gevaccineerd is passen ze dat wel weer aan naar 90%, omdat er een mutatie is....
 

Hankie

Well-known member
Je kan ook gewoon op vakantie komende zomer als je in ieder geval met de auto zal willen gaan.

Ja dat wil ik dus niet, want ze vragen bij mij als ik de auto start of we er al zijn of dat ze wat te eten krijgen. Maar zul je straks zien dat je verplicht een vaccinatiepaspoort nodig hebt voor het buitenland.
 

JMD

Well-known member
Ja dat wil ik dus niet, want ze vragen bij mij als ik de auto start of we er al zijn of dat ze wat te eten krijgen. Maar zul je straks zien dat je verplicht een vaccinatiepaspoort nodig hebt voor het buitenland.
Maar dat laatste is toch altijd al zo geweest voor bv verre landen. De komende jaren zal dat alleen ook voor de EU gelden. Ik zie daar eerlijk gezegd het probleem niet van. (mits iedereen toegang heeft tot dat vaccin)
 

Joost

Well-known member
Dus aan de ene kant adviseren ze om een frisse neus te halen buiten, maar willen ze tegelijkertijd dat ik dat niet kan doen op moment dat de kinderen in bed liggen. :censored:
 

Hankie

Well-known member
Maar dat laatste is toch altijd al zo geweest voor bv verre landen. De komende jaren zal dat alleen ook voor de EU gelden. Ik zie daar eerlijk gezegd het probleem niet van. (mits iedereen toegang heeft tot dat vaccin)
Nee dat werd enkel aangeraden en is geen verplichting om te reizen.
 

Mario

Well-known member
Maar dat laatste is toch altijd al zo geweest voor bv verre landen. De komende jaren zal dat alleen ook voor de EU gelden. Ik zie daar eerlijk gezegd het probleem niet van. (mits iedereen toegang heeft tot dat vaccin)
Maar dan moet je dus wel voor de zomervakantie geprikt zijn.
 

Joost

Well-known member
Waar de besmettingen nog steeds behoorlijk dalen is de daling bij de opnames er toch wel bijna uit ondertussen. Bij de IC opnames zijn de aantallen al een tijdje behoorlijk stabiel rond de 35.
 
Bovenaan