Coronavirus 2

SanMark.

Well-known member
Dan heb je een EU en in Nederland zullen ook genoeg knappe koppen zitten.

Dan ga je toch in Maart, nou vooruit in Juni want toen waren ze er pas achter dat het misschien toch wel eens uit de hand zou kunnen lopen, bij elkaar zitten, maak je een werkgroep voor het bestrijden van Corona en je zet gelijk een team bij elkaar wat er allemaal moet gebeuren zo gauw er een medicijn/vaccin beschikbaar is, ga je alles tig keer bij langs ga je naar de werkgroepen in de rest van de EU en daar ga je vragen hoe die het regelen en wat zij en wij over het hoofd hebben gezien en dan maak je een draaiboek en dan kun je half november vakantie nemen tot dat het vaccin beschikbaar is.

Moet de Jonge het allemaal in zijn eentje doen of heeft Johnny de Mol een groep samengesteld met mensen die samen met hem in het programma Down met Johnny hebben gezeten ?
 

De Wolf

Well-known member
Lockdown dus.
Halverwege februari heeft UK alle zorgmedewerkers, alle patiënten in verpleeghuizen, iedereen die 70+ is en alle kwetsbaren onder 70 gevaccineerd.

Nederland begint pas in maart met de thuiswonende 70+ groep en andere kwetsbare personen. Ik zie ook nog niet of mensen met een medische indicatie boven de 60 voorrang krijgen. Dan heb ik dus over mensen met een hartkwaal of longziekte.
 

Joost

Well-known member
Er werden afgelopen minder mensen getest maar relatief meer mensen positief bevonden; 13,7% om 13,0%

Gezien het veranderde testbeleid en de feestdagen is over de besmettingscijfers per dag nog niet direct iets te zeggen, ik kan wel verklappen dat ze redelijk dalende zijn.

De piek in oktober qua positieve testen lag rond 20 oktober, toen rond de 9500. Dat zorgde voor een piek in de ziekenhuisopnames zo'n 12 dagen later; het hoogste zevendaags gemiddelde was toen rond de 285.

In december ligt de maximale gemiddelde instroom in de ziekenhuizen maar ietsje hoger. Vlak voor de jaarwisseling was het rond de 295. Het maximum aantal positieve testen lag ook in december zo'n 12 dagen eerder maar was wel ruim hoger dan in oktober, rond de 12.000 (26% meer)

Het lijkt er dus op dat we de piek in de ziekenhuisbezetting rond dit moment hebben.
Dat is ook andersom te berekenen, het totaal aantal patienten maal de gemiddelde ligduur is ongeveer gelijk aan de gemiddelde dagelijks instroom op dit moment.

Het is dus nog even doorbijten. Versoepelingen zullen er nog niet inzitten helaas maar met de vaccinaties in zicht en maart toch al redelijk op de kalender moeten we toch hoop houden dat we aan het eind van het voetbalseizoen weer eens naar het stadion kunnen. Tenzij die Britse variant gaat huishouden.

Er is wel een heel opmerkelijk verschil met België. Daar is er helemaal geen nieuwe stijging gekomen en neemt de ziekenhuisbezetting nog steeds af sinds half oktober.
 
Laatst bewerkt:

Joost

Well-known member
Volgens Geert is Hugo niet de juiste man op de juiste plek.
Volgens Geert is iedereen die niet Geertadept is niet de juiste man op de juiste plek dus dat is geen nieuws.

Of de Jonge nu wegsturen echt effect heeft waag ik ook te betwijfelen. Daarvoor zitten we al veel te ver in het proces.
 

erka

Well-known member
Het is echt onwaarschijnlijk. De Jonge zegt nu dat er pas in februari begonnen kan worden in de verpleeghuizen omdat bewoners/familie nog toestemming moeten geven.

Dit weet je GVD ook al een half jaar. En daar is niks moeilijks aan. Zij moeten ook toestemming geven voor reanimeren bv. Is zo gebeurd. Dat heb ik zelf meegemaakt met mijn vader. 30 seconden werk. Even ja zeggen en iemand laten tekenen.

Dit onwaarschijnlijke gepruts van deze volslagen mislukkeling heeft nu wel lang genoeg geduurd.

Hup Wilders! Hup Klaver! Hup Asscher! Het riool in met deze klojo. Wat een volslagen krachteloze marionet.
 

erka

Well-known member
Dat weet je niet maar ik ben elke nuance wel voorbij.

Is natuurlijk een non-argument trouwens. Dan zou je nooit meer een minister kunnen wegsturen of een trainer kunnen ontslaan ofzo.
 
Bovenaan