Coronavirus 2

JMD

Well-known member
In jouw berekening ga je er trouwens vanuit dat ieder persoon 1 ander besmet. De r staat echter voor het aantal personen dat een besmet persoon besmet. Als je in het begin veel mensen inent die weinig kans op besmetting hebben dan heeft dat al een grote invloed op jouw berekening. Tel daarbij de door jou al genoemde dalende R, dan zegt jouw berekening eigenlijk heel vrij weinig.
Maar die mitsen enz gaf ik ook al aan... Het is een zeer sterk vereenvoudigde weergave van de werkelijkheid.
Het ging er alleen om om te laten zien dat 1 week verschil wel degelijk heel veel kan uitmaken. Het is niet alleen die 5000 per dag die je verliest, maar cumulatief loopt dat ontzettend op.
 

erka

Well-known member
Dat kan ik dan nog wel begrijpen. De Britten hebben via een noodprocedure goedkeuring gegeven. In de EU volgen ze een andere procedure.
 

erka

Well-known member
Rebellie aan het front: Kuipers en Gommers willen maandag beginnen in de ziekenhuizen met vaccineren.
Niks 8 januari.

Heel goed.
 

erka

Well-known member
Als de politieke leiding de datum heeft bepaald, zouden ze hun bek eens moeten houden.

Waarschijnlijk vanmiddag geprobeerd bij het OMT maar gefrustreerd geraakt en nu via de media.

Hoe dan ook, vertrouwensbreuk lijkt me. En dat is alleen maar goed nieuws, dat moge duidelijk zijn.
 

gevegt

Well-known member
Waarschijnlijk vanmiddag geprobeerd bij het OMT maar gefrustreerd geraakt en nu via de media.

Hoe dan ook, vertrouwensbreuk lijkt me. En dat is alleen maar goed nieuws, dat moge duidelijk zijn.
Rutte strijkt dat wel weer plat.
 

erka

Well-known member
Rutte? Die duikt nu even als een gek. Laat Hugo het maar oplossen. Je hoort m al een paar dagen niet.
 

erka

Well-known member
In de VS zijn inmiddels 2,75 miljoen mensen gevaccineerd. VK zit nu op 800.000. Denemarken ondertussen al 140.000. Puur voor de show, want het maakt natuurlijk geen ruk uit of je al begonnen bent en of het een beetje zorgvuldig en technisch uitvoerbaar is boeit ook niet.
 

JMD

Well-known member
In de VS zijn inmiddels 2,75 miljoen mensen gevaccineerd. VK zit nu op 800.000. Denemarken ondertussen al 140.000. Puur voor de show, want het maakt natuurlijk geen ruk uit of je al begonnen bent en of het een beetje zorgvuldig en technisch uitvoerbaar is boeit ook niet.
Nee precies. Allemaal voor de bühne, net als rekensommetjes die aantonen dat elke dag echt telt. Gommans en Kuipers zijn dan ook gek dat ze maandag a.s. al willen starten. We volgen blindelings De Jonge en Van Dissel.
 

erka

Well-known member
Van Dissel heeft trouwens gisteren besloten dat de lockdown tot februari verlengd wordt, en dat er dan strenger wordt ingegrepen als het daarna weer oploopt. Wist niet dat hij ook premier was.

Hugo gaat eerst een weekendje nadenken over verzoek van Gommers en Kuipers. Als hij daar tijd voor heeft tussen alle media-optredens en frikandellen door tenminste.
 
Bovenaan