Coronavirus 2

JMD

Well-known member
Schitterend. In juli was al bekend dat Pflizer met 1000 eenheden per doos zou gaan werken. Nederland wilde kleinere. De rest van Europa is gaan plannen op 1000 per doos. RIVM is in november gaan onderzoeken of het zelf de dozen ook kleiner kon maken maar dat was te veel gedoe.
Het lijkt wel of Hypercube het RIVM adviseert... Die geloofden in 2004 ook dat NL wel 3 Intertotoplekken kon krijgen (terwijl NL er 2 had en de UEFA had aangekondigd dat naw elk land naar 1 ging), en bleef dat stug volhouden. Uiteindelijk moesten ze toen ter elfder ure het hele schema aanpassen... Is hier wel mee vergelijkbaar...

Echt ongelooflijk. Amateurs.
 

De Wolf

Well-known member
Voor de griepprik kan iedereen bij z'n eigen huisarts terecht. Nu moet dit vaccin bij -70 bewaard worden, dus dat zal niet zomaar overal kunnen. Maar slechts 25 lokaties in heel Nederland is wel belachelijk weinig. Er zullen veel mensen zijn die 50 km of meer moet reizen om (2x) een vaccinatie te halen, dat helpt natuurlijk niet om twijfelaars over de streep te trekken. Ik zou ook gaan twijfelen als ik vanuit Alkmaar helemaal naar Den Helder of Amsterdam zou moeten voor de vaccinatie. Wat dat betreft mooi dat één van de lokaties in Alkmaar is, zelfs op loopafstand van m'n huis.

Blijkbaar wordt dat spul in Oss ontdooit en daarna verder getransporteerd. Dan moet het in een koelkast bewaard worden. Blijkbaar is dat niet mogelijk in een verzorgingstehuis....

 

JMD

Well-known member
Blijkbaar wordt dat spul in Oss ontdooit en daarna verder getransporteerd. Dan moet het in een koelkast bewaard worden. Blijkbaar is dat niet mogelijk in een verzorgingstehuis....
Maar dat is dus in de ons omringende landen ook niet mogelijk... Maar daar zijn ze full speed aan het inenten... Hier zal er ongetwijfeld eerst in werkgroepen over vergaderd moeten worden, met uitgebreid eten enz... In het buitenland doen ze gewoon.
 

Joost

Well-known member
Blijkbaar wordt dat spul in Oss ontdooit en daarna verder getransporteerd. Dan moet het in een koelkast bewaard worden. Blijkbaar is dat niet mogelijk in een verzorgingstehuis....


In buurlanden zijn er mobiele teams actief die vanuit de opslaglocatie rechtstreeks naar de verzorgingstehuizen gaan.
Lijkt me op basis van onderstaande ook heel logisch;

Uit het artikel;
Na ontdooien zijn de vaccins nog vijf dagen bruikbaar, mits ze gedurende die tijd worden bewaard in een koelkast met temperaturen van tussen de 2 en 8 graden. Eenmaal binnengebracht in een vaccinatiecentrum zijn ze nog twee uur bruikbaar, aldus Heller.
 

De Wolf

Well-known member
Maar dat is dus in de ons omringende landen ook niet mogelijk... Maar daar zijn ze full speed aan het inenten... Hier zal er ongetwijfeld eerst in werkgroepen over vergaderd moeten worden, met uitgebreid eten enz... In het buitenland doen ze gewoon.

Ik snap al helemaal niets van het beleid. Het advies is om eerst risicogevallen te vaccineren. Daar valt het grootste deel van het zorgpersoneel niet onder en daarbij is het ook nog eens de vraag of ze daarna nog iemand kunnen besmetten. Pak dan bijvoorbeeld mensen boven de 70 die wel in staat zijn om naar een vaccinatiecentrum te komen.
 

JMD

Well-known member

Langzamerhand wordt men toch wakker... Dat is eigenlijk de hele coronacrisis standaard...


En dit citaat:
"Dat heeft onder meer te maken met de belscripts die moeten worden opgesteld voor de medewerkers van de GGD. Ook het aanmeld- en registratiesysteem is nog niet klaar."

Echt. Je hebt 6 maanden de tijd gehad (want zo rond de zomer werd wel al bekend dat er een vaccin zou komen, de vraag was alleen wanneer) en dan ga je nu aan de slag.
 

JMD

Well-known member
Hugo de Jonge en een maand vooruit denken?
Maar die heeft toch ook ambtenaren enz om zich heen?

Ik zit als roostermaker tegenwoordig af en toe aan bij het overleg van de schoolleiding en die gebruiken dan mijn input om beleid te maken. Neem aan dat dat bij het ministerie/OMT/RIVM toch niet anders is? Als je zelf een vaardigheid niet hebt zorg je dat je met iemand gaat sparren die die vaardigheid wel heeft. Dat is toch zo standaard als wat in elke managerscursus?
 

Maasveld

Well-known member
Maar dat is dus in de ons omringende landen ook niet mogelijk... Maar daar zijn ze full speed aan het inenten... Hier zal er ongetwijfeld eerst in werkgroepen over vergaderd moeten worden, met uitgebreid eten enz... In het buitenland doen ze gewoon.
Wat noem jij full speed?
 

gevegt

Well-known member
Maar die heeft toch ook ambtenaren enz om zich heen?

Ik zit als roostermaker tegenwoordig af en toe aan bij het overleg van de schoolleiding en die gebruiken dan mijn input om beleid te maken. Neem aan dat dat bij het ministerie/OMT/RIVM toch niet anders is? Als je zelf een vaardigheid niet hebt zorg je dat je met iemand gaat sparren die die vaardigheid wel heeft. Dat is toch zo standaard als wat in elke managerscursus?
Als jij een rooster moet maken voor vier verschillende scholen die los van elkaar opereren. Zou dat invloed hebben op de snelheid van overeenkomst?
 

JMD

Well-known member
Als jij een rooster moet maken voor vier verschillende scholen die los van elkaar opereren. Zou dat invloed hebben op de snelheid van overeenkomst?
Ja, maar dat zou ik nooit in mijn eentje doen.

En De Jonge doet dit echt niet in zijn eentje.
 

erka

Well-known member
De Jonge moet het ook maar doen met het brandhout dat voor hem werkt, het gehakt bij de GGD-leiding en de genieën van het RIVM.
Echter dan kun je ook als minister overrulen en dat doet hij ook niet.
 

gevegt

Well-known member
Het aantal besmettingen onder tieners is met een kwart gedaald sinds de leerfabrieken dicht zijn.
 

ALenstra

Well-known member
In Amsterdam hebben 67 mensen ten onrechte in quarantaine gezeten omdat hun testresultaten niet klopten.
 

De Wolf

Well-known member
De Jonge moet het ook maar doen met het brandhout dat voor hem werkt, het gehakt bij de GGD-leiding en de genieën van het RIVM.
Echter dan kun je ook als minister overrulen en dat doet hij ook niet.

Lijkt mij niet verstandig dat De Jonge de viroloog gaat spelen. Dan heb je toch wat meer aan de heren van het RIVM. Vind ze wel meevallen alleen je grote vriend doet regelmatig onverstandige uitspraken.
 
Bovenaan