Coronavirus 2

JMD

Well-known member
Ik hoorde het ook.
Hoe kan dat denk je dan. Hoe kan het dat een chaotisch land zoals Israël dat wél voor mekaar krijgt en een rijk westers land als Nederland zó loopt te kutten?
Iets wat ze zelf ook aangaf overigens, ze was zeer verbaasd dat dit zo gestroomlijnd ging.

De journaliste was trouwens Ankie Reggers.
Zij was ooit getrouwd geweest met André Spitzer, een van de slachtoffers van München ‘72.
Dank voor de info. Wist ik niet.
 

JMD

Well-known member
Ik las gisteren ergens dat het feit dat het in NL zo lang duurt ook ligt aan de bureaucratie hier. Die is natuurlijk bij ons ook best groot, iedereen wil er wat over te zeggen hebben. We kunnen natuurlijk grappen maken over de volgzaamheid van Duitsers maar in deze situatie helpt dat natuurlijk flink.
 

SanMark.

Well-known member
Duitsland is al bezig om buiten de EU aan het medicijn te komen, tot zover de solidariteit binnen de EU.
 

SanMark.

Well-known member
Ik las gisteren ergens dat het feit dat het in NL zo lang duurt ook ligt aan de bureaucratie hier. Die is natuurlijk bij ons ook best groot, iedereen wil er wat over te zeggen hebben. We kunnen natuurlijk grappen maken over de volgzaamheid van Duitsers maar in deze situatie helpt dat natuurlijk flink.
Dus onze bureaucratie zou groter zijn dan die van de EU ? Dat lijkt mij sterk.
 

Batigoal

Well-known member
Duitsland is al bezig om buiten de EU aan het medicijn te komen, tot zover de solidariteit binnen de EU.

Ze moeten wat. Als je de ene dosis vaccins kan weggooien door verkeerd koelen en een andere verspilt door mensen een overdosis te geven dan ga je er hard doorheen natuurlijk.
 

Joost

Well-known member
De Nederlandse vaccinatielocaties zijn bekend! Liefst 25 plekken in Nederland zijn aangewezen!

In Nordrhein-Westfalen zijn ze op dit moment al op 53 locaties aan het vaccineren.
 

erka

Well-known member
Fantastisch dat we dat voor elkaar hebben gekregen hoor. Niets dan hulde aan koekenbakker en flapdrol. Die andere 26 EU-landen zijn allemaal onzorgvuldig en voor de show aan het vaccineren. Nederland niet, want het moet wel zorgvuldig natuurlijk, die paar weken maken toch niet meer uit en uiteindelijk is het net als frikandellen eten.

Is Van Dissel trouwens nou nóg niet opgestapt?
 

JMD

Well-known member
Fantastisch dat we dat voor elkaar hebben gekregen hoor. Niets dan hulde aan koekenbakker en flapdrol. Die andere 26 EU-landen zijn allemaal onzorgvuldig en voor de show aan het vaccineren. Nederland niet, want het moet wel zorgvuldig natuurlijk, die paar weken maken toch niet meer uit en uiteindelijk is het net als frikandellen eten.
Ik ben wel benieuwd wat er gaat gebeuren als 'de rest van Europa' in bv mei de maatregelen af kan schalen omdat een groot deel van de bevolking gevaccineerd is en dat hier in Nederland nog niet gebeurt. Ben benieuwd of de journalisten dan wel een kritische vraag durven te stellen aan Van Dissel of De Jonge.
 

SanMark.

Well-known member
Ik ben wel benieuwd wat er gaat gebeuren als 'de rest van Europa' in bv mei de maatregelen af kan schalen omdat een groot deel van de bevolking gevaccineerd is en dat hier in Nederland nog niet gebeurt. Ben benieuwd of de journalisten dan wel een kritische vraag durven te stellen aan Van Dissel of De Jonge.
In Mei zou dat net weer kunnen, voor Maart met kritische vragen komen kan de PVV in de kaart spelen dus dan maar liever aan de leiband van Rutte en de Jong lopen.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

erka

Well-known member
Schitterend. In juli was al bekend dat Pflizer met 1000 eenheden per doos zou gaan werken. Nederland wilde kleinere. De rest van Europa is gaan plannen op 1000 per doos. RIVM is in november gaan onderzoeken of het zelf de dozen ook kleiner kon maken maar dat was te veel gedoe.

Echt.......om je krom te lachen als het niet zo verschrikkelijk knullig was weer.

PS Is ie nou nog steeds niet weg?
 

Forza AZ

Well-known member
Ik mag toch hopen dat er meer dan die 25 locaties komen? Of krijgen ze dat niet voor elkaar?
Voor de griepprik kan iedereen bij z'n eigen huisarts terecht. Nu moet dit vaccin bij -70 bewaard worden, dus dat zal niet zomaar overal kunnen. Maar slechts 25 lokaties in heel Nederland is wel belachelijk weinig. Er zullen veel mensen zijn die 50 km of meer moet reizen om (2x) een vaccinatie te halen, dat helpt natuurlijk niet om twijfelaars over de streep te trekken. Ik zou ook gaan twijfelen als ik vanuit Alkmaar helemaal naar Den Helder of Amsterdam zou moeten voor de vaccinatie. Wat dat betreft mooi dat één van de lokaties in Alkmaar is, zelfs op loopafstand van m'n huis.
 

Joost

Well-known member
Breaking News!

De persoon waarvan op 2 december gemeld werd dat hij/zij een positieve test had die terug te herleiden viel naar 18 januari 2020 blijkt volgens de rapportage van vandaag toch geen corona te hebben!
 
Bovenaan