Coronavirus 2

erka

Well-known member
En hoe denken jullie dat de zwakste mensen in de samenleving besmet worden? Mensen die al opgesloten zitten in verzorgingshuis of in beschermde woonvorm? Met wie komen zij alleen maar in aanraking?
 

Forza AZ

Well-known member
En hoe denken jullie dat de zwakste mensen in de samenleving besmet worden? Mensen die al opgesloten zitten in verzorgingshuis of in beschermde woonvorm? Met wie komen zij alleen maar in aanraking?
Personeel inderdaad, maar wat maakt het dan uit of dat personeel gevaccineerd is, als ze dan evengoed nog het virus over kunnen dragen.
 

Eef de Kip

Well-known member
Je kunt toch gewoon beginnen met die wappies die bij Rutte stonden te fluiten afgelopen maandag? Enige wat je dan mist is minder sollicitatieactiviteiten bij het UWV
Ten eerste lijkt me dat nou net niet de groep die dolgraag gevaccineerd wil worden en ten tweede denk ik niet dat deze groep ontzettend hard bezig is met solliciteren.
 

zwammy

Well-known member
De zorg wil ook niet dolgraag gevaccineerd worden hoor, van al mijn directe collega's zijn er precies 0 die gevaccineerd gaan worden
 

zwammy

Well-known member
Leuk dat de onderzoeken uitwijzen dat 75% gevaccineerd wil worden maar de realiteit lijkt me net iets anders.
 

Maasveld

Well-known member
Je kunt toch gewoon beginnen met die wappies die bij Rutte stonden te fluiten afgelopen maandag? Enige wat je dan mist is minder sollicitatieactiviteiten bij het UWV
Hoe lang wil je dan wachten voordat je begint met de mensen die er wél toe doen?
 

zwammy

Well-known member
Na de bonnetjesaffaire, toeslagenaffaire, inlegvelletje, referendum zie ik eigenlijk niet in waarom het kabinet het vaccinatiepaspoort op één of andere manier zou kunnen verneuken. Volle bak vertrouwen.
 

Bonehead

Well-known member
Nadat de situatie eigenlijk maandenlang stabiel was, is het afgelopen week op woensdag ineens erg druk geworden met covid patiënten bij mij in het ziekenhuis. Er wordt enorm veel geschoven met patiënten. Het ziekteverzuim onder personeel is van hoog naar gigantisch gegaan. Toch is het dan wel vreemd dat OK personeel met betaald verlof naar huis wordt gestuurd. Zij kunnen zich schijnbaar op geen enkele manier nuttig maken.

Laatst publiceerde het RIVM dat er 51000 gezonde levensjaren verloren zijn gegaan door de maatregelen ten behoeve van covid. Ik vraag mij dan ook af of het medicijn niet erger is dan de kwaal zonder de cijfers te kennen. We heb ik vanaf begin af aan mijn zorgen geuit over het niet doorgaan of uitstellen van reguliere zorg

In de cijfers heb ik doorgaans weinig vertrouwen. Ik heb het idee dat onderzoeken louter er zijn om te bevestigen van de these die al van te voren wordt gedropt in de hoop de publieke opinie te beïnvloeden.
 

erka

Well-known member
Volgens Hugootje is er geen reden tot paniek maar wel zorg over de mutatie.

Maar kabinet verbiedt wel direct eenzijdig direct alle vluchten met VK als eerste land. Zeldzaam stukje daadkracht. Geen paniek, mijn reet. Die man is echt volstrekt ongeloofwaardig geworden.
 

Forza AZ

Well-known member
Volgens Hugootje is er geen reden tot paniek maar wel zorg over de mutatie.

Maar kabinet verbiedt wel direct eenzijdig direct alle vluchten met VK als eerste land. Zeldzaam stukje daadkracht. Geen paniek, mijn reet. Die man is echt volstrekt ongeloofwaardig geworden.
Waren ze in januari maar zo daadkrachtig geweest met vluchten vanuit Azië naar Europa.
 

De Wolf

Well-known member
Volgens Hugootje is er geen reden tot paniek maar wel zorg over de mutatie.

Maar kabinet verbiedt wel direct eenzijdig direct alle vluchten met VK als eerste land. Zeldzaam stukje daadkracht. Geen paniek, mijn reet. Die man is echt volstrekt ongeloofwaardig geworden.

Dan gaan we lekker met de boot....
 

gevegt

Well-known member
Volgens Hugootje is er geen reden tot paniek maar wel zorg over de mutatie.

Maar kabinet verbiedt wel direct eenzijdig direct alle vluchten met VK als eerste land. Zeldzaam stukje daadkracht. Geen paniek, mijn reet. Die man is echt volstrekt ongeloofwaardig geworden.
Wat moet hij dan doen? De Paniekpiet spelen?
 
Bovenaan