Dat is wel erg pessimistisch.
Ik geloof ook wel dat het veel sneller gaat hoor uiteindelijk, maar als ik de urgentie zie en hoor die er in de VS en het VK en bv Duitsland is om in te enten dan vraag ik me af of De Jonge cs wel willen dat we snel gaan inenten. (en die september was natuurlijk overdreven...)
Het VK in 1 week 500.000 man/vrouw. Wij gaan op 8/1 beginnen en lees net dat dat dan op 1 locatie gebeurt en op 11/1 op nog 2... Dan zijn we dus weer 1 week verder... Zeker vanaf de zomer was het duidelijk dat er een vaccin zou komen, we wisten niet wanneer, maar 2021 was wel redelijk zeker. Dan heb je dus 6 maanden de tijd gehad om locaties e.d. te regelen, mensen op te leiden enz... Bv festivalondernemers hebben aangeboden/aangegeven dat zij locaties hebben om te vaccineren en ook de mankracht (die zouden opgeleid moeten worden, oke) en zij zouden dat ook deels zelf willen financieren (logisch, want voor hen zou een gevaccineerd land betekenen dat er een festivalzomer aan kan komen en dat geld verdienen ze dan echt wel terug). En wat is er na 6 maanden? Bijna geen locaties, bijna geen mensen om te prikken. De vriezers die nodig zijn voor een vaccin (weet niet welke, maar 1 moet bij -70 bewaard worden) komen voorlopig niet (we staan op een wachtlijst omdat andere landen sneller bestelden)... Dat niet alles vwb het handelen met corona zelf door de regering goed is gegaan wil ik nog best inkomen, maar dit alles is gewoon planning. Daar klopt dus geen moer van.