Coronavirus 2

zwammy

Well-known member
Knap dat opeens alle grenzen dicht kunnen. Heb ik de vvd al 6 jaar horen roepen dat het niet kan.
 

Mario

Well-known member
Zuid Afrika schijnt ook al een gemuteerde versie van het virus te hebben. Ik voorzie dat dit de komende trend gaat worden voor 2021: COVID 19 2.0
 

gevegt

Well-known member
Wat er nu speelt met het afsluiten van de VK is echt een lachertje. Ze hebben het mutatie van het virus het best inzichtelijk gemaakt en worden het hardst gestraft.
Dit is een voorgebakken scenario van de EU om de harde Brexit er door te duwen.
 

JMD

Well-known member
Die variant is ook al in Nederland voorgekomen, en begreep vandaag dat ie ook al in Italië is gesignaleerd. Grote kans dus dat (zoals gevegt zegt) het bij ons ook al vooral die variant is (en misschien verklaart dit deels ook de snelle stijging sinds begin december).

Wij schijnen niet van bij elke positieve test te kijken van welke 'strain' die is. De Britten doen dat blijkbaar wel. Maar goed, de Britten hebben volgens Johnson ook al 500.000 mensen ingeënt. Dat aantal zal in NL als het zo doorgaat ergens in september gehaald worden
 

JMD

Well-known member
Dat is wel erg pessimistisch.
Ik geloof ook wel dat het veel sneller gaat hoor uiteindelijk, maar als ik de urgentie zie en hoor die er in de VS en het VK en bv Duitsland is om in te enten dan vraag ik me af of De Jonge cs wel willen dat we snel gaan inenten. (en die september was natuurlijk overdreven...)

Het VK in 1 week 500.000 man/vrouw. Wij gaan op 8/1 beginnen en lees net dat dat dan op 1 locatie gebeurt en op 11/1 op nog 2... Dan zijn we dus weer 1 week verder... Zeker vanaf de zomer was het duidelijk dat er een vaccin zou komen, we wisten niet wanneer, maar 2021 was wel redelijk zeker. Dan heb je dus 6 maanden de tijd gehad om locaties e.d. te regelen, mensen op te leiden enz... Bv festivalondernemers hebben aangeboden/aangegeven dat zij locaties hebben om te vaccineren en ook de mankracht (die zouden opgeleid moeten worden, oke) en zij zouden dat ook deels zelf willen financieren (logisch, want voor hen zou een gevaccineerd land betekenen dat er een festivalzomer aan kan komen en dat geld verdienen ze dan echt wel terug). En wat is er na 6 maanden? Bijna geen locaties, bijna geen mensen om te prikken. De vriezers die nodig zijn voor een vaccin (weet niet welke, maar 1 moet bij -70 bewaard worden) komen voorlopig niet (we staan op een wachtlijst omdat andere landen sneller bestelden)... Dat niet alles vwb het handelen met corona zelf door de regering goed is gegaan wil ik nog best inkomen, maar dit alles is gewoon planning. Daar klopt dus geen moer van.
 

Eef de Kip

Well-known member
Ik ben over het algemeen wat minder kritisch op de overheid dan wat je hier vaak leest maar hier heb je absoluut een punt, ook al beginnen we maar 2 weken later dan de rest (hoewel ik nog maar moet zien of die ook echt gelijk na de kerst al beginnen) dan nog vind ik het ook erg vreemd dat we niet gelijk oplopen met de rest.
Ik reageerde ook alleen maar op je stelling dat het september wordt.
Grootste probleem is mi dat je niet voldoende vaccins hebt en moet wachten op de levering.

Hoe dan ook, ik hoopte erop dat we tegen de zomer ingeënt zijn, daar hoop ik nog steeds op.
 

erka

Well-known member
Ook leuk, gisteren was het bericht nog dat het nieuwe vaccin waarschijnlijk ook effectief is tegen de gemuteerde variant.
Vanochtend de echte waarheid: over twee weken wordt dat pas duidelijk.
 
Bovenaan