Coronavirus 2

erka

Well-known member
Wat maken we ons toch druk; we zitten toch nog tot 19 januari in Lockdown. Of we dan 4, 8 of 11 januari starten maakt toch ook niet zo veel uit.

Maakt wel uit. Elke dag maakt verschil voor inentingen bij zorgmedewerkers en kwetsbaren. Hoe eerder die zijn ingeënt hoe beter, want dan kunnen ze hun werk beter doen en is er minder uitval. Een week is heel veel tijd. Ik begrijp dat soort redenaties "dat het niet uitmaakt" totaal niet.
 

erka

Well-known member
De GGD's moeten nu nog beginnen met het trainen van belmedewerkers voor afspraken. Echt, ook 9 maanden de tijd voor gehad he.

Niet alleen Kabouter Jaap is een onwaarschijnlijke prutser, maar ik sluit me aan bij het kamp Hugodejongekanniks.
 

erka

Well-known member
Klopt, maar Rutte is nog de enige waarvan ik het idee heb dat hij zijn verstand nog niet verloren heeft.
 

Fregge

Well-known member
De zorgmedewerkers zijn toch ook de eerste die ingeënt worden toch? Als je daar een beetje over na gaat denken lijkt me dat eerder vreemd dan terecht.
 

Fregge

Well-known member
De zorg moet blijven draaien want het is veruit de belangrijkste sectie. Maar wat als het vaccin slechter uitpakt dan nu verwacht wordt? En de zorgmedewerkers zijn er meer ingeënt. Dan zit je (in bepaalde regio's) in de zorg ineens enorm krap met de medewerkers. Lijkt me niet heel bepaald de bedoeling.
 

Maasveld

Well-known member
De zorg moet blijven draaien want het is veruit de belangrijkste sectie. Maar wat als het vaccin slechter uitpakt dan nu verwacht wordt? En de zorgmedewerkers zijn er meer ingeënt. Dan zit je (in bepaalde regio's) in de zorg ineens enorm krap met de medewerkers. Lijkt me niet heel bepaald de bedoeling.
Als je daar rekening mee gaat houden moet je sowieso niet massaal gaan inenten.
 

Fregge

Well-known member
Als je daar rekening mee gaat houden moet je sowieso niet massaal gaan inenten.
Je kunt toch gewoon beginnen met die wappies die bij Rutte stonden te fluiten afgelopen maandag? Enige wat je dan mist is minder sollicitatieactiviteiten bij het UWV
 

Forza AZ

Well-known member
Ook na inenting kun je nog andere mensen besmetten toch?
Dus wat heeft het dan voor nut dat zorgmedewerkers eerst ingeënt worden. Die worden niet zo snel ernstig ziek van het virus volgens mij.

Het lijkt mij nuttiger om de zwakste mensen in de samenleving eerst in te enten, zodat het aantal mensen dat van het virus in het ziekenhuis beland drastisch omlaag gaat.
 
Bovenaan